Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 3
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Biciklistička infrastruktura

Vozimo stazom i odjednom smo u žbunju, u stupu ili pak padnemo preko šahta

Biciklistička staza u Ulici grada Vukovara
Foto: Dalibor Urukalović/PIXSELL
1/3
23.08.2018.
u 17:33

S biciklističkom infrastrukturom već se godinama bori Sindikat biciklista, a da je situacija kritična, uvjerili smo se i sami na nekoliko lokacija u samom središtu grada.

Moraju voziti preko propalog asfalta, rupa te izbočenih šahtova i rubnjaka, a na putu im se često nađu stupovi, drveće i ograde. Isprekidane su staze uobičajene, a zna se dogoditi i da odjednom samo “nestanu u prazno”. Biciklisti u Zagrebu praktički ne mogu voziti, a da ne krše propise i riskiraju vlastite živote jer ih na to tjera katastrofalna infrastruktura.

– Mi sa sigurnošću možemo reći da u Zagrebu ne postoji nijedna kompletna staza koja je u cijelosti propisno označena i koja ima logičan početak i kraj. A to je za jedan glavni grad sramotno – govori Tomislav Nakić-Alfirević iz udruge Sindikat biciklista koja je osnovana 2011. godine s ciljem zagovaranja boljih uvjeta za korištenje bicikala. Novi je projekt koji su u kolovozu pokrenuli detaljno analiziranje glavnih gradskih prometnica koje biciklisti koriste, a prvi je objavljen “Dosje Vukovarska”.

Najgore mališanima u sjedalici

– Na većini lokacija u Zagrebu problemi su više-manje jednaki, a na prvom je mjestu učestala isprekidanost staza – ističe Nakić-Alfirević te dodaje da je neslavni rekorder Horvaćanska, u kojoj je staza u duljini od svega pet kilometara prekinuta čak 25 puta.

Biciklistička staza u Ulici grada Vukovara
1/7

– I da se biciklisti sasvim žele držati pravila, morali bi svakih 200 metara sići s bicikla i gurati ga do nastavka staze – kaže te dodaje da su uzroci prekida razni, od prilaznih cesta do ulaza u zgrade, dvorišta, parkirališta... Također, staze su često prekinute zbog terasa i zato su u Sindikatu ogorčeni. Gradu bi, kažu, važnije trebalo biti da osigura cjelovitu biciklističku mrežu, nego da ubire zaradu od ugostitelja. A vožnju biciklisti moraju prekidati i zbog nesinkroniziranih semafora, ali i povišenih rubnjaka.

– Zagreb je jedini grad u Europi koji odbija do kraja “spustiti rubnjake” što koristi kao svojevrsne ležeće policajce za bicikliste. To je maltretiranje vozača – poručuje Nakić-Alfirević te kaže da rubnjaci najviše problema stvaraju roditeljima s djecom čija sjedalica lupa pri prelasku preko rubnjaka. Oni koji nisu vješti vozači zbog toga moraju sići s bicikla i opet – gurati.

Vani je biciklist “gazda”

– Dokaz da Grad ne vodi računa o biciklistima vidi se i u vrijeme radova na cestama, primjerice, kad je riječ o remetinečkom rotoru, svi govore samo o alternativnim pravcima za automobile – kaže Nakić-Alfirević te dodaje da se ipak posljednjih godina može govoriti o malim pomacima pa je tako jedan od pozitivnih primjera biciklistička staza u Buzinu. Primjećuju to i sami biciklisti, no slaba im je to utjeha.

– Istina je da se neke stvari rješavaju, ali sve je to slabo. Kad nas je kultura bicikliranja na niskim granama. Ja sam godinama živio u Njemačkoj gdje sam redovito biciklirao, a otkad sam se vratio, već me nekoliko puta umalo pokupio auto unatoč tome što sam vozio po propisima. U Njemačkoj je biciklist “gazda”, a tu nas nitko ne ferma – govori 60-godišnji Drago Bogdanović.

Pogledajte video - Što građani misle o prometnoj regulaciji na Jankomiru

Komentara 21

VI
Vito
08:08 24.08.2018.

Vani je biciklist “gazda” ::: Da, iii??? __ Kad vidite "gradonačelnika" na biciklu mora, ne samo može, vam biti jasno da ne zna voziti i da jdva održava ravnotežu na biciklu. __ Kako takva spodoba "upravlja" gradom, tako upravlja i biciklom te su takve i biciklističke staze. __ "najbolja " je ona na "zelenom valu" prema istoku - iscrtana na pješačkom nogostupu tako da biciklist ima 75 cm za bicikl i pješak 75cm za hodanje, iako u zakonu o sigurnosti prometa jasno piše - pješčka staza mora biti minilano 160 cm. __ Biciklisti pak moraju voziti "umutar" 1m od ruba kolnika, ne pločnika. __ Zato je "zeleni val" prema zapadu kolničkim trakama "oduzeto" 30cm da bi nacrtali 1m biciklističke trake po spuštenim slivnicima po kojima se redovno voze motoristi, a policja uopće ne reagira. __ Čak suprotno, policija parkira svoja vozila, bez uključenih plavih svjetala, na biciklističke staze, a što svatko s fotoaparatom u prenosnom brzoglasu može skoro svakodnevno slikati i objaviti na svojoj "društvenoj mreži". __ Policija natjerava i kažnjava bicikliste u Savskoj zbog vožnje po pješačkoj stazi, a sebi je osigurala od "gardonačelnika" parkiralište, besplatno, na zelenoj površini do koje može isključivom vožnjom po toj istoj pješakoj traci iza drvoreda pored živice ispred rampe "najmodernije" policijske zgrade kojoj nisu osigurali niti predvidjeli parkiralište za zaposlenike. __ Koliko je tek na tom mjestu pobijeno Hrvatica i Hrvata nakon WWII, nikad nećemo saznati zašto nema gradnje

Avatar prahrvat
prahrvat
21:25 23.08.2018.

prema Brezovici napraviti biciklističku stazu

MI
MikiPrdekana
18:44 23.08.2018.

Vrlo jednostavno zašto-Milan Bandić

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije