Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 26
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Borba za tržište cijenom i retrodizajnom

Karlovački električni bicikli prodaju se već od 8000 kuna

08.06.2015., Karlovac - Udruga Carpe diem dobila na koristenje elektricni bicikl od tvrtke Ena d.o.o. za projekt mobilnih informacija. Vrijednost bicikla je od osam do 15 tisuca kuna, a tvrtka Ena trenutno radi na izradi 30 do 100 bicikala koji ce se moci
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
1/2
02.10.2015.
u 08:13

Bateriju je moguće skinuti s bicikla i puniti na struju, poput mobitela, a s punom se može prijeći do 60 km

Kada su početkom ljeta javnosti predstavili svoj prvi električni bicikl, inženjeri karlovačke tvrtke ENA nisu ni slutili da će njihov narančasti bicikl izazvati veliku pozornost građana.

Naime, prvi su električni bicikl napravili po narudžbi udruge Carpe Diem koja je trebala bicikl za projekt – na biciklu bi se do informativnih točaka po gradu prevozili leci s podacima o događanjima u gradu.

Od tada smo imali dosta upita, posebno tvrtki koje su zainteresirane za nabavku električnih bicikala za svoje djelatnike kojima bi to bila zamjena za automobile. Do sada smo napravili tri prototipa bicikla koji su na korištenju u Karlovcu i Jastrebarskom, a podatke o njima imamo i na internetskim stranicama. Ispitujemo tržište i vjerujem da ćemo za veće narudžbe biti spremni na proljeće. Naši električni bicikli izdvajaju se od ostalih koje proizvode tvrtke u Hrvatskoj retrodizajnom i pristupačnom cijenom. Bicikli su od kvalitetnih materijala, ali s malo opreme pa mogu imati i nižu cijenu.

Primjerice, cijena je narančastog bicikla 15.000 kuna, s manje opreme i cijena bi mogla biti do 8000 kuna – objašnjava Josip Bišćan, jedan od inženjera u tvrtki, koji se bavi dizajnom bicikla. Naime, svatko tko želi električni bicikl s inženjerom u tvrtki složit će ponudu, kao kada kupuje automobil, i odabrati opremu koju želi i može platiti.

Retroizgled rame, koja je napravljena od posebne čelične legure po standardima automobilske i avioindustrije, zatim detalji poput proširenog guvernala i šireg, udobnog sjedala, glavni su aduti karlovačkog električnog bicikla. Ima snagu motora od 250 W, prijenos sa šest brzina, bateriju koju je moguće skinuti s bicikla i puniti na struju, poput mobitela. Kada je puna, moguće je prijeći od 30 do 60 kilometara i voziti do 25 kilometra na sat. U ponudi imaju i moped, koji nalikuje mopedima iz 50-ih godina prošlog stoljeća, sa snagom motora od 1000 W.

Osim muškog, imamo projekt i za ženski bicikl. Naime, suprotno mišljenju, elektrobicikli ne mogu zamijeniti klasične bicikle, već automobile. Obitelji uglavnom trebaju dva vozila ako supružnici rade u raznim smjenama, a ako im je preskupo održavati dva automobila, električnim biciklom može se na posao jer je vožnja udobna i nema velikog zamaranja. U Hrvatskoj odlazak biciklima na posao još nije 'in' kao u drugim zemljama, no vjerujem da će se to promijeniti kazao je Bišćan

>>Raskoš baštine iz srca Podravine

>>Poštari na struju: Od rujna pošiljke će dostavljati biciklom na električni pogon

Komentara 1

TH
than
03:01 04.10.2015.

Bas lijepo sto imaju projekt za zenske bicikle, jer ova rama nije za zene.Dizajn je doslovno retro, jedino ne znam kome se to svidja. Sa time da ovo nije bicikl, jer nema bicikliranja. Ovo je budimo iskreni neka verzija slabijeg elektricnog mopeda. Sa time da kosta kao kvalitetniji bicikl...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije