Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Trening za mozak – kako aktivirati mozak?

Stručnjaci još uvijek raspravljaju o tome koliko je trening mozga efikasan te koliko zapravo ovakva vrsta aktivnosti može nekoga učiniti pametnijim.
15. srpnja 2019. u 09:59 0 komentara 237 prikaza

Mnoge ljude brine slabljenje kognitivnih funkcija u starijim razdobljima života zbog čega posežu za različitim načinima usporavanja tog kognitivnog pada.

pušenje prestanite pušiti! Evo koliko je vremena potrebno da se tijelo očisti od duhanskog dima

S druge strane su oni koji nastoje svakodnevno napredovati i poboljšavati svoje kognitivne sposobnosti te ubrzati moždane procese. Neovisno o tome kakvi su razlozi u pozadini, mnoge od nas privlače zadaci pomoću kojih aktiviramo moždane vijuge i promišljamo o najboljem rješenju nekog problema.

Trening za mozak je danas jako popularan, a često se promovira kao način izoštravanja uma i povećanja inteligencije. Dok mnogi kognitivni znanstvenici sugeriraju da su tvrdnje koje opisuju trening mozga pretjerane i obmanjujuće, postoji mnoštvo istraživanja koja sugeriraju da određene vrste aktivnosti mogu biti korisne za zdravlje mozga.

Plastičnost mozga, odnosno njegova neprestana prilagodljivost i promjenjivost, traje cijeli život, čak i dok starimo. Sve dok smo spremni učiti nove stvari znači da smo u mogućnosti stvarati i jačati neuronske mreže i putove. To jača mozak, a također pomaže ljudima da postanu fleksibilniji i prilagodljiviji na brojne okolinske promjene.

Kokice dobro je znati Jesu li kokice zaista dobar izbor za mršavljenje ili bismo ih trebali izbjegavati?

Učinkovitost treninga mozga

Stručnjaci još uvijek raspravljaju o tome koliko je trening mozga efikasan te koliko zapravo ovakva vrsta aktivnosti može nekoga učiniti pametnijim. No, ono oko čega se definitivno slažu jest činjenica da nove izazovne vježbe mozga mogu biti neka vrsta aktiviranja, jačanja i zaštite kognitivnih funkcija.

Ove prednosti treninga mozga su posebno važne za osobe koje starenjem prirodno doživljavaju pad kognitivnih funkcija. To je potvrdilo i istraživanje koje je obuhvatilo 2800 sudionika starijih od 65 godina koji su sudjelovali u jednom od tri različita oblika kognitivnog treninga. Vrste treninga su uključivale brzinu procesiranja informacija, pamćenja i rasuđivanja. Istraživači su otkrili da su ovakve vrste aktivnosti potaknule širu aktivaciju mozga te tako pružile brojne benefite sudionicima štiteći ih od kognitivnog pada povezanog sa starenjem.

Oblik tijela tanji struk Jeste li kruška ili jabuka? Žene s ovakvim oblikom tijela su zdravije

Kako aktivirati mozak i koje vježbe biste trebali znati, pročitajte na portalu Kreni zdravo

 

Mojmira Pastorčić
NITKO SE NIJE NADAO
Mojmiri je u sinoćnjoj emisiji u kadar ušetao nezvani gost, snimka je hit na internetu
Hidradenitis suppurativa/acne inversa
INTERVJU
Prof. dr. Brajac: Postoji velik broj bolesnika koji se, bez ispravne dijagnoze Hidradenitis suppurative, još uvijek ne liječe ili se liječe neadekvatnom terapijom
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.