Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle Turistička patrola

Skupo je gotovo kao u Švedskoj. Espresso na Stradunu - 25 kuna!

Tradicionalno Dubrovnik kao najsnažniji hrvatski turistički brend prednjači skupoćom, a Dubrovčani poručuju da se njihove cijene mogu uspoređivati jedino s top svjetskim destinacijama.
14. srpnja 2014. u 14:00 125 komentara 12030 prikaza
11.07.2014., Sibenik - Zbog promijenjivog vremena turisti u Sibeniku provode vrijeme na razlicite nacine. Photo:
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/2

Cijene hrane i pića duž jadranske obale tijekom turističke sezone znatno se razlikuju. Tradicionalno Dubrovnik kao najsnažniji hrvatski turistički brend prednjači skupoćom, a Dubrovčani poručuju da se njihove cijene mogu uspoređivati jedino s top svjetskim destinacijama. Brojni kafići i restorani imaju popuste za Dubrovčane, ali i racionalniji turisti, kojima nije najvažnije popiti espresso na Stradunu i u nekim ga lokalima platiti 25 kuna, pronaći će svoje mjesto pod suncobranom u kafićima malo udaljenijim od centra u kojima će kavu popiti za osam kuna. Skupoćom se može pohvaliti i Trogir, gdje smo na rivi pronašli pola litre točenog piva za vrtoglavih 36 kuna. Otoci su priča za sebe, a Hvar ili Bol s titulama ekskluzivnih destinacija imaju i takve cijene.

Rovinjski rekord

Tradicionalno cijene hrane i pića u Istri osjetno su više nego na Kvarneru. Na cijenu u kafićima i restoranima utječe lokacija. Cijena kave ili nekog pića u samome centru ili pak u blizini mora redovito je viša. Tako je i na kvarnerskim otocima, gdje se podrazumijeva u cijenu uračunavati i “morsku barijeru”.

Stoga i ne čudi što je postalo uvriježeno na tržnicama kupovati na komad. Već godinama neslavni je istarski rekorder u cijenama voća i povrća Rovinj, samo 40-ak kilometara udaljen od Pule. Na rovinjskoj tržnici kilogram grožđa ljeti stoji između 50 i 60 kuna, nektarine i marelice dosežu cijenu i do 40 kuna, a bilo je sezona kada je kilogram trešanja stajao i sto kuna.

Međutim, strani turisti s kojima smo razgovarali uglavnom znaju kamo dolaze i nisu šokirani cijenama kao domaći gosti. Za austrijsku obitelj iz Mattersburga, kaže Barbara Zerkhold koja je s dvoje djece i roditeljima na odmoru u Crikvenici, cijene su prihvatljive. – Cijene hrane i pića  u trgovinama i u restoranima niže su ili jednake kao kod nas. Ne možemo se požaliti ni da nam je smještaj skup, zadovoljni smo i uživamo na odmoru – kaže Barbara. Doručkuju u pansionu u kojem su odsjeli.

– Ručamo i večeramo u restoranima, stariji najčešće ribu, a djeca što požele. Hrana je odlična, usluga je super – zaključuje.

plaža Predsezona odlična Rekordan rast turističkog prometa na riječkom području Darko Lorencin sudjelovao u vježbi GSS-a Simulirana akcija Lorencin sudjelovao u vježbi GSS-a: Pogledajte što je sve morao proći!

Daleko od Ibize

– Za nas u Švedskoj kažu da je sve skupo, ali ni kod vas u Hrvatskoj nije jeftino. Piće je jeftinije samo malo. Vina su vam skuplja, a hrana u restoranima uopće nije jeftina. Skup je i smještaj. Za jednokrevetnu sobu bez klime i WiFi-ja platili smo 50 eura u jednom hostelu. Jedino je voće jeftinije nego kod nas, i to puno. Ipak, Hrvatska je prelijepa i zadovoljni smo što smo tu – kaže Šveđanin Tomy Krek koji ljetuje u Zadru. Amerikanka Julie Dion na proputovanju je Europom. U Split je stigla na Ultru.

– U usporedbi s ostalim europskim destinacijama, Hrvatska ima vrlo razumne cijene iako niste najjeftiniji – kaže Julie koja će po cijenama ipak pamtiti Ibizu gdje je pola litre obične vode platila devet eura.

>> Turistička sezona ponovno treba spasiti državni proračun

7,2 milijarde eura zarada je Hrvatske od turizma u 2013.

7,2 milijarde eura zarada je Hrvatske od turizma u 2013. Ove su godine ambicije veće, a predsezonski rezultati ulijevaju optimizam. Od siječnja do lipnja dolasci su u porastu 6,6 posto (3,95 milijuna), a noćenja 4,7 posto (15,96 milijuna) u odnosu na isto razdoblje prošle godine

Nada Šarić
LJEKOVITI SLATKI PELIN
Navala na pripravke iz Hercegovine: Ljudi su zvali i zahvaljivali da im je to spasilo život
HEINEKEN Hrvatska
UTJECAJ KRIZE
Kafići su i dalje omiljena mjesta za druženje, a evo kako na izazove pandemije gledaju hrvatski ugostitelji
  • Avatar franioprvi
    franioprvi:

    Na Autobahnu kroz Njemacku , kava je 4 eura. Sto vi pricate? Na trgu Sv Marco u Veneziji , kava je 32 eura... Kod nas je mukte. A ako vam je skupo , nemojte ici na Jadran.

  • zagorjedotokia:

    Rim, kava u običnoj birtiji 6 eura ako vas poslužuju, 5 eura ako si od šanka na terasu kavu nosite sami. Jel to skupo ili jeftino prosudite sami. Jest da je Rim Rim, al bome ni Dubrovnik nije neka selendra. ... prikaži još! Tako da ovakvi bombastični naslovi su promašeni što se teme tiče, a nisu promašaj kao navlakuša da se članak pročita.

  • Avatar messerschmidt
    messerschmidt:

    Pa ne morate piti tamo gdje je skupo. Prvo pitate konobara (a možete vidjeti i cjenik) koliko što košta. Pa ako vam ne paše, odete 100 metara dalje i dobite jeftinije. Pun mi je k. ovih što se čude ko ... prikaži još! ko pura dreku računu. A sve im je vidljivo i dostupno prije narudžbe.