Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Kako je hashtag promijenio lice digitalnog marketinga

Ono što je stvoreno na Twitteru kao način objedinjavanja konverzacija postalo je jedinstven način zbližavanja raznih zajednica (communityja).
23. kolovoza 2017. u 10:14 323 prikaza
hashtag
Foto: Promo
Pogledajte galeriju 1/3

Na današnji dan obilježavamo 10. rođendan hashtaga. Korisnik Twittera Chris Messina 23. kolovoza 2007. objavio je post s prijedlogom kako koristiti hashtag za grupe i za grupiranje konverzacija na platformi.

Ono što je stvoreno na Twitteru kao način objedinjavanja konverzacija postalo je jedinstven način zbližavanja raznih zajednica (communityja). Od #LoveIsLove do #WorldCup danas postoji hashtag za gotovo sve prilike.

Također, hashtagovi su brandovima postali moćan alat kako bi proširili svoj doseg i uključili se u relevantne online konverzacije. Uistinu, nijedna marketinška kampanja nije potpuna bez hashtaga, a samim njegovim korištenjem brandovi generiraju pozornost svojoj tvrtki i dopuštaju korisnicima da dijele svoja iskustva na Twitteru. Simbolizirajući online komunikaciju i povezanost, hashtagovi su migrirali na pakiranje proizvoda, billboarde, oglase u tisku i gotovo polovicu TV oglasa prikazanih tijekom Super Bowla 2015. godine.

I dok slavimo 10. rođendan ikonskih ljestvi #, iskoristit ćemo priliku da se podsjetimo kako je brand marketing promijenjen korištenjem hashtagova na Twitteru.

#BuildingCommunities - razvoj communityja

Twitter je fundamentalno promijenio način na koji brandovi komuniciraju sa svojim kupcima. Sada se korisnici, gotovo u trenutku, mogu povezati s tvrtkama kad god to požele. Brandovi su bili brzi u shvaćanju snage hashtaga u razvoju zajednica (communityja) na Twitteru i pronalaženju načina za interakciju s njima i nagrađivanje tih zajednica (communityja).

Primjerice, @KLM i njihova kampanja #happytohelp. Nizozemska aviokompanija stavila je naglasak na svoju iznimnu korisničku službu tako što je pružila tjednu potporu svojim korisnicima i drugim putnicima koristeći hashtag #happytohelp.

Još jedan dobar primjer korištenja Twitterova hashtaga kako bi se komuniciralo sa zajednicom (communityjem) svog branda jest @CocaCola. Coca-Cola je bio prvi brand koji je lansirao Twitter emoji, tako proširujući svoju marketinšku kampanju #ShareaCoke u digitalnu konverzaciju i dopuštajući postizanje rekorda u “Najvećoj zdravici na svijetu (World'sLargestCheers)” putem kreativnog korištenja hashtaga na Twitteru.

#JoinTheConversation - pridružite se konverzaciji

Ako se nešto događa bilo gdje na svijetu, događa se i na Twitteru i postoji hashtag za to. Twitter pruža mogućnost brandovima za jedinstven način povezivanja s događanjima u realnom vremenu putem hashtagova.

Brandovi su brzo naučili kako se pripremiti za neočekivano. Pogledajte kako je Snickers odgovorio na ugriz nogometaša Luisa Suareza tijekom Svjetskog kupa 2014. godine.

Na početku godine Wendy’s je postao dijelom hashtag konverzacije kad je korisnik @carterjwm pitao @Wendys koliko je retweetova potrebno da bi osvojio godišnju zalihu besplatnih nuggeta. Odgovor restorana Wendy’s bio je 18 milijuna. Retweet kampanja koja je nastala nakon toga, putem hashtaga #NuggsForCarter, postala je globalna senzacija i tweet korisnika @carterjwm najviše je retweetan tweet svih vremena, koji je čak porazio i glasoviti selfie s Oscara voditeljice Ellen DeGeneres. Wendy’s su bili brzi u iskorištavanju hashtaga i nadograđivanja jednog tweeta u globalnu kampanju.

#SeeEverySide - uvid u različite poglede

Twitter je mjesto gdje se ljudi zbližavaju, otkrivaju i kreiraju pokrete, kojima se mobiliziraju putem hashtagova poput #BlackLivesMatter i #LoveWins. Brandovi također iskorištavaju hashtagove kako bi pridonijeli društvenim promjenama i pozitivnosti.

Primjerice, @PaddyPower i drugi brandovi koji su se uključili u kampanju #RainbowLaces, koja se bavila homofobijom u nogometu.

Kampanja branda Dove #SpeakBeautiful, pokrenuta tijekom Oscara 2015., imala je cilj promijeniti negativnu konverzaciju o idealnom tijelu.Rezultati su bili nevjerojatni: 30% manje negativnih konverzacija o ljepoti i 69% više pozitivnih konverzacija o ljepoti uspoređujući s noći Oscara 2014. godine.

#CreateYourOwnMoment - stvori svoj vlastiti trenutak

Svaki dan diljem svijeta brandovi pomiču granice kreativnosti na Twitteru kako bi bili bliži svojim zajednicama (communityjima). Razvojem vlastitih hashtag kampanja brandovi mogu kreirati jedinstven trenutak i pokrenuti kreativnu konverzaciju.

Prošli svibanj Nikeova kampanja #Breaking2 dovela je tri najbolja trkača na planetu u Italiju kako bi postavili novi rekord u maratonu koji se prenosio uživo na Twitteru.Obožavatelji ne samo da su mogli pratiti pokušaj rušenja rekorda na Twitteru nego se i pridružiti globalnoj konverzaciji o tom jedinstvenom događaju putem jedinstvenog hashtaga.

Charmin je također pronašao način kako bi kreirao vlastiti community na Twiteru putem kampanje #TweetFromTheSeat. Jedinstven i kreativan način kako iskoristiti činjenicu što 40% ljudi priznaje da koristi društvene medije dok su u kupaonici.

Advent u Dalmaciji
Advent u Dalmaciji
Vrijeme je za lampice, druženje i blagdansko raspoloženje