Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Ovo je 10 namirnica bogatih kalcijem, a ne sadrže mlijeko

Nije tajna da je kalcij od životne važnosti, a osobito je bitan za zdravlje kostiju i zubi,, no unosite li ga dovoljno?
16. srpnja 2017. u 20:02 0 komentara 12880 prikaza
mlijeko
Foto: Thinkstock

Svima je poznato kako su mlijeko i mliječni proizvodi najbogatiji kalcijem, no znate li nabrojati barem jednu drugu namirnicu koja sadrži kalcij, a da nije mliječne prirode.

banana Sigurno niste znali Kalij je vrlo važan, a ovo je 5 namirnica koje ga sadrže više nego banana

Nije tajna da je kalcij od životne važnosti, a osobito je bitan za zdravlje kostiju i zubi, ali to je mineral koji pomaže tijelu da regulira krvni pritisak te održava zdravima krvne žile. Odrasle osobe dnevno bi trebale unositi oko 1.000 miligrama kalcija, što se može naći u jednoj čaši obranog mlijeka ili jogurta. Iako se ne čini puno, mnogi ne popiju niti to tijekom dana.

Ako ne volite mliječne proizvode ili ste pak intolerantni na laktozu, postoje namirnice koje sadržavaju kalcij, a da možda niste niti znali za njih.

Ovo je popis 10 namirnica bogatih kalcijem, a da ne sadrže mlijeko:

1. Tofu
Sadrži 861 miligram u stotinjak grama, no znate li što je zapravo tofu? Ova vegetarijanska zamjena za meso napravljena je od sušenih zrna soje koja su skuhana. Osim što je bogat kalcijem, odličan je izvor proteina.

2. Sok od naranče
Sadrži čak 500 miligrama kalcija u jednoj čaši. Osim što je bogat tim mineralom, pun je i vitamina C koji je također vrlo važan za čovjekov organizam.

3. Sardine
Sedam fileta sardina sadrži oko 312 miligram kalcija. Bogate su i omega 3 masnim kiselinama, ali i vitaminom D.

4. Konzervirani losos
Sadrži 232 miligrama kalcija, a najbolji je ako ga sameljete zajedno s kostima koje su zapravo pravi izvor ovoga minerala.

5. Sojino mlijeko
Sadrži 300 miligrama kalcija u 200 grama. Odlično je za osobe koje su intolerantne na laktozu te je, kao i tofu, bogato proteinima

6. Špinat
200 grama kuhanog špinata ima 245 miligrama kalcija što je samo još jedan od razloga zbog čega je špinat toliko zdrava namirnica.

7. Bijeli grah
U 100 grama bijelog graha ima 191 miligram kalcija. Osim što je bogat kalcijem, sadrži i željezo koje je bitno za vaš krvotok.

8. Kelj
200 grama kelja sadrži 188 miligrama kalcija. Odličan je antioksidans te je idealan za ljetne dane.

9. Zobena kaša
85 grama zobene kaše sadrži 187 miligrama kalcija. Idealna je za doručak te je bogata vlaknima.

10. Suhe smokve
8 suhih smokava sadrži 107 miligrama kalcija. Odličan su antioksidans, pune u vlakana, a savršene su kada vam se jede nešto slatko.

Vađenje krvi nakon 20. Ovo su pretrage koje biste trebali raditi jednom godišnje Vrlo bitno Jednostavna formula otkriva vam koliko dnevno treba popiti vode! hrana Zdravlje na tanjuru Hrana za utjehu: Kalcij protiv PMS-a, gljive za sreću
A1
BRZINA JE VRLINA
3 razloga zašto je 5G tehnologija bitna za budućnost gaminga
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.