Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Liječnici poručili: Ovo nikada ne biste trebali konzumirati zajedno za doručak

Zato stručnjaci preporučuju da se namirnice od cjelovitog zrnja u prehranu uvode postupno te da se nikad ne kombiniraju s hranom koja sadrži šećere.
16. veljače 2017. u 14:49 1 komentara 12003 prikaza
hrana, juice, jelo
Foto: Thinkstock

Kriška kruha od cjelovitih žitarica i čaša soka od svježe iscijeđene naranče vrlo su zdrav obrok, no ta kombinacija izaziva nadutost u trbuhu, podsjećaju njemački ljekarnici. 

To je posljedica miješanja vlakana iz žitarica i šećera u želucu zbog kojega se u probavnom sustavu stvaraju plinovi.

Osobe s osjetljivim probavnim traktom trebale bi izbjegavati konzumiranje proizvoda od cjelovitog zrnja i hrane koja sadrži šećere, uključujući voće koje sadrži fruktozu te s cjelovitim žitaricama ne kombinirati sokove

nesanica, žena, krevet Uzroci umora Loše spavate? Ove namirnice morate izbjegavati prije spavanja

Pojedinci koje vode računa o svojem zdravlju u prehranu najčešće unose puno namirnica bogatih vlaknima koje stimuliraju probavni sustav, održavajući normalan indeks tjelesne mase. No često dovode do osjećaja nadutosti i boli u probavnom sustavu

Nadutost je, kažu znanstvenici nepoželjena nuspojava, ali je znak da se osoba zdravo hrani. Osobe koje su se prebacile na cjelovite verzije proizvoda, poput kruha, žitarica, tjestenine i riže primijetile su da toj hrani treba više vremena da prođe kroz crijeva.

Dijetalna vlakna koja se nalaze u cjelovitim žitaricama ne mogu se razgraditi te završavaju u debelom crijevu gdje fermentiraju pod utjecajem crijevne mikroflore (crijevnih bakterija). Tada se stvara plin, a to je objašnjenje zašto su sudionici napuhnuti i imaju više plinova.

Zato stručnjaci preporučuju da se namirnice od cjelovitog zrnja u prehranu uvode postupno te da se nikad ne kombiniraju s hranom koja sadrži šećere. 

U borbi protiv nadutosti savjetuju i da se umjesto tri velika obroka dnevno češće konzumiraju manji obroci koji će pružiti osjećaj sitosti bez napuhnutosti. Preporučljivo je držati šećer u krvi pod kontrolom te voditi računa da se osoba ne izgladnjuje. Bilo bi najbolje dnevno pojesti pet do šest manjih obroka, pazeći pritom da količina i broj kalorija budu proporcionalni potrebama

Nekoliko istraživanja pokazalo je da čaj od metvice, đumbir, ananas, peršin i jogurti sadrže probiotike, odnosno 'dobre' bakterije koje mogu smanjiti nadutost. 

>> Štetni aditivi u hrani koje treba izbjegavati

>> Kolin iz crvenog mesa pozitivno utječe na jetru i mozak

NOVA KOLEKCIJA
Globalno popularna serija Igra prijestolja je završila, no čini se da je njezin utjecaj na modu itekako prisutan
  • Vl jedi govna:

    Zašto ne, napucat se dobro te kombinacije i sjest u bus ili tramvaj