Odaberi posebno mjesto na kojem se osjećaš sretno i nadahnuto - to može biti tvoj omiljeni stol za crtanje, udoban kutak u sobi ili čak miran park u blizini. Zatim odredi dio dana kada se osjećaš najkreativnije i pripremi um uz kratku meditaciju ili jednostavne vježbe disanja. Za kraj, vjeruj u sebe i svoje sposobnosti te kreni stvarati.
Ovo je kratki dio iz uvodnika Vodiča kreativnosti, inspirativnog alata za poticanje kreativnosti koji je Cedevita lansirala u suradnji sa psihologom. U njemu je moguće pronaći konkretne savjete kako potaknuti kreativnost kojom djeca, ali i odrasli, mogu pokazati kako se osjećaju, čak i kada im je to ponekad teško ispričati riječima.
Istraživanja su, naime, pokazala da kreativnost ima značajan utjecaj na naše mentalno zdravlje, smanjujući anksioznost, depresiju i stres, te povećavajući osjećaj sreće, fokusa i motivacije, za što je ponajviše zaslužna njena sposobnost da nam pomogne u obradi emocija. Pjevanje, pisanje, crtanje, plesanje ili slikanje… nije važno o kakvoj se aktivnosti radi, jer svaka od njih drži ključ za otključavanje skrivenih i često potisnutih osjećaja.
„Kreativnost bih opisala kao jedan od važnih alata koji se koristi u prevenciji i očuvanju mentalnog zdravlja odraslih, a osobito djece kojima se često teško otvoriti nepoznatima. Znamo koliko je teško djeci govoriti o svojim emocijama i priznati ih nekome, stoga kreativnost koristi svakom djetetu da izrazi ono što mu je teško verbalizirati“, objašnjava psihologica Gabrijela Ištuk te dodaje da odluka o tome što i kako stvarati, vraća djeci osjećaj kontrole, pogotovo kada imaju osjećaj da im se sve oko njih nameće.
Ištuk pritom ističe da je Vodič kreativnosti upravo to - vodič, alat, pomagalo i roditeljima i djeci kako bi mogli raditi na razvoju svoje kreativnosti. U ubrzanom životnom tempu roditeljima može biti pomoć kada nemaju vremena smišljati aktivnosti, a željeli bi se s djecom kreativno izraziti ili da ona sama posvete određeno vrijeme u kreativnom izražavanju.
„Djeca i roditelji uz kreativno izražavanje mogu razviti bolju međusobnu komunikaciji, zbližiti se i osnažiti svoje odnose. Ovisno o uzrastu djece, do lakše povezanosti može doći aktivnim sudjelovanjem roditelja i djece u nizu različitih aktivnosti. Mogu plesati zajedno, pjevati ili svirati. Mogu sudjelovati u umjetničkim radionicama slikanja, modeliranja, obilježavanja umjetničkog/kreativnog dana unutar obitelji ili zajednički učiti nove vještine poput izrade nakita ili fotografiranja“, navodi Ištuk.
Spomenuti je vodič nastao kao dio kampanje Budi TU. Budi CE. koju je pokrenula Cedevita, jedan od najpoznatijih i najdugovječnijih brendova u regiji, u suradnji sa stručnjacima i umjetnicima, a u sklopu koje podržava klinCE kreativCE SOS Dječjeg sela Hrvatska. Naime, Cedevita je početkom 2024. organizirala kreativne radionice na kojima su djeca iz SOS Dječjeg sela Hrvatska pod vodstvom psihologica Gabrijele Ištuk i Leone Bortas Hetler, te uz stručno vodstvo ilustratorice Hane Tintor i dizajnera Marka Borote, naslikala predivne crteže i oduševili sve svojim umjetničkim izričajem.
Kako bi ostali zauvijek zapamćeni, njihovi su radovi aplicirani na Cedevita čaše koje uz posebno izdanje Cedevite možete pronaći na odabranim prodajnim mjestima te odabirom omiljenog okusa možete podržati klinCE kreativCE SOS Dječjeg sela Hrvatska. Njihovi se crteži također mogu pronaći i u Vodiču kreativnosti, koji je moguće besplatno preuzeti na edukativnoj platformi budidobrobudice.com.