Zbog slabog poslovanja donedavno jednog od najvećih ovlaštenih
prodavatelja automobila peugeot u Hrvatskoj, zagrebačke tvrtke Auto
Otok, ni krivi ni dužni stradali su kupci. Uplatili su automobile u tom
salonu i čekali isporuku, ali uzalud. Nisu dobili ni automobil ni
povrat novca, a već stižu na naplatu prve rate kredita ili leasinga.
Problemi se rješavaju
– Isporuka nije upitna jer je obveza isporuke plaćenih automobila
prešla s danom promjene našeg statusa na Peugeot Hrvatska d.o.o., s
kojima i dalje surađujemo s tim u vezi. Isporuke su u tijeku, odnosno
povrati uplaćenog novca uvećanog za pripadajuće zatezne kamate od dana
uplate, kupcima koji su to pismeno zatražili – kazala nam je
direktorica Auto Otoka Andrea Zupan-Tadić.
Dijana Ćoso iz zastupništva Peugeota u Hrvatskoj kaže da rješavaju
pitanja vezana uz prekid suradnje s Auto Otokom.
Prodaja novih automobila prepolovila se u odnosu na prošlu godinu, a i
servisiranje auta bitno se smanjilo pa je sve više prodavatelja u
problemima zbog nelikvidnosti. Visoke rate kredita kojim su izgradili
salone dolaze na naplatu, a zarade su sve manje. Auto Otok je prva veća
žrtva golemog pada tržišta.
Rapidno opada prodaja
– Pad prodaje i mjesečna promjena kamatnih stopa na višemilijunske
kredite utjecali su na raskidanje ugovora. Morali smo i otpustiti dio
zaposlenika, a naša situacija nije bitno drugačija od situacije ostalih
koncesionara – kaže Andrea Zupan-Tadić.
U Hrvatskoj se od siječnja ove godine mjesečno proda oko 4000
automobila, i pad je sve veći, kažu u Autocommercu.
Kako do auta ili povrata novca
Ako ste uplatili auto, a u ugovorenom i u naknadnom roku nije isporučen, ugovor o kupoprodaji raskida se po sili zakona. Od prodavatelja imate pravo tražiti povrat novca i naknadu štete zbog povrede ugovora. U ovom slučaju kupci svoj auto trebaju tražiti od zastupnika, a novac od Auto Otoka. Na naknadu štete imaju pravo svi kupci kojima u roku nije isporučeno vozilo.