Naslovnica Tech/Sci Tehnologija

Što je digitalna transformacija?

Živimo u vremenu kada je normalno dostavljati robu bespilotnim letjelicama, gledati live stream prijateljevih provoda na godišnjem odmoru, a mobiteli u našim džepovima imaju mnogostruko više procesorske snage od kompjutera koji su donedavno slali ljude u svemir.
14. svibnja 2019. u 11:00 73 prikaza
Digitalna transformacija
Foto: Shutterstock

Iako volimo reći da živimo u tehnološki naprednom društvu i dobu, jesmo li se ipak u potpunosti digitalno transformirali i iskoristili blagodati tehnologije ili i dalje tapkamo u mraku po nekim pitanjima? I što je s nositeljima gospodarstva, tvrtkama, koje mogu najviše napredovati uz digitalnu transformaciju?

Digitalna transformacija je proces uvođenja digitalnih tehnologija u sve segmente života i poslovanja, mijenjajući iz korijena poslovne procese i navike. Također se radi i o određenoj kulturnoj promjeni u kojoj se neprestano mijenjamo, prilagođavamo promjenama i razvijamo.

Takva vrsta transformacije je danas ključna za sve vrste poslova svugdje u svijetu, od običnih ljudi koji tek ulaze u svijet poduzetništva do velikih uhodanih poduzeća. Ako tvrtke žele postati ili ostati relevantne, moraju se mijenjati skupa s trendovima. A trend je taj da je cijeli svijet digitalan.

Međutim što sve točno podrazumijeva pojam digitalna transformacija. Je li dovoljno imati profil na društvenim mrežama i e-mail kontakt na web stranicama? Naravno da ne, radi se o puno većoj integraciji dostupnih tehnoloških rješenja, ali i promjeni razmišljanja o poslovanju tvrtke i mogućnostima na svim poljima.

Za početak, ne postoji univerzalna formula za uspješnu digitalnu transformaciju jer kao i ljudi, sve su tvrtke različite, imaju svoje specifičnosti i područja u kojima mogu ostvariti komparativnu prednost. Uspješnu digitalnu integraciju ćemo moći ocijeniti tek kada tvrtke integriraju digitalnu tehnologiju u sva područja svog poslovanja, razmišljanja o poslovanju i kada taj tehnološki napredak krajnjim korisnicama pruži bolju uslugu od onog što su do tada mogli isporučiti. Taj napredak će se također odraziti i na promjenama u vođenju kompanije, drugačijoj strategiji, poticanju novih poslovnih modela i unaprjeđivanju korisničkog iskustva na do sada ne moguć način.

Uz niz pogodnosti koje nosi digitalna transformacija, najvažniji razlog za većinu je opstanak na tržištu. Većina tvrtki ne investira u digitalizaciju i digitalnu transformaciju jer želi, već zato što im je postala potreba. Ta investicija je često skupa i u početku riskantna, međutim mora se provesti ako tvrtka nije tijekom godina postepeno ulagala u novu tehnologiju. Naravno, takva investicija ne smije predstavljati kratkoročno rješenje već se radi o dugoročnoj investiciji koja će osigurati prosperitet.

Drugi najvažniji razlog za digitalnu transformaciju je brzina poslovanja. Iako razne gospodarske grane imaju drugačije pojmove brzine, npr. brzina povratnog kontakta prema krajnjem korisniku ili brzina izrade proizvoda, digitalna transformacija poslovanja mora u konačnici transformirati dosadašnje procese i ubrzati procese unutar cijele organizacije. Većina tvrtki koje su uspjele uspješno ubrzati procese digitalizacijom su danas vodeće na tržištu i kontinuirano ulažu u djelatnike i najnoviju tehnologiju kako bi zadržale poziciju.

Konačnica svega je nuđenje novih, inovativnih proizvoda i usluga koje bez digitalizacije ne bi postojale niti bile moguće.

KAKO IZGLEDA DIGITALNA TRANSFORMACIJA?

Kao što smo spomenuli, svaka tvrtka će imati specifične potrebe i izazove u procesu digitalne transformacije, međutim postoje opće stvari koje se moraju zadovoljiti u većini današnjih kompanija.

Najčešća područja gdje se radi digitalna transformacija su:

Korisničko iskustvo

Ubrzanje poslovnih procesa

Vodstvo i uvjeti rada

Olakšavanje do sada dominantnih „ljudskih“ poslova

Uvođenje novih tehnoloških naprednih uređaja

Stručnjaci zaduženi za digitalnu transformaciju bi trebali uzeti sve ove elemente u obzir i primijeniti na tvrtke koje reorganiziraju, s tim da se ne radi samo o IT odjelima, digitalna transformacija se odnosi na sve zaposlenike, od vrha piramide do dna. Baš iz tog razloga, digitalna transformacija se najviše odnosi na zaposlenike, a ne na uređaje kao što većina misli.

Ako vas je sve ovo obeshrabrilo i čini vam se kako vaša tvrtka posluje još u kamenom dobu, ne brinite. Jedna od najvećih zabluda digitalne transformacije je da vam konkurencija bježi svjetlosnim godinama i da ih ne možete više dostići. Svaka reorganizacija je teška i svi poduzetnici imaju priliku napraviti nešto pozitivno što će im donijeti prednost u odnosu na dosadašnje poslovanje.

Kako bi saznali više o mogućnostima digitalne transformacije, posjetite specijal Večernjeg lista, pogledajte gdje će se blizu vas nalaziti Večernjakov digitalni autobus i saznajte kako već ove godine možete digitalno transformirati vaše poslovanje.

Danijel Bubanović, Voditelj digitalnog poslovanja Večernjeg lista

Na razini Večernjeg lista, digitalna transformacija obuhvaća sustavne promjene u svim aspektima poslovanja: nova ulaganja u ljude, tehnologiju, poslovne modele i procese usmjerene na pokretanje nove vrijednosti za kupce i zaposlenike te učinkovitije natjecanje u digitalnoj ekonomiji koja se stalno mijenja.

Ljudi su ključ svake transformacije, ljudi su pokretači promjena. Upravo zato u Večernjem listu fokus digitalne transformacije je na našim zaposlenicima.
Cilj nam je pružiti zaposlenicima nova znanja, vještine i kompetencije kako bi se kao tim mogli što uspješnije natjecati u izrazito dinamičnoj digitalnoj medijskoj industriji.

rafting
Blic intervju
Rafting instruktor i bivši reprezentativac Kelemen: Što sve treba znati o pustolovinama na rijekama

A1 izdvaja za Vas