Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti 55 godina Večernjeg lista

Pola stoljeća umjetnosti koja se živi i nosi: Kako je moda postala tema br. 1

Najveći su dizajneri pokazali da moda nije samo stvar novca
02. srpnja 2014. u 19:53 0 komentara 210 prikaza
Chanel
Foto: Reuters/PIXSELL (Ilustracija)
Pogledajte galeriju 1/3

Moguće je pomisliti da je modnom svijetu izvan socijalističkog režima koji je stasao s Večernjakom u drugoj polovici 20. stoljeća bilo bajno u odnosu na svijet iza željezne zavjese, ali to je daleko od istine. Jasno da je kapitalistički svijet motiviran, ali uvjetovan novcem i tržištem producirao modu neusporedivo privlačniju i ljepšu od one iz Istočnog bloka.

Zbog toga je svijetu i poslije Drugog svjetskog rata mogao diktirati modu. Golemu injekciju modi je već 1947. dao Christian Dior svojim new lookom, modnim izgledom koji je raskrstio s ratnom modnom oskudicom. Svijet je bio razgaljen novostečenom slobodom, bio je pun elana za obnovu svega, mogao se radovati i izgledom, a ne samo bakanalskim životnim stilom.

A za taj se izgled pobrinuo baš Dior: figura koja ističe struk, uzan gornji dio, a donji se širi u balsku formu. Svijet je smjesta prigrlio taj novi izgled. A kad je Diora 1957. pogodio srčani udar, njegov je mladi modni nasljednik 21-godišnji Yves Saint Laurent nastavio revoluciju: ženi novog doba – koja je mogla lakirati nokte jer joj je futuristički tehnološki napredak omogućio sve kućne uređaje za pomoć u kućnim poslovima – dao je modu budućnosti!

Moćni trio Chanel, Dior i YSL

Osim svoga čuvenog kostima koji je cijeli drugi dio stoljeća bio zakon za većinu zapadnjačkih žena, legendarna je Coco Chanel ženama i prije Saint Laurenta dala i dječački izgled. No, YSL-ov je ženski smoking bio nešto sasvim drugo. Saint Laurent je na nov način otvorio put prema ženskom tijelu.

Twiggy | Autor : © www.twiggylawson.co.uk 2001 - 2005 Foto: © www.twiggylawson.co.uk 2001 - 2005

Najmršavija među top modelima 60-ih, ali i najveća zvijezda u medijima bila je fotogenična Twiggy, danas 65-godišnjakinja

Emancipirao ju je da si dopusti da joj se grudi naziru kroz prozirnu svilu...

I sam je skandalizirao svijet snimivši se gol za reklamu parfema. Ali svijet je već debelo posrnuo prihvaćanjem bikinija, pa 1962. i monokinija Rudija Gernreicha. Žene su javno odbacile grudnjake, potom prihvatile mini suknju Mary Quant i kratku geometrijsku frizuru Vidal Sassoona, a onda hipi modu i njezinu ideologiju “vodite ljubav, a ne rat” začinjenu seksom, drogom i rock and rollom.

Muška ramena za nju i njega

Sedamdesetih su se žene popele na debele “platforme”, a 80-ih su širokim ramenima i muškim odijelima dokazivale da su u podjeli posla ravnopravne s muškarcima. U to doba modnu bibliju Vogue i njegova najvažnija izdanja u svijetu preuzimaju snažne žene. Najjača među njima obilježila je stoljeće: Anna Wintour.

Anna Wintour | Autor : BIGPICTURESPHOTO.COM Foto: BIGPICTURESPHOTO.COM

Neuništiva je tigrica Anna Wintour

Moda doseže vrhunac moći krajem stoljeća. Poput dijamanta tada svijetle imena Karla Lagerfelda, Christiana Lacroixa, Ferrea, Armanija, Gaultiera, Johna Galliana, a Vivienne Westwood vodi svijet mode u novo poglavlje...

>>Trenutak koji boli: Kako je Anna priopćila Kim da će snimiti naslovnicu

>>Karl Lagerfeld: Ne mislim da su današnji modeli premršavi

Šok zvan Galliano i njegova “oporuka”

Stoljeću koje je modu zbog njezinih remek-djela učinilo temom broj jedan, podmetnuo je nogu jedan od njegovih najdarovitijih dizajnera – John Galliano.

Odvratnim je riječima u jednom baru 2010. godine javno iskazao svoj antisemitizam.

Bilo je to neprihvatljivo civiliziranom svijetu i Dior se nije puno kolebao – otpustio je svog art direktora, najtalentiranijeg kojeg je imao. Svijet dugo nije vidio spektakle tako sjedinjene s fantazmagorijskim modnim dizajnom, kako je to bilo kad je Diorom zapovijedao Galliano. Mnogi su smatrali kako se Galliano odrodio od Diorova stila koji je trebao odražavati i da tjera svoju modu.

Ali da to nije razlog Gallianovu naprasnu odlasku iz Diora, dokazao je dolazak Rafa Simonsa na čelo kreativnog tima te i dalje najuglednije modne kuće u svijetu. I Simons tjera svoje, ali točno u suprotnom smjeru od Galliana. Vodi Dior u stilski minimalizam. Ali svijet voli smjene koje mu priređuje moda, pa sada rado nosi modele koje tijelo opkoljavaju “šarmantno” poput kutija. Galliano je žensko tijelo zaodijevao u kraljevske haljine. Ali bi se i rado poigrao njegovim seksepilom, na način kako je to volio Dior, s iznenađenjem kad se muškarac okrene za zanosnom ženom koja prođe pokraj njega! I to je Galliano “oporučno” ostavio svijetu.

SEZONA TERASA
Hrvatski grad kafića: Da ih obiđete sve trebalo bi vam 14 dana. I svaki dan treba sjesti u 14 kafića...
A1 Hrvatska
ČINE PRAVU STVAR
Oni su dokaz da je Solidarno naše Novo Normalno
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.