Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Koliko jaja 'smijemo' pojesti na dan? Evo odgovora...

Kuhana, pečena, kao dodatak salatama, punjena i mnoštvo drugih "varijacija na temu" koje možemo s jajima, postavlja pred nas pitanje: Koliko su jaja zapravo zdrava i koliko ih "smijemo" pojesti na dan.
22. listopada 2017. u 10:15 10 komentara 49612 prikaza
jaja s rajcicom
Foto: Thinkstock
Pogledajte galeriju 1/4

Jaja možemo pripremiti na mnoštvo načina i to ih čini jednom od "najzahvalnijih" namirnica, posebice kada smo u gužvi, a želimo izdašan obrok.

jaja u oblacima Svi ih žele kušati Jeste li probali jaja u oblacima? Donosimo recept koji je zaludio sve

Kuhana, pečena, kao dodatak salatama, punjena i mnoštvo drugih "varijacija na temu" koje možemo s jajima, postavlja pred nas pitanje: Koliko su jaja zapravo zdrava i koliko ih "smijemo" pojesti na dan.

Za prosječnog čovjeka, dva jaja na dan su sasvim u redu, poručuje nutricionistica Keri Gans i autorica knjige "The Small Change Diet".

Zdravo je pojesti dva jaja na dan, ali ako im dodajete sir i šunku, slaninu ili neke druge masnoćom bogate namirnice, onda morate imati na umu da to može uzrokovati nakupljanje neželjenih kilograma.

Keri jaja priprema na malo maslinova ulja, a servira ih uz kuhano povrće i kruh od cjelovitih žitarica. Na taj način imate ukusan i potpuno zdrav obrok i kalorije vas u ovakvoj kombinaciji ne bi trebale zabrinjavati. 

Nije dobro odvajati bjelanjke

Kako bi izbjegli određenu količinu kalorija, nekome bi palo na pamet odvojiti žumanjke od bjelanjaka, kaže Keri, no time nećete puno postići. Neke nutricionistički bitnih sastojaka iz žumanjka nema u bjelanjku te nije dobra ideja odvajati ih. Pojest ćete manje kalorija, to je sigurno, ali ako odbacite žumanjke odbacili ste i većinu vitamina i hranjivih sastojaka koji se nalaze upravo u žumanjku, pojašnjava.  Stoga, ako znate da ćete u  danu pred vama imati još proteinskih bogatih obroka, odvojite žumanjke, ali ako nećete, pojedite cijela dva jaja i izbjegavajte ih pripremati s mnoštvom sira, šunke ili slanine, savjetuje Keri. 

jaja s rajcicom
1 / 1
Recept za jaja u oblacima
sendvič Šibenska škola Roditelj šokiran školskim sendvičem: Kakva je ovo ružna salama? Ovo je živi užas Dječak pije mlijeko e, da... Je li zdravo za djecu da piju kravlje mlijeko? Ovo biste trebali znati.... Kajgana sada znate Slavni chef otkrio: Savršenu kajganu nije teško napraviti, ali gotovo svi zaboravljaju na - ovo!
Ljetno predvečerje u Zadru
'Gazda je naredio'
Novinarka Večernjeg o antiturističkom iskustvu iz Zadra: 'Konobar nas nije htio poslužiti'
Kamo na more
Kamo na more
Ljeto bez dugoročnih planova: Idealna mjesta za brzi ljetni vikend s obitelji
  • Važna obavijest

    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • vorda400:

    Mojoj zeni nikad dosta jaja 😊

  • Jakov555:

    Dakle ako jajima dodamo sir i šunku, slaninu, to je više kalorija nego bez sira, šunke i slanine?!? Tko bi to rekao ?!?

  • davaj_nama:

    "Stoga, ako znate da ćete u danu pred vama imati još proteinskih bogatih obroka, odvojite žumanjke" .... oprostite, štovani VL, ali u žumanjku nema niti grama proteina, svi proteini u jajetu nalaze se isključivo u bjelanjku, dok se pak sav ... prikaži još! kolesterol nalazi isključivo u žumanjku. Jedno do dva jaja cijela dnevno je ok, preko toga, ukoliko se ukloni žumanjak također je sasvim ok, možete slobodno i 10 komada dnevno, u bjelanjku nema masnoća, to je čisti protein.