Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Zagreb ZG Vijesti

Ovo je kobno raskrižje u Novom Zagrebu, a stručnjaci kažu: ‘Vozači ne paze’

Prometni stručnjak Goran Husinec križanje bi uredio rotorom i podzemnim tunelom
11. siječnja 2020. u 14:23 16 komentara 21471 prikaza
Prometna nesreća u Sloboštini u Zagrebu
Foto: Davorin Višnjić/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/6

Prije nego što prijeđu preko pješačkog prijelaza, čak i ako je na pješačkom semaforu zeleno, najprije će dobro provjeriti ima li na cesti ikoga. A pokušati “na divljaka” uopće im ne pada na pamet jer znaju da tada riskiraju živu glavu. Raskrižje Savezne Republike Njemačke, Mije Šiloboda Bolšića i Hribarova prilaza, kažu nam stanovnici okolnih kvartova, valja izbjegavati jer već je odavno poznato kao točka na kojoj su prometne nesreće redovita pojava.

Prometna nesreća u Sloboštini u Zagrebu bolno gledati Teška nesreća na Sloboštini, vatrogasci izvlačili ljude iz smrskanih auta

Vozači se zabijaju u stupove

Posljednja od njih dogodila se prije tri dana, kada su se sudarili kombi i automobil. Sudionike nesreće vatrogasci su iz smrskanog automobila morali izvlačiti, a 83-godišnja suvozačica svojim je ozljedama na kraju ipak podlegla.

– Sjećam se, bilo je to nešto užasno. Stavili su sad na to križanje lampaš njoj u sjećanje – prisjeća se Marko Vrlac iz Sloboštine tog nesretnog dana. Bio je to, dodao je, nažalost samo jedan u vrlo dugačkom nizu takvih dana.

Prometna nesreća u Sloboštini u Zagrebu
1 / 23
Prometna nesreća u Sloboštini u Zagrebu

– Ni ne brojim koliko sam sudara u posljednjih 40 godina, koliko tu živim, vidio. Svašta je tu bilo, i prevrnutih automobila, vozača koji su se zabijali u stupove, poginulih pješaka – nabraja nam sve čega se sjeća Marko Vrlac iz Sloboštine. Jedno od najgorih sjećanja, dodao je, ono je od prije deset godina kada je na motociklu poginuo mladić, a nerado se prisjeća i prošlog ljeta kada se auto nakon sudara zapalio, a jedna osoba završila u bolnici.

– Onda se tu zimu neki manijak zabio u stup jer je prebrzo vozio. Ma kažem vam, ovo je križanje teža katastrofa i ovdje se nešto mora učiniti – frustrirano nam je rekao ovaj Zagrepčanin.

Lino PRIRODNO I FINO Od majčinog mlijeka do kompletnog menija: Kako odabrati nabolje namirnice za vašu bebu

A da je ova lokacija uistinu često poprište tragedije, pokazuju i podaci zagrebačke policije. Prema njima, svaka tri mjeseca ondje se prošle godine dogodila prometna nesreća, a godinu dana prije, bilo je to gotovo svaki mjesec, odnosno osam puta. Što se tiče ozlijeđenih, njih je bilo 12, a svi su, osim jedne osobe, na sreću prošli samo s modricama.

– Ljudi stradavaju jer voze kao luđaci i ne paze na promet oko sebe. Također se prave kao da semafor ne postoji. Iako im je svjetlo za skretanje desno crveno, oni ipak voze. A i semafor za pješake je prekratak i često nas “ulovi” crveno nasred ceste – kazala nam je Jadranka Klarica.

Da bismo dobili i stručno mišljenje, na ovo smo križanje doveli sudskog vještaka za cestovni promet Gorana Husineca, koji nam je objasnio njegove najveće probleme. Semafori rade “k’o vurica”, kaže, table i signalizacija također su pravilno raspoređeni, a križanje je odlično prometno riješeno. Problem je, ističe, u njegovoj veličini i gustoći prometa te vozačima koji po Ulici SR Njemačke jure i do 150 kilometara na sat, što je brzina i više nego dvostruko veća od dopuštene.

Prometna nesreća u Sloboštini u Zagrebu UZROCI NESREĆE SE UTVRĐUJU Preminula 83-godišnjakinja stradala u prometnoj nesreći u Sloboštini

– I onda se nađe jedan vozač koji se vozi tom velikom brzinom, drugi koji je nepažljiv i evo vam recepta za tešku prometnu nesreću – objašnjava prometni stručnjak. I sam je, kaže, radio nekoliko analiza nesreća baš na ovoj lokaciji.

Glavni faktor je čovjek

– U svakoj je upravo ljudski faktor bio problematičan. Netko od sudionika napravio bi grešku, a raskrižje je takvo da greške ne prašta – ističe Husinec, a osim jurcanja, kao važan faktor ističe i nepoštivanje semafora što je bio i uzrok nedavne nesreće. Osim što kroz križanje prolaze na “debelo” crveno svjetlo, vozači se ne obaziru ni na žuto pa, umjesto da stanu, nagaze na gas. Pritom uopće ne gledaju dolazi li im tko iz bočne ulice.

– Jedan skreće premalom brzinom i zbog nečeg se zadrži u raskrižju, a drugi kao manijak juri ravno na žuto. I onda se sretnu nasred križanja i priča lako može završiti tragičnim ishodom – objašnjava naš sugovornik, koji kao prometno rješenje vidi izgradnju podzemnog tunela u smjeru sjever – jug, a iznad njega stavio bi mali kružni tok. Promet bi tada, objašnjava, tekao nesmetano, a više ne bi bilo potrebe za semaforima.

Marko Grubnić i Momčilo Gurović
POSLOŽILO MU SE
Marko Grubnić: 'Presretan sam, vjenčat ćemo se ove godine'
Grawe
PRIHVATI IZAZOV
Izazov za sve trkače koji žele pomoći drugima
  • Dotepenec:

    Evo npr. Avenija Dubrava s križanjem Grižanske. Preko pješačkog na zeleno ne može stići ni mlada osoba ako ne potrči. Kako onda da prođu starije ili invalidi kojih je podosta zbog ambulante u Grižanskoj.

  • Avatar ViX
    ViX:

    Treba na sve semafore staviti trepćuće zeleno svjetlo ili još bolje odbrojavanje. Onda neće biti jurcanja i lova na semafor

  • Dotepenec:

    Ispravak netočnog navoda: Bandićevi (s kupljenim diplomama ili s dva svjedoka da je diplomirao u Banja Luci jer je arhiva izgorjela) stručnjaci kažu: vozači ne paze.