Naslovnica Biznis

Tim: Iskopavajući budućnost – projekt koji kroz arheologiju pridonosi rastu kvalitete turističke ponude

12. kolovoza 2016. u 14:54 72 prikaza
Postani/ostani poduzetnik
Foto: PR FOTO

Projekt Postani/ostani poduzetnik (POP) dokazuje tezu o tome kako studenti često imaju zaista briljantne poslovne ideje.

Jedna od takvih ideja je i ideja Ane Popović, ambiciozne i vrijedne studentice koja upravo privodi kraju zadnju godinu diplomskog studija Anglistike na Filozofskom fakultetu u Zagrebu te paralelno završava treću godinu preddiplomskog studija menadžmenta na Visokoj školi tržišnih komunikacija Agora.

Anin projekt nosi ime Iskopavajući budućnost, a osnovna ideja projekta je pokretanje arheološke škole u cilju stvaranja kvalitetnog turističkog sadržaja. Ideja je bazirana na tehnikama menadžmenta kulturne baštine, a ima za cilj podići kolektivnu svijest o kulturno-povijesnoj baštini, aktivno uključiti lokalnu zajednicu u ostvarenje arheoloških projekata te pokazati kako arheološki projekti donose značajne doprinose lokalnoj zajednici, uključujući i financijsku dobit koja bi se mogla ostvariti takvom školom.

Tržište u području turizma sve je zahtjevnije. Danas potrošači očekuju zanimljive sadržaje u koje se mogu aktivno uključiti. Ovaj projekt omogućava turistima upravo to - tzv. hands-on experience gdje se sami mogu upoznati s arheologijom i tako razviti svijest o disciplini i baštini kao takvoj.

O tome kako se odlučila za prijavu na POP natjecanje Ana je izjavila: „Za projekt POP sam saznala zadnjeg dana prikupljanja prijava. Obavijest sam vidjela na oglasnoj ploči web stranice Filozofskog fakulteta. Ideju o projektu Iskopavajući budućnost razvijala sam već neko vrijeme i nisam znala što bih točno s njom. Kad sam vidjela spomenutu obavijest, odmah sam znala da je to idealna prilika kroz koju bih mogla vidjeti hoću li ovu svoju ideju uspjeti pretvoriti u ozbiljniji poslovni pothvat.“

S obzirom na to da je cijeli projekt usmjeren ka razvoju poduzetničkih kompetencija mladih s perspektivnim poduzetničkim idejama, zamolili smo Anu da nam kaže nešto o benefitima koje je ostvarila kroz projekt POP: „Benefita je do sada bilo jako puno. Mentorstvo i radionice bili su jako korisni, stvarno sam puno naučila o razvijanju poslovnih planova i o tome kako poslovno razmišljati o projektu koji sam zamislila. Mentori su nam pomogli da primijetimo neke stvari u vezi projekata koje sami ne bismo uočili i da shvatimo koje su nam osnovne prednosti i mane. Osim toga, zbog osobnih kontakata stečenih kroz ovaj projekt često ostvarim mogućnost dolaska na konferencije, predavanja i različite oblike savjetovanja i učenja za koje vjerojatno nikad ne bih čula ili ne bih imala priliku sudjelovati u njima. Kroz projekt POP, dobila sam ogromnu podršku, veliku motivaciju i pomoć da svoju ideju usmjerim prema poduzetničkom pothvatu.“

O svojim očekivanjima vezanim uz poduzetničku budućnost Ana je istaknula: „Očekujem, ili bolje rečeno, nadam se da bi se moj poduzetnički pothvat uskoro mogao i ostvariti te tako doprinijeti turističkoj ponudi Hrvatske, ali i razvoju arheologije kao discipline. Puno je još faktora u igri, ali kad bi se pronašla partnerska institucija koja bi pomogla ostvarenju ovog projekta i/ili neki osnovni kapital, mislim da postoje velike šanse da se ovaj projekt pretvori u uspješni poduzetnički pothvat.“

Ani želimo puno sreće i uspjeha u realizaciji ove zanimljive i perspektivne poduzetničke ideje, a za svaku pomoć – kao i svim ostalim potencijalnim poduzetnicima - vrata Razvojne agencije Zagreb su otvorena i nakon provedbe projekta Postani/ostani poduzetnik.

VR Pole
EU FONDOVI
“Odlučili smo spojiti virtualnu stvarnost s turizmom i ponuditi svima pogled u prošlost”