Naslovnica Lifestyle Gourmet

Uvrstite kus-kus što prije na svoje jelovnike, pomaže u mršavljenju, ali i ovo je dobro znati

Ta najmanja tjestenina na svijetu obiluje proteinima, odličan je izvor vitamina B kompleksa koji su između ostalog neophodni za vitalnost moždanih funkcija, održavanje energije i imuniteta, za proizvodnju krvnih stanica te određenih hormona
16. svibnja 2019. u 07:00 2 komentara 2228 prikaza
Kus - kus
Foto: Getty Images
Pogledajte galeriju 1/4

Ako se nađete petkom u Maroku, Alžiru ili Tunisu, najvjerojatnije ćete jesti kus-kus.

Domovina ove zanimljive i pomalo neobične namirnice je Afrika, a recepti o načinu njegove primjene datiraju još iz 10. stoljeća. To tradicionalno jelo u većini sjevernoafričkih zemalja je osnovna prehrambena namirnica, a služi se uz piletinu i kuhano povrće. 

Voda s kuminom korisno znati Pijete li vodu u kojoj su odstajale ove sjemenke? Poželjet ćete kada pročitate ovo

Nastaje mljevenjem i oblikovanjem semoline, jedne vrste durum pšenice, no prema načinu na koji se proizvodi zapravo se svrstava u – tjesteninu i sadrži gluten. 

Ta najmanja tjestenina na svijetu obiluje proteinima, odličan je izvor vitamina B kompleksa koji su između ostalog neophodni za vitalnost moždanih funkcija, održavanje energije i imuniteta, za proizvodnju krvnih stanica te određenih hormona, piše Alternativa za Vas. Sadrži i minerale selen, kalcij, magnezij, željezo, bakar, cink, fosfor i mangan. Sadrži i tiamin, niacin, riboflavin i pantotensku kiselinu.

Kus-kus je izrazito bogat proteinima, a kus-kus može pomoći u održavanju energije organizma, jačanju mišića i kvalitetnijem radu crijeva. Pozitivno djeluje na funkcije nadbubrežne žlijezde.  

Kus-kus je dobar izvor kalija – jedna šalica ispunjava čak 40% preporučene dnevne doze ovog bitnog minerala. 

Dokazano je da su namirnice bogate kalijem od velikog značaja u prevenciji moždanog udara, srčanih bolesti i ateroskleroze.  

Istraživanje I pranje zubi prije jela može vam pomoći pri mršavljenju: Pročitajte još par trikova!

Namirnica za zdravlje kože i kose, gubitak kilograma...

Ako se boreite s neželjeim kilogramima, kus-kus biste svakako češće trebali uvrstiti u svoj jelovnik. Jedna šalica ukusnih zrnaca kus-kusa ima vrlo malo masti i svega 175 kalorija. Obiluje i vlaknima koja osiguravaju produljeni osjećaj sitosti, a ujedno su od velikog značaja za dobar rad probavnog sustava. 

Vlakna pomažu u eliminaciji toksina iz organizma, snižavaju kolesterol te reguliraju razinu glukoze u krvi.

Blagotvorno djeluju na mnogobrojne kožne probleme, a ako ga konzumirate redovito, vlakna koja sadrži preventivno će djelovati na pojavu hemeroida i čira na želucu. 

dijeta Nisu im na jelovniku Ovih 7 namirnica nutricionisti nikad ne bi konzumirali

Pogledajte i video o supernamirnicama

 

Dijelovi motora
SRCE AUTOMOBILA
Dijelovi motora i zašto ih je bitno poznavati

A1 izdvaja za Vas