Nicole Kidman u ulozi moćne žene koja je podčinjena u seksualnom odnosu s pripravnikom

"Požuda"
IMDb
22.01.2025. u 10:43
Poslušaj ovaj članak
00:00 / 00:00

Nove filmove recenzira filmska kritičarka Jelena Ružić

Ima prekrasnog muža, posvećena je majka i obitelj joj je na prvome mjestu. Da netko gleda sa strane, rekao bi da živi život iz snova i da treba biti zahvalna na svemu. No kada jedan stranac uđe u njezin život, sve se mijenja. Sve što ima, stavlja na kocku. Strast, za koju nije ni znala da je ima, u njoj se razbukta i postaje joj pogonsko gorivo za vođenje dvostrukog života.

Otprilike tako nekako izgleda predložak "Nevjerne", mračne romantične drame iz 2002. u kojoj su se u ljubavnom trokutu našli Diane Lane, Richard Gere i Oliver Martinez. S druge strane, tu je i film koji je prije deset godina zaludio svijet, a koji je ispričao priču o milijarderu Christianu Greyu (Jamie Dornan) i plahoj i nesigurnoj djevojci koja se našla u situaciji u kojoj živi život krojen isključivo prema najdubljim seksualnim fantazijama. Kad se spoje "Nevjerna" i Pedeset nijansi sive", dobit će se "Požuda".

Riječ je o kino-hitu u kojem se u ulozi Romy, "bijele heteroseksualne žene na poziciji moći", našla Nicole Kidman. Romy ima sve – muža koji je obožava, dvije kćeri, dom iz snova i više nego uspješnu karijeru koju gradi kao izvršna direktorica velike kompanije. Moćna je, sigurna u sebe, odlučna, karakterna. Barem dok ne upozna mlađahnog Samuela (Harris Dickinson), pripravnika u kompaniji. Malo-pomalo, nonšalantno i s vrlo mekanim prijelazom iz onog što se smije u ono što se ne smije, njih dvoje prijeđu tu zamišljenu, nevidljivu, ali strogu i podrazumijevajuću granicu između profesionalnog i intimnog. Između kolegijalnog i preljubničkog.

Toliko je problematike u njihovu odnosu – od razlike u godinama, k tome je i žena ta koja je starija, što sve čini moralno još upitnijim, preko činjenice da narušavaju sve kodekse profesionalizma do toga da je Romy apsolutno cijeli svoj život odlučila riskirati jer su iracionalni valovi strasti i požude toliko jači. Njih dvoje, i to tako da se Romy cijelo vrijeme nećka i dvoumi, buni i (polu)protivi, ulaze u dominantno-submisivan odnos u kojem je, za razliku od javnog života, ona ta koja je podčinjena. Pristala je raditi sve što joj Samuel kaže, a što je to sve, otkriva nemali broj "kinky" scena. Erotika je u "Požudi" zaista dozirana sa stilom. Zapravo, taman toliko da ne prijeđe onu granicu nakon koje bi se erotskim scenama i voajerskim potrebama gledateljstva nastojalo kompenzirati sve što u filmu ne valja. Međutim, ovdje je više naglasak na prikazu odnosa u okruženju u kojem se oni ne preporučuju, kao i na odnosima koji su stvoreni među ljudima koji se nalaze na različitim pozicijama moći. No, više od svega, naglasak je na portretu jedne žene. Žene koja istražuje svoju seksualnost, pada, griješi, labilna je, nesigurna i na rubu sloma. Žene koja je željna uzbuđenja i koja pokazuje kako čovjeka vlastiti nagoni, ako ih ne pripitomi, mogu uništiti.

Erotski triler, Nizozemska, 114 min

Režija: Halina Reijn

Glumci: Nicole Kidman, Harris Dickinson

"Better Man"
Foto: IMDb

Biografski, Velika Vritanija, 134 min

Režija: Michael Gracey

Glumci: Robbie Williams, Jonno Davies

Iako je doživio "flop" na američkim kinoblagajnama jer, navodno, tamo nitko ne zna tko je Robbie Williams i po čemu je on uspješna pop-zvijezda, "Better Man" je u europskim kontekstima, u kojima je nemoguće ne znati za jednog od najpopularnijih solo izvođača današnjice, polučio uspjeh. Nije ovo ni tipičan mjuzikl, ni tipična biografska priča, ni tipičan glazbeni film. Mišung je svega toga. Kreirao ga je redatelj koji potpisuje i film "Najveći showman", pa i "Better Man" donosi priču o odbačenima, marginaliziranima i onima u koje se ne vjeruje, ali koji na kraju ipak uspiju. A upravo takav bio je i Robbie (Robert) Williams, uz lijepu glazbenu pozadinu, pjesme koje tek u pojedinim scenama koje prikazuju određene epizode u životu (odlazak oca, smrt bake, zaljubljivanje…) dobivaju puni smisao, ovaj neobični uradak u kojem Williamsa glumi CGI čimpanza, prije svega je zabavna i vrckava priča. Na trenutke lud i divlji, a u svojoj srži onaj koji kao da žudi za zagrljajem, "Better Man" je baš kao i cijeli Williamsov opus, u kojem je moguće doživjeti sve emocije: od nježnosti s pjesmom "Angels", preko čežnje za ljubavlju s "Feel" do potpunog "živiš samo jednom" trenutka i hedonizma sa "Sin Sin Sin".

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije