Naslovnica Lifestyle Zdravlje

30 posto manje kalorija dobro je za pamćenje

Smanjeni unos kalorija pozitivno utječe na vitalnost, produžuje život, a prema nekim istraživanjima moglo bi čak i koristiti pamćenju.
20. veljače 2010. u 18:29 2 komentara 1 prikaza
Salata
Foto: Arhiv VL-a

Iako se ne može tvrditi da je pravilo, neka su istraživanja pokazala da smanjeni unos kalorija osim za zdravlje može biti dobro za vitalnost, te produžiti život, a čini se da može i poboljšati pamćenje. Dovoljno je, naime, smanjiti količinu kalorija za 30 posto.

U istraživanju prema kojem je objavljena studija u časopisu američke Nacionalne akademije znanosti sudjelovalo je 50 osoba starijih od 60 godina, kojima je nasumce dodijeljen jedan od tri načina prehrane: jedna je skupina konzumirala 30 posto manje kalorija, druga je uzimala hranu bogatu nezasićenim mastima (koje bi trebale poticati pamćenje), dok treća skupina nije mijenjala uobičajeni način prehrane.

Prije početka studije svi su sudionici imali podjednak učinak na testu pamćenja, dok su nakon tri mjeseca trajanja studije dobrovoljci koji su pripadali skupini koja je uzimala 30 posto manje kalorija dnevno ostvarila 20 posto bolje rezultate nego na početku studije. Kod ostale dvije skupine nije zabilježen napredak.

Ova je studija provedena na malom broju ljudi, pa se ne može generalizirati, ali čak i da je dokazano na većem broju ljudi, ostalo bi pitanje praktične primjene dijete s 30 posto manjim unosom kalorija od uobičajenog. Drugim riječima, nema puno onih koji bi mogli smanjiti unos kalorija za trećinu.

No, znanstvenici trenutno rade na lijeku koji bi oponašao učinak smanjenog unosa kalorija, a ovi su lijekovi kod miševa imali pozitivan učinak. Učinak na pamćenje još treba potvrditi.

roštilj
NIKAD JEDNOSTAVNIJE
Prvi put roštiljate? Olakšajte si život s ovim priborom!

A1 izdvaja za Vas

  • -obrisani-:

    Daj ti nama kalorije, ne trebamo baš sve zapamtit.

  • doktorica:

    Izgleda da nas pripremaju za dugotrajnu \"dijetu\" tješeći nas da ćemo biti barem pametniji.