Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti 55 godina Večernjeg lista

Ovo su priče naših novinara koje su mijenjale Hrvatsku

Tekstovi na koje nitko nije mogao ostati hladan
01. srpnja 2014. u 09:51 39 komentara 4627 prikaza
Foto: Pixsell
Pogledajte galeriju 1/2

Večernji list danas slavi 55 uspješnih godina izlaženja. Spajanjem Večernjeg vjesnika i Narodnog lista 1. srpnja 1959. godine nastao je Večernji list. U burnom 55-godišnjem razdoblju objavljeno je 18.128 brojeva lista. U nastavku vam donosimo neke od priča naših novinara koje su mijenjale Hrvatsku.

2009.

1. Večernjakova novinarka Ivanka Toma otkrila je bogatstvo Dražena Golemovića, kuma Vjeke Sliška koji se nakon Sliškova ubojstva oženio njegovom udovicom. Toma je 6. srpnja 2009. godine objavila tekst o tome kako je Golemović, nekada nebitan član zagrebačkog podzemlja, u tri i pol godine okrenuo 50 milijuna eura!

2. Večernjakov dvojac otkrio je da je tadašnji ministar Damir Bajs na sjednici Vlade glasovao za zakon kojim se izvanbračnim parovima brani umjetna oplodnja iako se tom postupku podvrgnula njegova partnerica dok još nisu bili u braku! Ministar Bajs tako je dobio dijete, a Večernji je list tu priču 16. srpnja 2009. na naslovnici najavio naslovom “Glasovao protiv sebe”. Priča je važna jer je razotkrila veliko licemjerje.

3. Večernji list 18. srpnja 2009. godine objavljuje prvu u nizu priča kojima smo razotkrili korupciju i kriminal u HEP-u. HEP je bio prvi kapitalac u državnom vlasništvu u kojem su mediji potpuno razotkrili kriminalni model poslovanja. Serijal smo otvorili pričom kako je HEP kupio više od dvije trećine potrebnih zaliha struje kada je bila najskuplja, a potom je prodavao po četiri puta nižoj cijeni. Spržio je tako 1,4 milijarde kuna! Epilog priče bio je da je uprava HEP-a smijenjena, a protiv bivšeg predsjednika uprave Ivana Mravka vodi se nekoliko sudskih procesa.

4. Jedna od najboljih Večernjakovih priča! Večernjakov reporter Marko Špoljar razotkrio je Radu Buljubašića, povratnika iz Australije, koji je postao sinonim za sve uhljebljene parazite. Buljubašić je na plaći bio u HEP-u, a radio je u HDZ-u! Štoviše, kao navodni zaposlenik HEP-a otkupio je i stan po povlaštenoj cijeni. Priču smo objavili 17. kolovoza 2009. Zbog slučaja Buljubašić još se sudi tadašnjem šefu HEP-a Ivanu Mravku. Buljubašić je ostao bez gaže i u HEP-u i u HDZ-u. Iz stranke je i izbačen.

5. Večernji list 12. rujna započinje serijal priča o aferama u Podravki. Naš novinar Hrvoje Šlabek razotkrio je većinu malverzacija u toj koprivničkoj kompaniji. Kruna njegova istraživačkog rada bilo je otkriće o tajnom planu menadžera za otimanje Podravke. Podravkini direktori Podravkinim novcem htjeli su otkupiti za svoj račun dionice te tvrtke! Pokrovitelj svih afera bio je tadašnji koprivnički moćnik Damir Polančec. U tijeku je suđenje Polančecu i ekipi iz bivše uprave Podravke.

6. Večernjakova novinarka Sonja Hoffman 23. rujna 2009. godine objavljuje priču “Strava u Rijeci – u bolnici ostao bez očiju, peta i prstiju, a došao s prijelomom zdjelice i rebara te iščašenom natkoljenicom”. Novi slučaj Maškarin razotkrio je anonimni liječnik iz KBC-a Rijeka zgrozivši se nad pacijentom koji je stradao u prometnoj, a u bolnici je – uništen.

7. Klasična manipulacija braniteljskim pravima. Večernji list 3. listopada 2009. godine objavljuje da je Željko Goršić, državni tajnik Ministarstva obrane, stan u Karlovcu namijenjen ratnom invalidu namjestio svom sinu – Željku Goršiću mlađem. Goršić mlađi kupio je stan koji je bio za branitelja koji pak tamo nikad nije ni mislio živjeti jer s Karlovcem nema nikakve veze.

8. Novinarka Ivanka Toma 18. listopada 2009. objavljuje priču o zataškavanju milijunske afere u Brodosplitu. Toma je razotkrila da je Maček bio spreman, u strahu od kaznenog progona, biti pokajnik i priznati kako je milijune iz splitskog škvera dijelio s braćom Žužul.

9. Novinarka Sandra Veljković donosi tužnu i fascinantnu priču o Silvani Novak koja je, unatoč dijagnozi leukemije, zadržala trudnoću i rodila malog dječaka Lea. Silvanu je nakon porođaja čekalo teško liječenje, a jedina nada bila je operacija u Hannoveru. Preko Večernjeg lista tadašnja premijerka Jadranka Kosor stupila je u kontakt sa Silvanom i ponudila joj Vladin avion za prijevoz do Hannovera. Nažalost, Silvana nije preživjela...

10. Novinarka Jana Peršić 4. travnja 2009. godine ekskluzivno objavljuje analizu cijevi, vode i bitumenske izolacije iz stanova na Vrbanima III. koji muku muče s masnom vodom. Analiza je nedvojbeno pokazala da su vodu zatrovali građevinci jer se bitumenska izolacija pri izgradnji nije skrutnula pa je kroz cijevi u vodu otpuštala aromatske ugljikovodike. Analizu su napravili stručnjaci iz Maribora, a Večernji list ju je prvi objavio.

11. Večernji list iz pera Ivanke Tome 15. travnja 2009. godine donosi pravi nalaz Državne revizije koji je ostao skriven od javnosti i saborskih zastupnika, a u kojem se izričito navodi da je Ministarstvo obrane u izravnoj pogodbi s tvrtkom Eurokamioni kamione preplatilo za 5,5 milijuna kuna. Iz revizije koja je došla na klupe zastupnicima bili su izbačeni sporni dijelovi o preplaćenim kamionima.

2010.

1. Velika Večernjakova priča u kojoj novinarka Tanja Ivančić Belošević 3. veljače 2010. godine otkriva da tajne službe traže nadzor nad svim mobitelima te da će i prepaid paketi morati biti registrirani na ime i prezime. Na tome su inzistirale sigurnosne obavještajne službe, točnije Operativno-tehnički centar za nadzor telekomunikacija pod izlikom borbe protiv kriminala i korupcije. Večernji upozorava da to podsjeća i na Big Brother jer privatnost odlazi unepovrat. Operatori su na kraju izlobirali da se kartice ipak – ne registriraju.

2. “Veleizdaja? glavna je Večernjakova naslovnica 6. veljače 2010. godine. Novinari Gojko Drljača i Hrvoje Šlabek otkrivaju da se u tajnom ugovoru, kojim se regulira financiranje operacije “Spice”, kao jamstvo ne spominju samo dionice Podravke nego i Ine! Večernji list otkriva da je mađarski MOL u jeku pregovora s Polančecom o upravljačkim pozicijama u Ini deponirao 34 milijuna eura, što je bio izvor za kreditiranje operacije Spice. Tom je operacijom nazvan pokušaj menadžera Podravke da njenim novcem preuzmu tu kompaniju.

3. Večernji list 18. kolovoza 2010. godine ima priču o prvom dokazu protiv bivšeg premijera Ive Sanadera. Novinarka Silvana Perica piše o negdašnjoj bliskoj suradnici Miroslava Kutle Mileni Šenator koja je dala detaljan iskaz istražiteljima o tome kako je sredinom devedesetih prema Kutlinu nalogu isplatila 800 tisuća tadašnjih maraka osobi I. S. Iz ostalih okolnosti tih isplata bivša je financijska direktorica Šenator zaključila da je riječ o isplati provizije Ivi Sanaderu. Sanader je proviziju dobio zbog kredita koje je Kutlina Globus grupa dobila od Hypo banke. Poslije se niz nastavlja sa svim ostalim Sanaderovim aferama od Fimi medije, avionskim kartama za njegovu obitelj na račun proračuna... Ovih je dana Sanaderu Vrhovni sud pravomoćno presudio 8,5 godina za Ina-MOL i Hypo.

4. Večernji list 13. rujna 2010. godine objavljuje ekskluzivni intervju sa Zlatkom Sucem u kojem on tvrdi da su ga 10 godina trovali. Dan poslije, isti autor, Darko Pavičić, ima priču i sa Sučevom majkom koja potvrđuje riječi sina o trovanju. Za trovanje optužuje ljude iz Crkve.

5. Novinarka Iva Puljić Šego 27. rujna 2010. godine otkriva da je bivši šef Ine Tomislav Dragičević prijavio lažnu adresu u Pušći iako živi u Rockefellerovoj 57 u Zagrebu. A sve zato što u Pušći pokraj Zaprešića prirez iznosi tek 10 posto, a u Zagrebu 18. Time je, samo na otpremnini od 6,8 milijuna kuna, “uštedio” 200.000 kuna. Dragičeviću je upravo u tijeku suđenje za fiktivno prebivalište, a tužiteljstvo ga tereti da si je nezakonito prisvojio ukupno gotovo 600.000 kuna.

6. Večernji list 10. listopada 2010. godine objavljuje veliku priču o imovini Mate Kraljevića, šefa Zagrebparkinga. Istražili smo i doznali da gazda Zagrebparkinga ima pozamašnu imovinu: pet stanova, dvije kuće i dva lokala.

7. Novinari Marko Špoljar i Silvana Perica 12. listopada 2010. godine otkrivaju da su Stipe i Milka Mesić kupili dva stana i dvije garaže za 1,9 milijuna kuna na zagrebačkom Borčecu na obroncima Medvednice. Stjepan Mesić, bivši predsjednik RH, pravdao se da mu je novac za stanove posudio prijatelj. Koji? Nije rekao...

2011.

1. Večernjakov dvojac Nikola Plančić (vanjski suradnik) i Marko Špoljar 22. siječnja 2011. ekskluzivno su objavili serijal o vojnim stanovima koje su (ne)zasluženo dobili različiti moćnici. Serijal smo otvorili s Nadanom Vidoševićem koji je preprodao luksuzni vojni stan od 153 kvadrata koji je dobio od MORH-a (premda nije u bitnome sudjelovao u ratu, a dobio ga je diskrecijskim pravom tadašnjeg ministra Šuška “za posebne zasluge”) i na njemu zaradio 1,6 milijuna kuna. Razotkrili smo mnoge uglednike koji su se počastili vojnim stanovima.

2. Večernjakovac Josip Bohutinski najzaslužniji je za razotkrivanje afera u HAC-u. 10. veljače 2011. godine objavio je priču o tome kako se kralo čak i na kolčenju autocesta.

Pod ironičnim naslovom “Autocesta Zagvozd – Istanbul!?” Večernji otkriva da je trasiranje čvora Zagvozd dugog 2,4 kilometra HAC platio 2,4 milijuna kuna umjesto 4297 kuna. Kao da su mjerili cestu od 1171 kilometra.

3. Opet Josip Bohutinski 14. veljače 2011. godine otkriva da koncesionar Bina Istra državi nije dao ni kune, ali je zato država njemu platila 1,3 milijarde kuna financijskih doprinosa! U Bina Istri 51 posto vlasništva ima francuska tvrtka Bouygues koja je koncesionar na Istarskom ipsilonu od 1995. godine. Bohutinski dokazuje da koncesije nisu način da se brzo zakrpa proračun.

4. Tadašnji Večernjakov reporter Krešo Raguž 3. ožujka 2011. prvi je hrvatski novinar koji je ušao u Libiju u kojoj se upravo svrgava diktator Gadafi. Veliku priču objavljujemo pod naslovom “Za Gadafija sam sad suradnik Al Qa’ide” jer sam u Libiji ilegalno”.

5. Večernjakov dvojac Josip Bohutinski i Marko Špoljar 19. ožujka 2011. godine raskrinkao je Jadranka Husarića (HSS), tadašnjeg direktora Hrvatskih voda. Otkrili su da je pod istragom Uskoka jer mu je tvrtka koja posluje s Vodama platila safari u Namibiji. Husarić je nedavno na Županijskom sudu nepravomoćno osuđen na rad za opće dobro. Istom presudom dosuđeno mu je i 25.000 kuna novčane kazne, a morat će vratiti i oko 20.000 kuna, koliko mu je plaćen lovački safari.

6. Večernjakova novinarka Sonja Hoffman 29. ožujka 2011. otvara serijal o Medikolu. Prva priča jest da radiolozi optužuju kako je 8500 ljudi nepotrebno ozračeno. Andrija Hebrang tada je optužio da je 50 posto snimanja na Medikolovu PET/CT-u napravljeno bez valjanih indikacija. Serijal se nastavlja pričama da je ugovor Medikola i HZZO-a neraskidiv, zatim da je bivši ministar zdravstva Neven Ljubičić pogodovao Medikolu...

7. Večernjak 25. kolovoza otkriva kako je Sanaderova blagajnica Branka Pavošević veći dio inkriminirajućih podataka, točnije bilježnicu s bilješkama o crnim isplatama u HDZ-u, zakopala u vrtu svoje kuće u Kloštar Ivaniću. Otkrivamo da je B. Pavošević bilježnicu predala istražiteljima, a epilog afere jest da je Ivo Sanader nepravomoćno u Fimi mediji osuđen na devet godina zatvora. Pavošević je dobila godinu i pol.

8. Večernjakovi reporteri 14. listopada otkrivaju golemu imovinu Drage Rubale, liječnika i radijskog i TV voditelja koji je za mito sređivao mirovine. Na popisu su stan i velebna katnica u Poreču, kuća u V. Gorici, stan u centru Zagreba, umjetničke slike, stilski namještaj...

9. Jednu od najljepših Večernjakovih priča sa sretnim završetkom 20. listopada objavio je Hrvoje Šlabek. Pisao je o mladom paru iz Koprivnice Mateji (17) i Stanku Sinčiću (25) koji je u bijegu jer im socijalna služba želi oduzeti sinčića Dorijana. Naravno, nakon Večernjakova teksta upleo se i tadašnji ministar zdravstva i socijalne skrbi Darko Milinović, a dječačić je ostao s roditeljima koji se, iako su mladi, o djetetu dobro brinu.

  | Autor : Večernji list/PIXSELL Foto: Večernji list/PIXSELL

2012.

1. “Tajna policijskog Porschea: Tko je to skupocjeni MUP-ov auto držao u garaži i vozio kao svoj?” objavili smo na naslovnici 11. siječnja 2012. godine. Dan poslije Milijan Brkić – danas glavni tajnik HDZ-a, a u vrijeme pisanja teksta bivši zamjenik ravnatelja policije – priznaje na našoj naslovnici: “Da, vozio sam taj Porsche!” i objašnjava: “Ali nisam bio jedini, na raspolaganju je bio svim šefovima.” I tako smo otkrili kako je HDZ-ova policijska vrhuška jurilicu vrijednu više od milijun kuna vozila – eto tako iz gušta – iako je Porsche nabavljen za potrebe rada policajaca na tajnim zadacima.

2. Na naslovnici Večernjeg 22. ožujka 2012. objavljujemo priču novinarke gradske rubrike Jelene Kovačević: “Dobar posao u Zagrebu: Elitno zemljište Crkva prodala pročelniku Jelaviću za 19 eura po kvadratu”. Otkrili smo da je Anđa Jelavić, supruga tada vrlo moćnog zagrebačkog pročelnika za graditeljstvo Davora Jelavića, od Zagrebačke nadbiskupije kupila atraktivno zemljište na obroncima park-šume Jelenovac površine 1304 četvornih metara za nevjerojatno malih 25.000 eura – iako je tada cijena usporedivih parcela bila oko 500 eura po kvadratu. Davor Jelavić pravdao nam se tada: “Ne gradimo mi, nego tvrtka kojoj smo dali punomoć.” Riječ je o tvrtki Ladonja iz Pule koja je poželjela izgraditi dvije zgrade sa sedam luksuznih stanova. Slatko, zar ne?

3. Novinar Josip Bohutinski objavljuje 12. svibnja 2012. tragikomičnu priču pod naslovom: Vlada na štetu HŽ-a pomogla privatnom Diokiju: Prugu vrijednu 700.000 kupili za 17 milijuna kuna!. Bohutinski otkriva kako je cijela akcija kupnje nepotrebne pruge tekla munjevitom brzinom, da je tu “genijalnu” akciju osmislio prvi potpredsjednik Vlade Radimir Čačić, a amenovala Vlada koja je de facto prisilila HŽ da kupi kolosijek za 17 milijuna kuna koji im uopće ne treba. Iako je DORH odbacio optužni prijedlog, jasno je kao dan da smo mi građani u toj akciji opljačkani za 17 milijuna.

4. Dugo se o “Bandićevim fontanama” pokraj Sveučilišne knjižnice govorilo samo u estetskom smislu te se grintalo je li u vrijeme krize pametno ulupati tolike milijune kuna u fontane, a onda na scenu stupa naš Josip Bohutinski i 14. srpnja na naslovnici Večernjeg lista objavljuje priču: “Namješten posao od 18 milijuna kuna”. Otkrivamo da je Grad Zagreb izmijenio glavni projekt desetak dana prije početka radova, dakle mjesecima nakon završetka natječaja. Oglašava se i Ministarstvo gospodarstva koje tvrdi: To je nedopustivo.

5. Na naslovnici 13. listopada 2012. objavljujemo priču o muljažama prijatelja premijera Zorana Milanovića: “Zemljište prenamijenio u građevinsko i zgrnuo milijune”. Riječ je o zamjeniku ministra prometa Zdenku Antešiću koji je svojih 24.000 metara četvornih poljoprivrednog zemljišta na Rabu prenamijenio u građevinsko zemljište 2004. godine dok je bio – ni više ni manje – gradonačelnik Raba! Novinar Josip Bohutinski otkriva da su na tome zemljištu u međuvremenu niknule vile.

6. Da je HDZ-ov kadar Ivan Klešić već dvije godine glavni državni revizor, javnost je doznala tek nakon što su naši novinari Iva Puljić-Šego i Mladen Milčić “iskopali” priču koju smo 17. listopada 2012. godine objavili na naslovnici: “Državni revizor Ivan Klešić naručio si auto od 600.000 kuna”. Analiziravši natječajnu dokumentaciju naši novinari shvatili su da Klešić cilja na BMW 525dxDrive ili na Audi A6 3.0 V6TDI. Odmah nakon objave teksta Ivan Klešić je odustao od kupnje skupog auta – i tako je Večernji spasio 600.000 kuna poreznih obveznika.

7. Večernji na naslovnici 21. listopada 2012. objavljuje priču o nelegalnom prisluškivanju “Hrvatski Watergate” koju potpisuje novinarka Ivanka Toma: “Državni vrh u šoku: Policija nelegalno pratila telefone tajnih službi i vrha Agrokora. Večernji iz više vrlo pouzdanih izvora, pa i iz samog vrha vlasti, doznaje da je policija pod političkim vodstvom ministra unutarnjih poslova Ranka Ostojića zloupotrijebila sustav i uhodila više ljudi iz vrha SOA-e te više ključnih ljudi iz Agrokora.

8. Novinarka Večernjeg lista Renata Rašović donosi, bez lažne skromnosti, svjetski ekskluziv – otkriva pravi identitet radikalne islamistice Amine, udovice Al-Qa’idina vođe Anwara Al-Awlakija, desne ruke Osame bin Ladena. Na naslovnici 24. listopada 2012. otkrivamo pravi identitet 35-godišnje Al-Qa’idine udovice – riječ je o Bjelovarki Ireni Horak. Jedini smo razgovarali i s njezinom obitelji koja nam je otkrila da su šokirani, da su istinu doznali iz medija i da nisu znali da je njihova Irena, do jučer posve obična djevojka koja je odrasla u skladnoj katoličkoj obitelji, uopće boravila u Jemenu. Zbog ovog otkrića, ime Večernjeg lista našlo se i na CNN-u, a s našom novinarkom kontaktirao je i glasoviti reporter Nick Robertson. Nedavno je, godinu i pol dana kasnije, danski obavještajac Morten Storm objavio knjigu u kojoj otkriva detalje kako je CIA njenog muža Anwara Al-Awlakija uspjela likvidirati prateći upravo kretanje Hrvatice iz Bjelovara.

9. Usred afere o nezakonitom prisluškivanju “Hrvatski Watergate” Večernji donosi 25. listopada 2012. pravi “bombon”: Ranko Ostojić živi u stanu vlasnika EPH. Eklatantan primjer sukoba interesa – ministar unutarnjih poslova živi u stanu koji je unajmio (najam naravno plaća država) od tvrtke Com.Com koja je u vlasništvu Ninoslava Pavića, suvlasnika EPH, izdavača Jutarnjeg lista, Globusa... Novinari Marina Borovac i Marko Špoljar otkrivaju da je tvrtka Com.Com i veliki porezni dužnik – državi je tada bila dužna 2,52 milijuna kuna. Medijski magnat Ninoslav Pavić objašnjava nam da je ugovor o najmu s Ostojićem potpisan puno prije nego što je postao ministar unutarnjih poslova i u tome ne vidi ništa sporno.

10. General Ante Gotovina je u pritvoru u Scheveningenu proveo 7 godina. Pokazalo se, kao nevin čovjek. Prije uhićenja na Kanarima četiri je godine trajala njegova “nedostupnost”. Nakon, dakle, 11 godina, javnost je s nestrpljenjem očekivala njegovu priču, koja jest imala sretan kraj, ali tek nakon godina muka, frustracija i očekivanja tragične nepravde. Večernjakovu ekipu (Davor Ivanković, Jadranka Jureško Kero, glavni urednik Goran Ogurlić i fotoreporter Boris Ščitar) ugostio je u kući u Pakoštanima, kazao nam je “ovo će biti moj jedini veliki intervju za dugo vremena”. I bi tako. Isto tako stoji i sve ono što nam je u tom intervjuu (objavljenom u dva nastavka – 26. i 27. studenoga 2012.) Gotovina rekao i najavio o sebi u budućnosti. Nije ušao, niti će ući u politiku, to ga ne zanima, i ne želi da se njegovo ime upotrebljava u političkim, stranačkim prepucavanjima. Bavi se ribarstvom, pokrenuo je biznis jer ne želi biti državni umirovljenik nego osigurati egzistenciju za svoju obitelj. To što nije u politici, naravno ne znači da nije politički čimbenik u Hrvatskoj. Jest, i dalje. I kao ribar...

2013.

1. Večernji na naslovnici 3. ožujka 2013. objavljuje pravi novinarski “slatkiš” – naš novinar Vanja Moskaljov otkriva šlamperaj začinjen kršenjem zakona koji će vladajuću stranku stajati pet milijuna kuna. Otkrili smo kako je SDP zaboravio u zakonskom roku na svojoj internetskoj stranici objaviti financijski izvještaj stranke za 2012. godinu. Sankcija za neobjavljivanje financijskog izvještaja gubitak je tromjesečnog iznosa od svote koju stranka dobiva iz državnog proračuna. Umjesto 20,4 milijuna kuna, SDP je tako lani dobio 5,1 milijun manje.

2. Večernji 16. ožujka 2013. objavljuje priču o trgovanju djecom iz Afrike pod naslovom: “Zaradila milijune trgujući djecom”. Zagrepčanka Adriana Sučić Boginić od hrvatskih posvojitelja “izmuzla” je bezobrazno puno kuna i dolara posredujući, bolje reći trgujući djecom iz Konga koja su ostala siročad, a dobri ljudi iz Hrvatske spremno su im išli pružiti novi dom, novu obitelj i novi i bolji život. U godinu i pol 33 siročadi iz Konga našla su novi dom u Hrvatskoj, ali pritom je Sučić Boginić masno zaradila. Posvojiteljima je stalno slala neke nove zahtjeve za plaćanje prenapuhanih pa čak i nepostojećih “novih troškova” i na taj način sebi je priskrbila stotine tisuća kuna, dolara... Na sreću, priča je dobila i svoj pravosudni epilog – nedavno je potvrđena optužnica protiv Adriane Sučić Boginić.

3. Večernji 3. kolovoza 2013. objavljuje naslovnicu: “Reci Marija, koliko novca? Evo, dat ću ti 50.000 kuna za vijećnički mandat” – priču o tome kako je vukovarski gradonačelnik Željko Sabo otvoreno nudio mito Mariji Budimir, HDZ-ovoj članici vukovarskog Gradskog vijeća, da prijeđe na stranu SDP-a i SDSS-a. Inkriminirajući razgovor vođen je 2. srpnja, nakon što je prvi put propao pokušaj da se formira vukovarsko Gradsko vijeće jer su vijećnici bili podijeljeni u dva tabora s istim brojem mandata. Sabo je očajnički poželio sastaviti većinu pokušavajući sa 50.000 kuna osigurati prelazak Marije Budimir u SDP. Ona je razgovor tajno snimila, a snimka će biti dokaz na suđenju koje je počelo 13. svibnja 2014. godine. Željku Sabi ovo bi mogao biti početak kraja političke karijere...

2014.

1. Večernjakov žiri dodijelio je 16. siječnja 2014. nagradu “Osoba godine” – veliko priznanje zaslužila je nezaposlena Dubravka Glavaš, mlada Vinkovčanka koja je u veljači 2013. dobrovoljno dala otkaz u tvrtki Unidal kako bi posao zadržala samohrana majka dvoje djece Đurđica Švigač. Ta velika gesta nije ostala nezapažena. Štoviše, samo nekoliko dana nakon što joj je Večernji list dodijelio nagradu “Osoba godine” Dubravki Glavaš je posao ponudila tvrtka Jamnica.

2. Večernjakov novinar Mladen Milčić 16. veljače 2014. objavljuje priču od koje su se doslovno zatresli “socijaldemokratski temelji” Banskih dvoraVlada kupuje 1581 vozilo za 271,1 milijun kuna, među kojima i 20 audija A6 3.0TDI S-tronic! Cijena – prava sitnica – od 501 do 641 tisuće kuna! Javnost je opravdano ostala šokirana, premijer Zoran Milanović morao je zbog našeg otkrića dva dana zaredom sazivati izvanredne konferencije za novinare i objašnjavati zašto i kako su naručili super skupe audije. Na kraju su ministri morali odustati od vožnje u tim limuzinama koje su neplanirano završile u policiji kao presretači i za prijevoz VIP gostiju...

3. Ministar znanosti obrazovanja i sporta Željko Jovanović našao se u velikoj neprilici nakon što je naš novinar Josip Bohutinski 2. svibnja 2014. objavio priču Jovanović dobio pa zamrznuo posao u Thalassotherapiji. Otkrili smo kako si je tada još uvijek ministar želio osigurao dobro radno mjesto i za vrijeme kada više neće biti ministar. Medicinski fakultet u Osijeku objavio je u siječnju 2013. natječaj za radno mjesto na neodređeno vrijeme u svojoj nastavnoj bazi u Opatiji. Pristigla je samo jedna prijava – sasvim slučajno ona resornog ministra!

Dan nakon Večernjakova teksta, ministar Željko Jovanović ispričao se javnosti i odustao od rezerviranog radnog mjesta.

4. Večernji list 29. svibnja 2014. objavljuje priču: “Supruga premijerova brata dobila kredit od HBOR-a”. Otkrivamo dvije godina čuvanu tajnu obitelji Milanović – kredit od državne razvojne banke formalno je dobila tvrtka Ivane Milanović, supruge premijerova brata Krešimira, i njena poslovna partnerica Vesna Gluhak za gradnju samoposlužne autopraonice. Predsjednik Vlade Zoran Milanović uporno je ponavljao kako ne zna ništa o tom kreditu, a Večernji je uporno dokazivao suprotno. Šlag na tortu te “slatke” priče obitelji Milanović bilo je još jedno otkriće našeg novinara Josipa Bohutinskog – u lipnju objavljujemo kako je ista tvrtka poslije ugovorila posao vrijedan 108 tisuća kuna s “poludržavnom” tvrtkom Podravka.

>> Mediji prenijeli ekskluzivu Večernjeg. Novi list: Je li to afera kojom 'prijeti' Linić?

ISTRAŽIVANJE
Zagreb nakon Bandića: Tomašević uvjerljivo vodi, ali jedno ime je pravo iznenađenje
Ranoranilac ili noćna ptica?
Noćna sova - Kako večernji tip ljudi preživljava u jutarnjem svijetu?
  • kresimirn:

    zasto se ne pise o zampu? zasto se ne pise kako ljudi dobivaju kredite ? zasto se ne pise o hrvatskoj ? zasto se ne pise o stvarima koje imaju veze sa realnoscu?

  • gustirna:

    Budimo iskreni hrvatsku ste promjenili cim je udbaski zlocinac racan prodao 'pasalicev' vecernjak svojima iz austrije.

  • kreont:

    Svaka čast novinarima, ali pokušavam samo u grubo izračunati koliko su svi ovi krivi za sadašnje stanje ?