Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Gospodarstvo

Prvo vino Enosophije nagrađeno je broncom na čuvenom natjecanju Decanter

Vino uživa sve veću popularnost, a trend je i da se sve više mladih potrošača okreće kvalitetnim vinima, kažu u Enosophiji
26. studenoga 2021. u 17:23 0 komentara 153 prikaza
Foto: Enosophia
Pogledajte galeriju 1/3

Slavonija nam je dala život, a mi ga oblikujemo, njegujemo i pretačemo u nove i autentične emocije, doživljaje i iskustva. Nije li upravo to njegov smisao, jedna je od krilatica pod kojima je početkom ove godine lansiran novi brend u vinarskoj industriji – Enosophia. Ime je nastalo spajanjem grčkih riječi oeno (vino) + sophia (mudrost), a riječ je o modernoj boutique vinariji koja je nastala kao odgovor na novu strategiju razvoja Feričanaca kao turističke i održive destinacije tvrtke Osilovac u sklopu koje posluje vinarija Feravino.

Direktor Osilovca Ivan Maričić kaže kako novi brend i vinarija predstavljaju novi smjer razvoja Feravina, odnosno feričanskog vinogorja, a za njega je najzaslužniji tim mladih stručnjaka predvođen enolozima Lucijom Kužir i Martinom Kovačevićem, koji su dobili priliku raditi i razvijati nove okuse na dugogodišnjoj tradiciji vinogradarstva u srcu Slavonije uz najsuvremenije tehnologije i inovativan pristup proizvodnji i konzumaciji vina. A da znaju što rade, najbolji je dokaz da je Trs No.5, prvo vino Enosophije, već prepoznato u svijetu i na nedavnom natjecanju Decanter World Wine Awards nagrađeno broncom.

 | Autor : Enosophia Foto: Enosophia

Pozornost na detaljima

– Feravino već godinama osvaja priznanja na međunarodnim ocjenjivanjima vina, a Trsom No. 5 to smo samo potvrdili – kaže Maričić objašnjavajući kako vina Enosophije nastaju promišljeno, s puno pozornosti usmjerene na detalje – od posebnosti okusa, preko pristupa i komunikacije do pakiranja i posebnih digitalnih etiketa koje su prvi predstavili hrvatskom tržištu.

Enosophia se, naime, u proizvodnji više okrenula mlađim potrošačima, kojima uz graševinu Trs No. 5 trenutačno nudi još dva vina – Matarouge (rosé) i Nice to see you (pjenušavo vino), no intenzivno rade na proširenju portfelja. Etikete vina Matarouge i Trs no. 5 predstavljaju modernu prezentaciju vina. Obogaćene su AR efektom te potrošači mogu preuzeti aplikaciju skeniranjem QR koda i kroz nju skenirati etiketu vina što će pokrenuti edukativni (Matarouge) ili zabavni (Trs no. 5) sadržaj. Skeniranjem etikete Trsa no. 5, potrošači pokreću i skladbu skladanu posebno za ovo vino, a skeniranjem etikete Matarougea vizualni sadržaj. Uz pomoć fotografija mogu proputovati vinskim regijama svijeta poznatim po rosé vinima i pogledati live stream vinograda u Feričancima iz kojeg dolazi grožđe za ovo vino.

U planu su, naravno, i nova vina tradicionalnih sorata s modernim zaokretom sukladno enološkim i gastronomskim trendovima te preferencijama potrošača. Ove jeseni pobrano je 850 tona grožđa na oko 160 hektara pa se u Enosophiji vesele novom proizvodnom procesu pred sobom i vinima koja će stvarati. U fokusu su tipične slavonske sorte – graševina i frankovka. Suvremeni potrošači ne razmišljaju više isključivo o senzornim karakteristikama vina, već sve više pozornosti posvećuju istraživanju priče brenda – odakle vino dolazi, tko ga proizvodi, koje poruke želi poslati svojim potrošačima, na koji način komunicira s potrošačima i koje vrijednosti brend njeguje.

Centar slavonskog vinarstva

– Jedno od vina u našoj ponudi je pjenušavo vino Nice to see you, privlačnog, blago voćnog i čistog mirisa srednjeg intenziteta s naglaskom na citruse i svježe crveno voće. Suhog je i svježeg okusa. Vjerujemo da će ovo lagano aperitivno pjenušavo vino biti prvi izbor vinoljubaca u nadolazećoj blagdanskoj sezoni – kaže naš sugovornik te dodaje kako hrvatska vinska scena ima što ponuditi, ali i velik potencijal za daljnji napredak.

– Izgradnja imidža Hrvatske kao zemlje kvalitetnih vina i prepoznatljivih vinskih regija i vinogorja potaknut će i mlade na obrazovanje u ovom području te stvaranje novih, odličnih vinskih priča, što apsolutno podržavamo svojim aktivnostima – tvrdi Maričić.

 | Autor : Enosophia Foto: Enosophia

Ensophia je zapravo samo jedan od projekata koje razvijaju. Cilj Osilovca je od Feričanaca napraviti “centar slavonskog vinarstva”, polazišnu točku svim posjetiteljima ovog dijela Hrvatske na njihovom putu istraživanja i doživljaja svega onoga što nudi Slavonija. U posljednjih pet godina u vinarski biznis uložili su gotovo 7 milijuna eura, a to su, napominje, tek počeci. Naime, u sklopu razvoja Feričanaca koji će se odvijati paralelno s razvojem Enosophije, sagradit će se i vinski hotel i rekonstruirati vincilirska kuća Goveđa glava, a na imanju su odnedavno i konji.

Vrijednost ovih projekata veća je od 20 milijuna eura. Također, izgradit će se i heritage hotel za gotovo 6 milijuna eura te kušaonica vina i showroom za 5 milijuna eura. Zamjena starih vinograda novima napravljena je uz pomoć sredstava iz EU fondova te su izgrađena i dva nova podruma. – Kontinentalna Hrvatska ima veliki potencijal u turizmu i vjerujemo da ovakvi kapitalni projekti mogu biti snažan vjetar u leđa razvoju ovog dijela Hrvatske – zaključio je Maričić.

Vinarstvo kao zamašnjak hrvatske ekonomije

Jedan od ciljeva Enosophije je pozicioniranje Hrvatske na svjetskoj vinskoj karti. Pandemija je promijenila navike potrošača koji su upravo za vrijeme lockdowna počeli konzumirati vino na drugačiji način, uz potragu za dodatnim informacijama i odabirući brendove koji se razlikuju od drugih po pristupu ili kvaliteti. Potrošači sve više žele biti educirani konzumenti i ovo prepoznajemo kao pozitivan trend koji mijenja vinarsku industriju – ističe Maričić.

Zato je važan način prezentacije tvrtke na digitalnim kanalima, dok se proizvodnja vina oslanja se na ručno branje grožđa i modernu preradu te čuvanje vina u suvremenim bačvama od hrastovine.

– Vrlo je važno kontinuirano ulagati u proizvodnju vina i vinogradarstvo u Hrvatskoj koje bi, iskoriste li se resursi na optimalan način, moglo postati jedan od zamašnjaka hrvatske ekonomije – uvjereni su u Enosophiji.

Osijek: Svečano uručivanje ugovora za sufinanciranje EU projekata HRVATSKA KAKVU TREBAMO Slavonija pokazuje da je prostor izazova u koji se vraća Dan polja BC strnih žitarica u Rugvici OSOBNA KARTA OSIJEKA Nije više samo žitnica, Slavonija je postala i naša Silicijska dolina
Zagreb: Tek pokoji stanovnik u šetnji Jarunom koji je prekriven snijegom
ZIMSKI UVJETI
Stiže nam novo zahladnjenje, susnježica i snijeg: Evo do kada će trajati
Wolt
Wolt Awards
Hrvati izabrali najbolje restorane ove godine: Najviše uživaju u burgerima, a sve je popularnija i azijska kuhinja
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.