Naslovnica Vijesti Hrvatska

Otkrivamo tko stoji iza inicijative #ijasamfranjo

Iako čakovečki profesor koji je napao đake koji su ga gađali kredom nije dobio otkaz, nastavnici traže status službene osobe
12. prosinca 2018. u 12:12 24 komentara 12968 prikaza
Dajana Vidaković
Pogledajte galeriju 1/2

Iako profesor Tehničke škole u Čakovcu Franjo Dragičević nije dobio otkaz, sindikalisti i učiteljske grupe ipak će u subotu organizirati javni skup u Zagrebu pod nazivom “Za sigurnu školu!”.

Franjo Dragičević Profesor čakovečke škole: 'Učenika nisam mlatio, ali jesam gurnuo. Opet bih to napravio kad bih morao!'

– Skup više nije vezan za profesora Franju Dragičevića. Franjo možda neće dobiti otkaz, ali mi ćemo i dalje dobivati verbalne i fizičke udarce. Zato izlazimo na trg i tražimo da škola bude sigurno mjesto za sve, a ne samo za one koji govore šakama! – kaže Dajana Vidaković iz mreže Nastavnici organizirano, koja je prikupila više od 80 iskustava učitelja i nastavnika o nasilju koje su doživjeli na svojim radnim mjestima.

VIDEO Reakcija profesora Dragičevića

Strahote u učionici

– Odaziv me i jest i nije iznenadio. Svi mi koji radimo u školama znamo da se to događa oko nas. Iznenadile su me strahote koje učitelji i nastavnici doživljavaju, za život i zdravlje opasne situacije u kojima su se našli u svojim učionicama, količina brutalnog nasilja koju su doživjeli od svojih učenika – kaže Dajana Vidaković.

Akcija #ijasamfranjo počela je, kaže, spontano, kada joj je prijateljica ispričala svoje iskustvo s nasilnim učenicima i priznala da to nikad nije rekla naglas jer se – srami.

– Zamolila sam je da to napiše na papirić uz #ijasamfranjo, po uzoru na akcije #metoo i #prekinimošutnju, i objavila to anonimno u grupi Nastavnici.org koju administriram. U sljedećih nekoliko sati inbox mi je zatrpan svjedočanstvima učitelja i nastavnika – napominje.

OPOMENULI GA Profesor Dragičević nakon odluke da neće dobiti otkaz: Nisam ushićen i nisam ponižen

Sve bi se, smatra, moglo riješiti kad bi postojao učinkovit sustav pedagoških mjera.

– Ovo što sada imamo, to je smiješno. Dijelimo opomene i ukore koji nikome ne znače ništa. One su mjere na papiru koje ne nose nikakve posljedice. Jednako su učinkovite kao da vam prometni policajac za vožnju brzinom od 120 kilometara na sat kroz naselje da opomenu. Pa sljedeći put ukor.

Dajana Vidaković
1 / 8

Pa strogi ukor. A stvarne kazne nigdje. Kad bi zaposlenici odgojno-obrazovnih ustanova imali status službene osobe, pa bi se napadi na njih gonili po službenoj dužnosti, a ne dugim i skupim privatnim tužbama, mnogi bi dva puta razmislili prije nego što bi digli ruku na njih – dodaje.

razred ODMAH SUSPENDIRANA VIDEO Popela se na stol i maltretirala profesora, reakcija razreda je žalosna

Učenika ispisali iz škole

Psihoterapeutkinja prof. dr. sc. Mira Klarin sa Sveučilišta u Zadru ističe da bilo koji oblik nasilja nije dopustiv, no i da svaka priča ima dvije strane. Profesor nije trebao odabrati agresiju da bi riješio konfliktnu situaciju. U školi postoje stručne službe kojima je jedna od uloga rješavanje ovakvih situacija i koje bi sigurno profesoru pomogle u prevladavanju frustrirajuće situacije.

Međutim, treba istaknuti i drugu stranu priče, a ona se odnosi na sve slabije definirane granice ponašanja kod mladih. Ako znamo da je adolescencija vrijeme probijanja i eksperimentiranja s granicama, kako vlastitim tako i granica odraslih, onda ne čudi da mlada osoba koja nije usvojila “pravila ponašanja” ili im ta pravila nisu jasno definirali roditelji i škola probija te granice i bira delinkvenciju kao model ponašanja.

iskustva profesora #ijasamfranjo: Profesori dijele negativna iskustva koja su doživjeli s nasilnim učenicima

Isto tako treba reći da obitelj služi kao relevantan kontekst u kojem se dijete i mlada osoba razvija, ona uvjetuje matricu za stjecanje iskustva i ponašanje svih svojih članova. Osim usvajanja načina nenasilnog rješavanja sukoba, definiranje čvrstih pravila podiže svjesnost o mogućim ishodima neprimjerenog ponašanja kod učenika.

Također, valja biti svjestan toga da ponašanje svake osobe, u ovom slučaju učenika i profesora, nije moguće razumjeti izvan konteksta u kojem se incident dogodio.

U Tehničkoj školi u Čakovcu nekoliko učenika dobilo je opomene pred isključenje, a učenika koji je profesora gađao kredom roditelji su u ponedjeljak ispisali iz škole. 

ŠTO SU UČITELJI PODIJELILI S MREŽOM NASTAVNICI ORGANIZIRANO

 

“Učenik mi je držao ruke na leđima dok su ostali kopali po mom osobnom računalu.”

“Učenik me gađao zapaljenim papirićima.”

“Učenik 8. razreda tijekom sata masira si međunožje i lascivno paluca jezikom.”

“Učenik 8. razreda kasni na nastavu. Zapisan je da kasni i kaže: Ma popuši mi k...”

“Učenik me udario šakom i ključem u lice.”

“Otac učenice rekao je da će mi prerezati grkljan i dignuti cijelu školu u zrak ako ne dam dvojku.”

“Na kraju sata učenik mi je rekao da živa neću izaći iz škole. Majka učenika: Ma on ti se to samo malo šalio.”

“Nakon svake negativne ocjene jednom učeniku našao sam auto s probušenom gumom.”

“Učenik je naglas komentirao da ga zanima ako sam i dolje crvene boje. Ravnatelju je to bilo smiješno.”

“Učenik 8. razreda svaki sat penjao se na stol, skidao hlače i vikao: Hoćeš da ga izvadim? Da vidiš što je piton!”

Financije
Ja sam PMP
Znate li što je PMP i zašto se u svijetu smatra zlatnim standardom?
  • Avatar Adolf
    Adolf:

    Psihoterapeutkinja prof. dr. sc. Mira Klarin sa Sveučilišta u Zadru ističe da bilo koji oblik nasilja nije dopustiv, no i da svaka priča ima dvije strane. Profesor nije trebao odabrati agresiju da bi riješio konfliktnu situaciju. Gospođa psihoterapeutkinja svaki dan ... prikaži još! 5-6 sati stoji pred 20-30 učenika i mora da trpi svakakva sranja. Što bi ona u praksi napravila da ju neki učenik ovako u poslu ometa? Zamolila bi ga da prestane? Napustila bi učionicu? Otišla ravnatelju? A što bi te stručne službe radile što do sad nisu radile? Ajde stara ne seri, lako je iz tvoje pozicije davati savjete!

  • Avatar links
    links:

    samo šamaraj Franjo... ako ih roditelji nisu odgojili njihov problem... i da moj sin to napravi isto bi ti rekao, šamaraj!!!

  • razuman čovjek:

    Ja sam uz profesora iz Čakovca koji je morao zaštiti svoj dignitet. U vezi raznih jadikovki na temu "nestalo je svakog autoriteta, nitko više nikoga ne poštuje" mogu reći da je upravo obrazovni sustav dobrim dijelom sam tome kriv. Obrazovni ... prikaži još!i sustav se feminizirao, a sada je u tijeku njegova genderizacija, te će se kroz koju godinu i lgbt-izirati. Upravo ove pojave - feminizam i genderizam - ruše sve autoritete, pa mi sada nije jasno kako mnogi iz školskog sustava jadikuju "da je nestalo svakog autoriteta", a upravo oni uče djecu da ne postoji Bog, da ne postoje muško i ženko nego ONO, da mladi trebaju gledati samo na karijerizam, individualizam, samo ostvarenje, bez bilo kakvih obaveza prema društvu, da nije bitno imaju li djecu, da su psi i mačke jednako vrijedni kao i dijete i slično.