Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis

Učenje za poduzetništvo kao spona gospodarstva i obrazovanja

19. svibnja 2016. u 10:05 246 prikaza
Učenje za poduzetništvo
Foto: PR FOTO

17. svibnja 2016. godine u prostorijama Hrvatske obrtničke komore u Zagrebu, a u sklopu projekta Postani/ostani poduzetnik (POP) održana je 1. panel diskusija pod nazivom Učenje za poduzetništvo kao spona gospodarstva i obrazovanja.

Cilj panela bio je raspraviti o važnosti učenja za poduzetništvo kao jedne od osam ključnih kompetencija u osnovnom i srednjem obrazovanju te o mogućnostima koje pruža u razvoju obrazovanja i gospodarstva.

Pozdravnim govorima okupljenim sudionicima su se obratili redom: Frane Šesnić, direktor Razvojne agencije Zagreb; Nela Jurić, pomoćnica pročelnice Gradskog ureda za gospodarstvo, rad i poduzetništvo Grada Zagreba; Mislav Ante Omazić, prodekan za nastavu, studente i upravljanje kvalitetom na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu te Maja Ljubić, pomoćnica ravnateljice Regionalnog centra za razvoj poduzetničkih kompetencija zemalja jugoistočne Europe (SEECEL).

Uvodnim izlaganjem, Maja Ljubić sudionicima je prikazala širu sliku o važnosti poduzetničkog učenja od najranije dobi, s naglaskom na usmjeren razvoj poduzetničkih kompetencija kroz obrazovni sustav. Precizno je prezentirala i trendove najboljih praksi zemalja koje su uspješne i imaju tradiciju u ovome području, kao i SEECEL iskustva kroz njegov rad u jugoistočnoj Europi, ali i u zemljama članicama EU.

Uz moderiranje Vesne Štefice iz SEECEL-a, razvila se dinamična, zanimljiva i korisna panel rasprava. Panelist Boris Jokić, voditelj kurikularne reforme između ostalog je istaknuo: „Važan cilj obrazovnog sustava je stvoriti poduzetne ljude neovisno o branši u kojoj će se razvijati. Učenje za poduzetništvo ima tendenciju međupredmetnog učenja, jer budućnost obrazovanja nije predmetna. Iskustva su pokazala da je ishod bolji kada se do cilja dolazi prirodno, bez stvaranja otpora. Kroz školovanje, cilj nam je mlade naučiti timskom radu i vještinama koje su potrebne za preživljavanje u današnjim uvjetima te im time dati temelj, kako bi postali kreativni i samosvjesni ljudi. Pitanje je samo kako ove ciljeve inkorporirati u interesnu arenu – školu.“

Jadranka Bjelica, ravnateljica Osnovne škole Frana Krste Frankopana o iskustvu prilikom suradnje sa SEECEL-om u kontekstu učenja za poduzetnike budućnosti je istaknula:

„Mi smo i prije bili poduzetna škola. Suradnja na projektu provođenja obrazovanja za poduzetnike budućnosti dala nam je strukturiranost i okvir. Tijekom procesa došli smo do spoznaje da mnogo toga radimo dobro, a došlo je i do mnogih pozitivnih promjena koje su vidljive kroz stimulativno ozračje u školi. Bitno je da poučavanje bude usmjereno na učenje, a u tome smislu ključnu ulogu imaju učitelji. Oni moraju biti zadovoljni svojim radom i angažmanom, jer samo zadovoljan učitelj je dobar učitelj!“. Kao važne komponente, Jadranka Bjelica istaknula je suradnju s lokalnom zajednicom te socijalnu i humanitarnu osviještenost škole.

Blaženka Ječminek, ravnateljica XII. gimnazije Zagreb je istaknula:

„Po prvi puta smo ušli u ovakav projekt. Rad na njemu za nas je predstavljao veliki izazov. Divno je bilo gledati kako se ideje pretvaraju u nešto stvarno. Interes je iz dana u dan rastao. Uspjeli smo ostvariti čak 6 različitih projekata. U projekte se uključila i lokalna zajednica, privatni poduzetnici, pa čak i jedna županija gdje smo se povezali i učili od njihovih poduzetnika.“

Jasminka Martinović iz Hrvatske udruge poslodavaca na temu se nadovezala riječima: „Kako bi kao društvo postigli uspjeh, potrebno je konstantna komunikacija na razini poduzetništvo – država – obrazovni sustav. Kod nas u Hrvatskoj vlada vrlo loša percepcija poduzetnika. Oni loši primjeri, kojima su mediji dodijelili dodatnu važnost, urezali su se u svijest te stvorili takvu negativnu sliku. Kroz svoj višegodišnji rad susretala sam velik broj dobrih i kvalitetnih poduzetnika. Odgovorno tvrdim da upravo takvi poduzetnici prevladavaju na našoj gospodarskoj pozornici, samo što se o njima vrlo malo zna.“

Posljednja govornica na panelu je bila EU ambasadorica ženskog poduzetništva Ratka Jurković koja je predstavila svoj poduzetničko - obrazovni put. Taj put joj je bio predodređen - rođenoj kao djetetu učiteljice i poduzetnika. Kao bit poduzetništva istaknula je:

„Između zanimanja poduzetnika i učitelja postoji velika sličnost – oba su zapravo pozivi, a ne samo zanimanja. Bitno je u tome što radimo vidjeti smisao. Smisao nas motivira i od nas stvara sretne i ostvarene osobe. Veliki problem u našoj zemlji je strah od neuspjeha. Ali, nema uspješnog poduzetnika koji nije prolazio teške situacije i koji nije pao. Veličina je kada se nakon pada uzdignemo i postajemo još snažniji. To je bit života i stvaranja!“

Učenje za poduzetništvo | Autor : PR FOTO Foto: PR FOTO

Zaključci 1. panel diskusije održane u sklopu projekta POP možemo sumirati kroz iduće točke:

1. Neophodnost učenja za poduzetništvo kao ključne kompetencije u cilju razvoja pojedinca i društva u cjelini

2. Ulaganje u razvoj poduzetne škole

3. Korištenje postojeće metodologije učenja za poduzetništvo, a koja se pilotirala i razvijala u 9 zemalja regije i njezino unapređenje za potrebe MPT poduzetništvo

4. Gospodarstvo je spremno za suradnju u razvoju modela poduzetne osnovne i srednje škole (gimnazija i strukovnih)

5. Uključivanje lokalne zajednice od izuzetne je važnosti za uspješnost provedbe

6. Omogućiti da što više mladih ima stvarno poduzetničko iskustvo (od ideje do realizacije unutar škole, ali i u suradnji s lokalnom zajednicom i gospodarstvom/gospodarstvenicima

Na samome kraju spontano se razvila rasprava vezana uz povezanost, ali i međuovisnost kulture medija i poduzetničke kulture te etičnosti kao temelju razvoja ekonomije i društva u cijelosti.

Maja Ljubić, pomoćnica ravnateljice SEECEL-a, naglasila je važnost potpornih institucija, te se zahvalila , tijelima Grada, a posebno Razvojnim agencijama koje svojim ustrajnim radom, pružanjem savjeta i angažmanom educiraju, osnažuju i tako uvelike pridonose poticanju i razvoju poduzetništva.

Panel se organizirao u sklopu projekta Postani/ostani poduzetnik (POP) koji ima za cilj uspješno promovirati mogućnosti za ulazak i ostanak u poduzetništvu na području Grada Zagreba kroz učenje za poduzetništvo i kampanje za promociju studentskog i start-up poduzetništva te učenja za isto. Razvojna agencija Zagreb je nositelj projekta. Partneri na projektu su Grad Zagreb i Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet. Suradnik projekta je Regionalni centar za razvoj poduzetničkih kompetencija za zemlje jugoistočne Europe (SEECEL).

Plazma keksi
PLAZMA SPORTSKE IGRE MLADIH
Predsjednik Europske nogometne federacije podržao važan projekt u Hrvatskoj
Bambi
DRUŠTVENA SOLIDARNOST
Jedna od najvažnijih regionalnih konditorskih tvrtki ugradila je društveno poslovanje u svoju poslovnu filozofiju