Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Zagreb ZG Vijesti

Kraj krivotvorenih karata - od ponedjeljka elektroničke kartice

Sustav će mjeriti opterećenost linija i po potrebi će se uključiti dodatna vozila. Elektronički sustav vrijedan oko 38 milijuna kuna omogućit će bolju koordinaciju javnog prijevoza.
29. travnja 2010. u 11:45 8 komentara 43 prikaza
zet
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL

Zagrebački električni tramvaj u ponedjeljak će aktivirati investiciju vrijednu oko 38 milijuna kuna, elektroničku naplatu prijevoza.

– U sklopu modernizacije sustava naplate ZET uvodi novi oblik plaćanja – vrijednosnu kartu. Riječ je o elektroničkoj kartici uz koju će putnicima plaćanje usluga biti dostupnije, a prijevoz povoljniji. Cijena prijevoza plaćenog vrijednosnom kartom jest 7,50 kuna po osobi i zoni – rekao nam je glasnogovornik ZET-a Tomislav Jurić.

Stare karte i dalje vrijede
Pretplatničke kartice, izdane na ime i prezime korisnika, zamijenit će postupno nekadašnje papirnate pokaze, no jedna od važnih novosti koje se uvode zajedno s novim modelom naplate jest prenosivost novoga “platežnog” sredstva.

Tako će građanima u idućem razdoblju biti omogućeno da pri ulasku u tramvaje suputnicima plate prijevoz. Karticu, koja vrijedi tri i pol godine, građani će moći kupiti na svim ZET-ovim prodajnim mjestima kao i kod ugovornih partnera.

Karta kupljena izravno u ZET-u stajat će 20 kuna, a na drugim prodajnim mjestima prodavat će se po cijeni od 50 kuna, u što je uračunat i početni saldo od 30 kuna. Kartica se isključivo na ZET-ovim punktovima može nadopuniti do vrijednosti od 1000 kuna.

Kako nam je napomenuo Jurić, sva ZET-ova vozila prilagođena su novom elektroničkom sustavu plaćanja što znači da se u svakom vozilu, bilo tramvaju ili autobusu, od ponedjeljka može rabiti nova vrijednosna kartica. No, i papirnate će se kartice do daljnjega moći upotrebljavati.


ZET postaje učinkovitiji
– Uz novi sustav naplate podići će se i kvaliteta prijevoza jer ćemo raspolagati podacima o opterećenosti linija, broju i kategoriji putnika te ćemo prema tim pokazateljima u promet moći pravodobno uključivati dodatna vozila i raditi potrebne korekcije u prometu, što je jedno od najznačajnijih poboljšanja javnog prijevoza - objasnio je Jurić.

Dodao je da je zbog novog sustava došao i kraj krivotvorenih karata s čime su se ZET-ovi kontrolori često susretali.

Strana iskustvaZagrebački sustav proradi

Strana iskustva
Zagrebački sustav proradio vrlo brzo u odnosu na EU

Kako nam je objasnio glasnogovornik ZET-a, podružnica Holdinga u roku od godinu dana uspjela je sustav dovesti do željene razine i time osigurati njegovu primjenu u rekordnom roku. Usporedbe radi, u Münchenu, Bruxellesu, Helsinkiju i Sofiji bilo je potrebno između dvije i tri godine da sustavi prorade, čime je ZET potvrdio da se inovacije iz Europske unije vrlo efikasno mogu primijeniti u Zagrebu, pa možda vrlo skoro i u cijeloj Hrvatskoj.

G
PASTELNO PROLJEĆE
Guess nagradni natječaj - uslikaj svoju kombinaciju i osvoji nagrade!
  • Avatar ludi kekec
    ludi kekec:

    Tako će građanima u idućem razdoblju biti omogućeno da pri ulasku u tramvaje suputnicima plate prijevoz. A do sada, kao, nisi mogao cvikati dvije ili tri karte???

  • chemica:

    Isto su nam tako obećali uštedu od 200 milijuna kuna samim osnivanjem lopovskog Holdinga pa su odmah digli cijenu komunalija samo da bi se mogli pohvaliti minimalnim profitom. Korist za građane ravna nuli. Takvi likovi nam sada prodaju priču o ... prikaži još! efikasnijem javnom prijevozu? Tko je jamio ovaj put?

  • Avatar ludi kekec
    ludi kekec:

    Zagrebački sustav proradio vrlo brzo u odnosu na EU PRORADIO??? Pa nije još ni počeo raditi - barem tako piše u tekstu???