Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 3
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
RENATO PETEK

Tomaševićev koalicijski partner: 'On se ponaša kao Bandić, pogledajte natječaje koje je potpisao'

Zagreb: Gradski zastupnik SDP-a Renato Petek gostovao u studiju Večernjeg TV
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
1/4
01.07.2022.
u 11:59

"Tomašević je na početku mandata tvrdio da će pojednostavniti natječaje i javne nabave te ih učiniti kompetitivnijima kako bi se mogla stvarati tržišna konkurentnost u smislu javljanja što više tvrtki. Međutim, to nije ispunjeno. Naprotiv, preuzeo je model Milana Bandića, za što postoje i dokazi", kaže, između ostalog, Renato Petek na Večernji TV-u.

U petak je u studiju Večernjeg lista gostovao SDP-ov Renato Petek, zastupnik u zagrebačkoj Gradskoj skupštini. U emisiji je problematizirao sumnjive natječaje koje potpisuje gradonačelnik Tomislav Tomašević, a koji se po modelu ne razlikuju od onih koje je nekad potpisivao Milan Bandić. Govorio je i o problemima s otpadom, suradnji SDP-a i Možemo te valu otkaza u Holdingu.

POGLEDAJTE EMISIJU:

Nedavno ste javnu nabavu vozila koju je proveo grad Zagreb pod vlašću Tomislava Tomaševića usporedili s javnim nabavama pokojnog gradonačelnika Milana Bandića. Zašto?

To nije moj zaključak. To je zaključak državne revizije koja je još u vrijeme Milana Bandića nedvosmisleno ustvrdila da takav model javne nabave nije ekonomski opravdan niti održiv. Bilo da je riječ o gradu Zagrebu, ZET-u, Zagrebačkom holdingu... Temelj takve javne nabave leži u činjenici da grad Zagreb unajmljuje rent-a-car za službene svrhe, dok je cijena najma takvog vozila iskazana izrazito skupocjenim dnevnim najmom. Ugovori s rent-a-car kućama potpisuju se na godinu ili dvije dana, pa ja u tome vidim isključivo financijsku štetu za grad Zagreb. Državna revizija također je zaključila da je financijski ili operativni leasing daleko isplativiji, pogotovo kad je riječ o toliko velikom broju automobila.

Koliko je takvih vozila i koliki je trošak?

Tomašević ih je u posljednjih šest mjeseci ugovorio nešto manje od 270. Prvo je naručio 50 automobila za Grad Zagreb, potom je stigla velika narudžba iz Holdinga i posljednji je najnoviji ugovor za ZET koji, uz Tomaševićev potpis, nabavlja 20 vozila. Ukupni trošak otprilike iznosi oko 30 milijuna kuna. Međutim, istina je da među tim automobilima ima dosta električnih i hibridnih vozila, što je sukladno predizbornom obećanju Tomislava Tomaševića. To je pohvalno, ali ostaje neodgovoreno pitanje zašto se odlučio za isti model javne nabave kojim se služio i Milan Bandić za kojeg je dokazano da je financijski neisplativ.

Koje su tvrtke u pitanju?

Kad je grad raspisao javnu nabavu koju je potpisao Tomašević, indikativno je da je posao dobila tvrtka Viator iz Splita. To je ista ona tvrtka koje je prolazila na svim natječajima kod Milana Bandića. Pa upravo smo Tomašević i ja u vrijeme Bandića održali presicu u povodu toga i to problematizirali. Čudi me da radi ono protiv čega se nekad borio. Tu su još tvrtke Auto Benussi i Auto Hrvatska koje su zbog specifičnosti natječaja dobile manje vrijedne poslove.

Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL (ilustracija)
Jeste li Tomaševića upitali za detalje?

Da, učinio sam to na nedavnoj sjednici Gradske skupštine. Kazao mi je da će mi dostaviti detaljnu analizu iz koje proizlazi da je to dobar model javne nabave. Dodao je i kako je naknadno zaključio da je Bandićev model bio opravdan. Ako je to istina, onda znači da je Tomašević kao aktivist neopravdano prozivao pokojnog gradonačelnika. 

Spominjali ste još niz drugih neobičnih natječaja. O čemu je riječ?

Tomašević je na početku mandata tvrdio da će pojednostavniti natječaje i javne nabave te ih učiniti kompetitivnijima kako bi se mogla stvarati tržišna konkurentnost u smislu javljanja što više tvrtki. Međutim, to nije ispunjeno. Primjer je raspisani natječaj za biootpad koji je dobila tvrtka Petra Pripuza premda ta tvrtka nikad prije nije bila angažirana za taj posao. Slična je situacija i s natječajem za prijevoz pokojnika koji je dobio član stranke BM 365. Jednostavno se radi o tome da su uvjeti natječaja definirani tako da automatizmom isključuju veći broj zainteresiranih tvrtki. Ne znam zašto to Tomašević radi.

Kako gledate na situaciju u kojoj član uprave Holdinga, Boris Sesar, vozi Teslu vrijednu 400 tisuća kuna i zbog toga dobiva dodatak na plaću od oko 8 tisuća kuna iako automobil navodno nije u njegovu vlasništvu?

To je neobična situacija. Vidjet ćemo što će odlučiti Povjerenstvo za odlučivanje o sukobu interesa. To nije izolirani slučaj u zagrebačkim strukturama. Podržao sam inicijativu SDP-a da se javno i transparentno objave sva materijalna prava direktora u gradskim tvrtkama. Vidjet ćemo što će proizaći iz toga.

Pričalo se o početku valu otkaza u Holdingu...

Da, čuo sam za takav trend od samih djelatnika koji mi se privatno javljaju na dnevnoj bazi. Međutim, mi kao aktualni partner ne sudjelujemo niti raspravljamo o internim odlukama u Gradu Zagrebu već sudjelujemo samo u onim temama koje prolaze kroz Gradsku skupštinu. Koliko sam čuo, dosta tih otkaza uručeno je selektivno i po nejasnim kriterijima, a da se nije provela sistematizacija i analiza. Zagrebački holding nije privatna korporacija, već komunalna tvrtka i u tom smislu treba računati na kolektivni ugovor i možebitno kršenje radnog prava. Strahujem od nastanka velike financijske štete koju bi grad mogao pretrpjeti ako pojedini radnici u sudskom postupku dokažu da su nezakonito dobili otkaze. Mogao bi se dogoditi kadrovski deficit u Holdingu. Ljudi tamo više ne žele raditi zbog nesigurnosti i uvjeta rada. Sreću pronalaze negdje drugdje. Nema nikakvog plana i vizije za upravljanje ljudskim potencijalima.

Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL (ilustracija)
U kakvoj je fazi sporazum vašeg SDP-a i Možemo?

Revidirat ćemo ga na razini mjesnih odbora i suradnje na svim razinama. Čini se da se Zagrebom previše upravlja stihijski i da nema čvrste ruke koja može pod kontrolom držati sve procese. U tom smislu nisam zadovoljan. Previše toga podsjeća na Bandićevo upravljanje gradom.  

Poznato je da ste vi bili i protiv ukidanja mjere "roditelj-odgojitelj"...

Ja i ostali klubovi u Gradskoj skupštini smatrali su da tu mjeru treba promijeniti, a ne ukinuti. Predlagali smo fiksne iznose, smanjenje godina trajanja mjere i slično.

Kako gledate na problem s otpadom?

To je golem i kompleksan problem. Prije svega treba reći da Zagreb nema sustav gospodarenja otpadom. Naš sustav svodi se na dvije male kompostane Zrinjevca i odlagalište Jakuševac. U zadnje vrijeme Zagreb melje vlastiti otpad u drobilicama, koje je, usput recimo, nabavio Milan Bandić, dok ih je Tomašević samo stavio u funkciju. Neki dobri projekti iz prijašnje vlasti su pripremljeni, a na Tomaševiću je da ih uzme ili ostavi. Tu mislim na izgradnju sortirnice na Žitnjaku i velike kompostane u Novskoj. 

Koliko je stabilna koalicija SDP-a i Možemo?

Nadamo se da će biti stabilna u razdoblju koje slijedi. Gradonačelnik Tomašević na izborima je zavrijedio snažan legitimitet, ali i odgovornost. Dobra je činjenica što su iz etera nestale afere, nepotizam i vrijeđanje, ali sve to može još mnogo bolje. Mi smo tu kao konstruktivni partner koji stoji na raspolaganju za sve dobre i kvalitetne projekte. 

CIJELU EMISIJU POGLEDAJTE U VIDEU NA POČETKU TEKSTA!

Komentara 39

BE
bezvrijedanyugodinar
12:23 01.07.2022.

Kad se koaliciski pertner buni, znaš da je još gore, jer sve" prljavo rublj" ne izvadiš. Prošle godine kad je primio mandat u 6 mj. zabranio sve javne nabave, a sad se plaća plin 140, a u 6 mjesecu prošlele godine je bio 20 eu m3, nema djelova za gradski prijevaz, za kamione, a smeće se gomila

Avatar Vukomerec
Vukomerec
12:33 01.07.2022.

Petek štiti Tomaševićev lopovluk. Zajedno s medijima. Zato afera nema u eteru. Iako se grad raspada po šavovima.

Avatar joshan
joshan
12:27 01.07.2022.

ljudi su ZG-u glasali za ideologiju a ne za pravdu poštenje i standard...što su tražili to su i dobili

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije