Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle Zdravlje

14 namirnica koje možete jesti bez straha od debljanja

Riječ je o voću i povrću koje je puno vode, vrlo je hranjivo, sadrži vlakna koja daju osjećaj sitosti i ima vrlo malo kalorija. Iako ne obiluje proteinima, puno je vitamina, antioksidansa i ostalih nutrijenata dobrih za zdravlje
22. svibnja 2017. u 14:57 0 komentara 12533 prikaza
Mršavljenje
Foto: Thinkstock
Pogledajte galeriju 1/6

 Svima je poznato da ne postoji hrana bez kalorija, no američka nutricionistkinja dr. Lisa Young podsjeća na 14 namirnica koje možete jesti u velikim količinama, a da se pritom ne udebljate. Posrijedi je voće i povrće bez škroba. 

pretilost metabolički zdravi Razbijen mit: Pretilost ipak šteti zdravlju iako su metabolički faktori uredni

Riječ je o voću i povrću koje je puno vode, vrlo je hranjivo, sadrži vlakna koja daju osjećaj sitosti i ima vrlo malo kalorija. Iako ne obiluje proteinima, puno je vitamina, antioksidansa i ostalih nutrijenata dobrih za zdravlje, prenosi Independent. 

Dr. Young kaže da će vam nakon svakodnevnog konzumiranja sljedećih 14 namirnica organizam biti zahvalan, a i linijom ćete biti iznimno zadovoljni. 

Kelj

Sadrži vrlo malo kalorija. Jedna porcija (oko 150 g) sirova kelja sadrži samo 33 kalorije, no ima gotovo tri grama proteina i oko 2,5 grama vlakna koja će vas zasititi. Usto sadrži i omega 3 zasićene kiseline, koje se uglavnom nalaze u ribi. Kelj je bogat vitaminima i folnom kiselinom. 

Celer (stabljika)

Gotovo 95 posto stabljike celera čini voda, a istodobno je bogat kalijem, folnom kiselinom, vlaknima i vitaminom K. Porcija sadrži 6 kalorija. Najbolje je stabljiku jesti sirovu, a treba imati na umu i da se nakon pet do sedam dana čuvanja u hladnjaku izgubi puno antioksidansa. 

Borovnice

Otprije su poznate po bogatstvu antioksidansima. Sadrže ih više od bilo koje druge vrste voća. Jedna šalica sadrži samo 85 kalorija. 

Špinat dobro je znati Neke vrste povrća imaju više željeza nego meso

Krastavac

Ovo voće (ispravno - voće) čini uglavnom voda. Ima vrlo malo kalorija, a najbolje ga je jesti s korom jer je bogato vlaknima i vitaminom A, odnosno beta-karotenom, dobrim za vid. 

Rajčice

Najpoznatije su po velikoj količini likopena, koji pridonosi sniženju kolesterola i krvnog tlaka, a crveni pigment iz rajčice snažan je antioksidans koji smanjuje rizik od srčanožilnih bolesti. Najbolje ih je konzumirati svježe, no zdrave su i u prerađenom obliku. Pune su vitamina A, C i B2, potom sadrže vlakna, folnu kiselinu i kalij. 

Grejp

Grejp otapa masti i odličan je za gubitak kilograma. Smatra se dijetalnom namirnicom. Pun je vlakana, pa daje dugo osjećaj sitosti te stabilizira razinu šećera u krvi. U jednoj polovici ove voćke samo je 50 kalorija. 

Vitamin C iz grejpa smanjuje rizik od brojnih zdravstvenih problema. Snižava kolesterol, poboljšava probavu, štiti od raka i srčanih problema. Idealna je hrana za trudnice. 

Brokula

Vrlo hranjivo povrće kad se jede sirovo ili kuhano na pari. Sadrži sulforafan, koji djeluje antikancerogeno te na način da u crijevima povećava koncentraciju nekih korisnih enzima.

Uz vitamine A, C, E i K u jednoj porciji brokule lagano kuhane na pari ima 20 posto dnevne količine vlakana potrebnih organizmu. U njoj je samo 31 kalorija. 

Dinja

Dinja je puna beta-karotena, oblika vitamina A koji pomaže zdravlju očiju i dobrom vidu. Jedna šnita ovog voća opskrbljuje organizam kalijem te dnevno potrebnom količinom vitamina A i C. 90 posto dinje čini voda, a porcija ima samo 55 kalorija. 

Karfiol

Vrlo hranjiv, karfiol je pun antioksidansa, odnosno kvercetina, fitokemikalije koja ima antioksidativno djelovanje. Ona pomaže u borbi s kroničnim bolestima. Karfiol je odličan izvor folne kiseline, vlakana, vitamina C i K. Porcija sadrži 25 kalorija. 

Kupine

Poput ostalog bobičastog voća kupine su pune vitamina C i bioflavonoida, koji djeluju kao jaki antioksidansi i sprečavaju stvaranje slobodnih radikala. Povećavaju apsorpciju vitamina C te pomažu očuvanju kolagena, što je dobro za kožu. U jednoj porciji su samo 62 kalorije. 

Salata 

Sve vrste salate imaju samo 10 do 20 kalorija po porciji. Iako konzumiranjem salate u organizam nećete unijeti proteine, opskrbit ćete se vitminima i nutrijentima poput folne kiseline, željeza te vitamina A i C. 

Naranče

Kad se spomene ovo voće svima nam najprije na pamet padne vitamin C, no ovaj citrus ima brojne druge korisne sastojke. Uz vitamin C bogate su vitaminima B1, B9 (folnom kiselinom) i A te kalijem, kalcijem i vlaknima. Spada među najmoćnije borce protiv raka te sadrži čak 58 poznatih antikancerogenih tvari, više nego ijedna druga hrana. Naranča srednje veličine sadrži oko 80 kalorija. 

Jagode

U jednoj porciji jagoda ima više vitamina C nego u jednoj naranči. Dovoljna je porcija od 150 g (koliko obično pojedemo) da bi se zadovoljila dnevna doza vitamina C. Pune su polifenola, vrste antioksidansa. Sadrže kalij i vlakna, bogate su vodom (90 posto) siromašne šećerom (10 posto) i celulozom. To je jedno od najmanje kaloričnih voća - samo 35 kalorija na 100 g. 

Dinja medna rosa

Medna rosa sadrži nešto manje kalorija po porciji od 'obične' dinje - 64 kalorije, a većina ih potječe od 14 grama prirodnog šećera koliko ga sadrži ovo voće. 

Porcija medne rose zadovoljava polovinu dnevno potrebne količine vitamina C. Sadrži i bakar koji je ključan za zdravu kožu, ima važnu ulogu u iskorištavanju željeza te u stvaranju hemoglobina i kolagena. 

Sol Može i pomoći Znanstvenici otkrili nešto o soli što vam dosad nitko nije rekao Jagode slatko i ljekovito Evo zašto biste na dan trebali jesti 10 do 15 jagoda Jabučni ocat dobro je znati Pijete malo jabučnog octa svaki dan za svoje zdravlje? Evo kako si time možete naškoditi
Predsjednik Zoran Milanović
junak našeg doba
Piše Miljenko Jergović: Zoran Milanović, javnost bez medija
Financijska pismenost
NOVA PARADIGMA
Financijska pismenost sve prepoznatija kao ključna životna vještina današnjice
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.