VIŠE RAZLOGA

Većina novih automobila nema rezervni kotač: Što učiniti kada pukne guma?

Popravak auta
Foto: pixabay
1/2
23.04.2025.
u 14:08
Poslušaj ovaj članak
00:00 / 00:00

Ušteda goriva i proizvodnih troškova vozače mogu ostaviti na cesti, a pomoćni set koji je zamijenio rezervne gume često nije dovoljan.

Ako ste kupili ili razgledavali noviji automobil, možda ste primijetili da rezervni kotač više nije dio osnovne opreme. Iako se nekima to čini nelogičnim, iza tog izbora stoje konkretni razlozi – od troškova proizvodnje do uštede goriva i mjesta u vozilu, a HAK ih je pobrojao na jednom mjestu.

Jedan od glavnih razloga je smanjenje proizvodnih troškova. Autoindustrija funkcionira u vrlo konkurentnom okruženju, gdje proizvođači paze na svaki detalj – pa tako i na svaki euro. Izbacivanjem rezervne gume, kotača i dizalice smanjuju ukupnu cijenu proizvodnje svakog vozila. Iako je iznos koji se štedi po automobilu možda relativno malen, na velikim serijama brojke postaju značajne. Uz to, rezervni kotač se nerijetko nudi kao dodatna oprema, što kupcu donosi dodatni trošak, a proizvođaču još jednu stavku zarade.

Drugi razlog je ušteda goriva i manja emisija CO₂. U prosjeku, rezervna guma s pripadajućom opremom dodaje oko 25 do 30 kilograma na težinu vozila. Uklanjanjem tog tereta, automobil postaje lakši, što rezultira nešto manjom potrošnjom goriva. Iako su razlike minimalne, važne su za ispunjavanje strogo propisanih emisijskih normi Europske unije. Svaki gram manje u službenim testovima emisija može značiti izbjegavanje financijskih kazni koje proizvođači plaćaju za prekoračenje propisanih granica.

Treći razlog postaje posebno vidljiv kod hibridnih i električnih vozila. Kod tih modela, proizvođači se bore s rasporedom komponenti kako bi osigurali optimalnu funkcionalnost i raspodjelu mase. U mnogim slučajevima, prostor gdje se tradicionalno nalazio rezervni kotač sada zauzima baterija ili druga tehnička oprema. U takvim situacijama rezervni kotač jednostavno ne stane – ili bi njegova ugradnja zahtijevala značajne preinake dizajna.

Kao zamjenu, većina novih vozila dolazi s tzv. kompletom za hitne slučajeve – brtvilom i malim kompresorom. Ovaj set može privremeno riješiti manje pukotine na gumi, ali kod većih oštećenja često neće pomoći. U takvim slučajevima, vozač ostaje prepušten pomoći na cesti ili pozivu vučne službe. U konačnici, iako su razlozi izbacivanja rezervnog kotača uglavnom razumni iz perspektive proizvođača, za vozače to znači dodatnu brigu i potrebu za boljim planiranjem – jer kad pukne guma, rezervni kotač je i dalje najpouzdanije rješenje.

FOTO BYD u ekspanziji: Najveći kineski proizvođač automobila stigao u Hrvatsku

Popravak auta
1/11
Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije