Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Što bi se dogodilo da je zrakoplov morao hitno sletjeti u Zagrebu?!

Zrakoplov koji je preksinoć preusmjeren u Rim jučer ujutro prazan se vratio u Zagreb jer je posadi isteklo radno vrijeme, a po putnike koji su slučajno završili u Rimu poslan je jučer rano popodne prvi slobodan Airbus
18. lipnja 2017. u 08:02 40 komentara 16906 prikaza
Croatia Airlines
Foto: Željko Lukunić/PIXSELL

Putnici koji su se preksinoć zrakoplovom Croatia Airlinesa uputili iz Zagreba za Dubrovnik završili su u Rimu. Naime, zbog jake bure koja je preksinoć iznenada zapuhala na dubrovačkom području, zrakoplov na letu OU664 nije mogao sletjeti u Čilipe pa je posada zatražila oko ponoći povratak u polazišnu Zračnu luku “Franjo Tuđman. No iz “Tuđmana” su im poručili da ne mogu prihvati zrakoplov u to doba noći.

Croatia Airlines Croatia Airlines: 'Nijedna luka u Hrvatskoj nije bila otvorena pa smo morali usmjeriti zrakoplov u Rim'

Očitovanje u ponedjeljak

S obzirom na to da u to doba više nije bila otvorena nijedna zračna luka u Hrvatskoj, let je preusmjeren na najbliži otvoreni aerodrom, a to je rimski Vinci Fiumicino. Zračna luka “Franjo Tuđman” inače mora biti otvorena od 0 do 24 sata, no unatoč tome odbili su primiti zrakoplov Croatia Airlinesa preksinoć jer, kako neslužbeno doznajemo, nisu imali dovoljno ljudi na aerodromu u to doba. Naši dobro upućeni sugovornici kažu da u Međunarodnoj zračnoj luci Zagreb (MZLZ) koja upravlja Zračnom lukom “Franjo Tuđman” štede i režu troškove na sve strane pa tako i na osoblju. Kažu nam da vatrogasaca uopće nema na aerodromu u vrijeme kada se avion s leta za Dubrovnik namjeravao vratiti. To je bio zadnji let tu večer iz Zagreba i dobro upućeni kažu da su nakon toga u MZLZ-u očito poslali kući gotovo sve zaposlenike, unatoč tome što moraju biti otvoreni cijelu noć. Svi naši sugovornici pitaju se što bi bilo da je neki zrakoplov morao hitno sletjeti zbog kvara ili nečeg sličnog. U MZLZ-u su nam kazali da će se o cijelom događaju očitovati u ponedjeljak. A u Croatia Airlinesu potvrdili su nam da zbog iznenadnog jakog vjetra, koji je sinoć na dubrovačkom području prelazio maksimalne dopuštene kriterije Croatia Airlinesa za sigurno slijetanje, njihov zrakoplov na letu OU664 Zagreb – Dubrovnik nije mogao sletjeti u Dubrovniku.

Zbog toga je odlučeno da se zrakoplov na letu OU664 preusmjeri natrag u ZL “Franjo Tuđman”, odnosno u polazišnu zračnu luku, no MZLZ je obavijestio kompaniju da prihvat zrakoplova Airbus 320 i 124 putnika u to doba više nije moguće obaviti – navode u Croatia Airlinesu. Svi drugi aerodromi u Hrvatskoj bili su zatvoreni, objašnjavaju, pa je zrakoplov preusmjeren u Rim u kojem je svim putnicima osiguran hotelski smještaj o trošku Croatia Airlinesa. U hrvatskoj aviokompaniji navode da su u skladu s Europskom regulativom svim putnicima osigurali prvi raspoloživi let do njihova krajnjeg odredišta, Dubrovnika, i to jučer oko 13 sati i 45 minuta na letu Rim – Dubrovnik.

Nije radio ni splitski aerodrom

Zrakoplov koji je preksinoć preusmjeren u Rim jučer ujutro prazan se vratio u Zagreb jer je posadi isteklo radno vrijeme, a po putnike koji su slučajno završili u Rimu poslan je jučer rano popodne prvi slobodan Airbus. U Croatia Airlinesu istakli su da se ispričavaju svim putnicima na poremećaju u planiranom putovanju, iako kompanija nije mogla utjecati ni na jedan od razloga poremećaja.

Zbog bure na dubrovačkom području zrakoplovi i prije nisu mogli slijetati na Čilipe, ali su uglavnom preusmjeravani u Zračnu luku Split. No taj aerodrom nema obvezu biti otvoren od nula do 24 sata, što bi se ipak trebalo promijeniti barem za ljetnih mjeseci kad se znatno poveća zračni promet u Hrvatskoj.

ZL FRANJO TUĐMAN Koja drskost i snalažljivost: Zakasnio pa traktorom za prtljagu hvatao avion! Croatia Airlines Propali pregovori Stjuardese i piloti Croatia Airlinesa idu 
u štrajk usred sezone PILOTSKI MANEVAR Airbus uspio sletjeti s rupom u motoru većom od metra!
NBIoT tehnologija
#NEODUSTAJEM
Znate li što je NBIoT tehnologija? Doznajte kako ju je Tomislav Božić iskoristio da pomogne Dubrovniku u pametnom upravljanju parkingom
  • velika:

    za vrijeme stare zračne luke postojalo je "sveto dvojstvo" CA i Zračna luka , kad bi se ovakve stvari dešavale CEO Croatia Airlinsea bi nazvao Direkotora Zračne luke ...i luka bi se otvorila (to je činjenicia potvrdio mi je zaposlenik ... prikaži još!ik CA) ovako su uzrokovani troškovi našoj nacionalnoj kompaniji u iznosu od cca 100.000 eur, ali naravno nikoga nije briga, ..koncesija sa Francuzima ..ako su u pitanju Francuzi .(navodno su isti prodali prava Turcima) dana pod povoljnim uvjetima ..tj ako zarade "dosta" onda profit ostaje njima ako ne zarade "dosta" onda im se nadoknađuje iz državnog proračuna ....koncesijski ugovor ovisi o nacionalnoj kompaniji koja jedina "radi" cijelu godinu ...sve skupa mi se čini da nam uopće nije trebala nova zračna luka...a sigurno nije pod ovim uvjetima

  • nik83:

    Samo u turističkoj Hrvatskoj moguće je da zrakoplov koji leti iz Dubrovnika u Zagreb sleti u Rimu. Ali eto, navikli smo na svakakve gluposti i nelogičnosti, pa ćemo preboljeti i ovo. Ako je već problem da u svim našim zračnim ... prikaži još! lukama postoji dežurna noćna smjena za nepredviđene situacije, zašto onda barem "Franjo Tuđman" ne bi radio noću, ipak je u središtu zemlje? Ili naizmjenično, jednu noć neka dežura Zagreb, drugu Osijek, treću Split itd.?

  • nevjerujženikojalaže:

    ne sjećam se, zašto smo mi uopće dali zračnu luku u koncesiju ? zbog neodržive financijske konstrukcije ili povećanja zračne luke ?