MARKETINŠKA MANIPULACIJA?

'Prirodno', 'održivo', 'ugljično neutralno' u službi profita, a ne zdravlja

28.05.2025.
u 20:51

Društvena odgovornost, kojom se sve agresivnije hvale kompanije, a među njima su i neki najveći zagađivači, toliko je u modi da je sve mutnija granica između istine i zavaravanja potrošača

Prirodno, eko, organsko, tradicionalno, održivo..., gotovo i nema prehrambenog proizvoda koji nam to s polica ne sugerira, a u slučaju da i dalje dvojimo staviti ga u košaricu ili ne, daljnji "teaser" je i humanitarna svrha – od svakog prodanog artikla trgovac ili proizvođač određeni će iznos donirati u dobrotvorne svrhe ili – posaditi drvo. Društvena odgovornost kojom se sve agresivnije hvale kompanije, a među njima su i neki najveći zagađivači, toliko je u modi da je sve mutnija granica između istine i zavaravanja potrošača koji misle da donose ekološki prihvatljive odluke – a praksa kojom se to čini sve sofisticiranija. A takvo neodgovorno, po nekima i opasno ponašanje, tzv. greenwashing ili "zeleno pranje savjesti", ima samo jedan cilj – profit – i čak 95% tih "zelenih" priča neistina je ili i manipulacija koja se marketinški povezuje i s filantropijom, klimatskim promjenama, zdravijim načinom življenja..., tvrde upućeni. Potrošače se uvjerava da je sve u redu, da je sve "prirodno", "održivo" ili "ugljično neutralno", a biznis se nastavlja po starom, "as usual".

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije