Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 134
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
prehrambena industrija

Nova hrana biljna, zdrava i 'pametna': U fokusu očuvanje prirode i personalizirani pristup kupcu

Rijeka: Predstavljanje prvog u Hrvatskoj laboratorija za brzu molekularnu dijagnostiku
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
1/2
15.07.2021.
u 22:37

Veganski proizvodi biljnog podrijetla sve su traženiji, a to će tržište do 2026. vrijediti 6,5 milijardi američkih dolara

Čips od sušene govedine s brusnicama, “pametni” jogurt bez mliječne masti, dodanih šećera i laktoze, biljni burgeri i salame, prirodna izvorska voda s kofeinom... – čini se kako domaća prehrambena industrija nikad više nije inovirala nego u koronakrizi.

Brendovi kakve poznajemo u ratu s robnim markama trgovaca i globalnim korporacijama sa znatno većim budžetima dobivaju i novo ruho, personalizirana pakiranja, nove okuse, a ako se pita potrošač koji je sve željniji svježih, lokalnih i organskih proizvoda, na cijeni je i društvena odgovornost kompanije koja im sve to servira, racionalno korištenje sirovina i potrošnje energije te učinkovito gospodarenje otpadom.

Inovativni znaju kako

Iz vodeće mesne kompanije u Hrvatskoj i regiji PIK Vrbovec na tržište je tako nedavno izašla linije proizvoda PIK&GO, inovativne mesne grickalice prirodno bogate proteinima koje ne sadrže gluten, soju, konzervanse, pojačivače okusa i umjetna bojila, a imaju i značajno niži udio masnoća u odnosu na tradicionalne grickalice.

Tim inovativnim iskorakom kompanija je po prvi puta izašla iz rashladnih sustava, s obzirom na to da se novi proizvodi – ‘obična’ sušena govedina ili pak obogaćena bademima, bučinim sjemenkama i brusnicama te sušeni mesni štapići, bogati proteinima i s niskim sadržajem šećera, mogu čuvati na sobnoj temperaturi.

– Uvidjeli smo prostor i rastuću potražnju potrošača u segmentu grickalica. Naravno, logična je strateška odluka da kao mesna industrija razvijamo upravo mesne grickalice. Tržište koje je najrazvijenije po tom pitanju definitivno je američko. Interes tamošnjih potrošača je u konstantnom porastu upravo radi promjena u životnom stilu koji je vidljiv na globalnoj sceni, ne samo tom specifičnom tržištu. Glavni pokretači su praktičnost konzumacije i pakiranja, visok udio proteina i sve veća zdravstvena osviještenost – kazali su iz PIK-a.

Drugi segment proizvoda, također sve popularnijih u SAD-u kao predvodniku trendova, razvila je pak sestrinska tvrtka Jamnica. Prvi put u svojoj, 193 godine staroj povijesti, Jamnica je na tržište izašla s “hard seltzerom”, alkoholnim pićem razvijenim na bazi gazirane vode uz dodatak prirodnih aroma, 4% udjela alkohola iz šećerne trske i svega 29 kcal na 100 ml. O potencijalu možda najbolje govori to što je početkom 2018. na tržištu SAD-a bilo svega 10-ak brendova hard seltzera, a lani već 65. U pandemiji koronavirusa pokazali su se najotpornijim segmentom unutar cijele industrije alkoholnih pića koju je snažno pogodilo iznenadno zatvaranje barova i restorana.

Potrošnja koja se prelila na maloprodaju lani je, primjerice u lipnju, na tjednoj bazi generirala više od 100 milijuna dolara, najmanje 50 milijuna više nego u istom razdoblju godinu ranije, što je i Jamnicu ponukalo da se približi potrošačima koji vole isprobavati nove stvari, informiraniji su i prate trendove.

Iz iste “kuhinje” izašla je i niskoenergetska Jana vitamin s kofeinom, zanimljiva kombinacija prirodne mineralne vode, B vitamina i ekstrakta zelene kave. Bočica od 0,5 l sadrži 70 mg prirodnog kofeina, koliko i jedna šalica espresso kave, tvrde iz te kompanije, a inoviralo i na okusima bez dodanih šećera, dizajnu i ekološki prihvatljivim pakiranjima.

Naglasak na zdravom

Planet of plants Zvijezde prva je hrvatska linija proizvoda 100% biljnog podrijetla razvijena u suradnji s PIK-om Vrbovec. Bogata je vlaknima, proteinima i omega 3 masnim kiselinama. Burger je od proteina graška, salama od proteina suncokreta, ulje od suncokretova i konopljina ulja, majoneza s dodatkom praha psillyiuma i bambusa, namaz od sjemenki konoplje, delikates umak od đumbira, kurkume i kumina za ljetne salate i jela od ribe... Ne sadrže ni jaja, gluten i soju zbog čega su pogodni i za vegane, vegetarijance, a i novom trendu potrošača, tzv. fleksitarijanaca, osoba koje uglavnom jedu hranu biljnog podrijetla, a tek povremeno meso.– Biljne alternative mesu budućnost su industrije hrane pa je iskorak na novo tržište logičan nastavak poslovanja za Zvijezdu – kaže direktor Zvijezde Tomislav Alagušić.

Očuvanje okoliša, smanjenje globalnog siromaštva, zaštita životinjskog svijeta i povoljan utjecaj na zdravlje samo su neki od razloga zbog kojih se odlučujemo na jelovnik uključiti što više namirnica biljnog podrijetla. Uz to, bilježi se golem potencijal samog veganskog tržišta koje godišnje raste u prosjeku 7,6%, te se procjenjuje da će do 2026. vrijediti 6,5 milijardi dolara.

Iz Vindije poručuju kako je inoviranje u prehrambenoj industriji nužnost i konstanta.

– Najsuvremenije tehnologije, bogato iskustvo i znanje naših stručnjaka svakoga dana usmjeravamo u osiguravanje najviše razine kvalitete, ali u isto vrijeme i u stvaranje novih vrijednosti te proizvoda koji će odgovoriti na potrebe suvremenih potrošača – tvrde iz Vindije koja je ovih dana na tržište plasirala DAR. Riječ je o liniji tzv. “plant based” napitaka koji su 100% biljnog podrijetla i u kartonskom pakiranju, a dolaze u četiri okusa – napitak od zobi, napitak od zobi s okusom čokolade te napitci od blago prženih badema ili od neprženih badema. Mliječna industrija Dukat kao posljednju u nizu inovacija na tržište lansirala “pametne” jogurte Triple 0%, bez mliječne masti, dodanih šećera i laktoze, a bogate proteinima. Iz Belja su pak odgovorili brendom mliječnih proizvoda Kravica Kraljica iza kojeg stoji oznaka 100% hrvatsko mlijeko. Mlijeko Kravice Kraljice usto je jedino u nas koje se pakira u ekološki prihvatljivu ambalažu.

Vodeći se načelom održivosti i brige za očuvanje prirodnih resursa Franck je, među ostalim, predstavio premium Superiore espresso s certifikatom Rainforest Alliance™.

– Potrošači pokazuju veći interes za posebnim vrstama kave uz personalizirani pristup poput naše linije specialty kava Kenya, Peru i Indonesia, koje se prže i melju prema narudžbi, ovisno o željenom načinu pripreme – tvrde iz Francka. Aktivno rade i na inovacijama unutar postojećeg asortimana poput hladnih verzija instant cappuccino napitaka, a novitet su i “Ready To Drink”, osvježavajući gotovi napitci Cappuccino i Macchiato sa 100% Arabica kavom i alpskim mlijekom koji se konzumiraju rashlađeni.

Komunikacijska stručnjakinja Enea Hasukić kaže kako se čovječanstvo, potaknuto epidemijom Covida-19, sve više okreće zdravijim prehrambenim navikama i potrazi za inovativnim, alternativnim načinima prehrane, na što su tvrtke reagirale suvremenijim pakiranjima, povećanim ulaganjima u istraživanje i razvoj te personaliziranom dostavom prilagođenom zahtjevima pojedinca. Očekuje se da će prehrana u budućnosti biti značajnije prilagođena genetici, životnim navikama i potrebama pojedinca, bazirana na biljnim sastojcima ili laboratorijski uzgojenom mesu.

– Tvrtke će kroz oglašavanje i odnose s javnošću morati objasniti potencijalnim kupcima da novi, do sad za širu javnost neuobičajeni proizvodi, za njih nisu štetni, već su jednako kvalitetni, a možda i zdraviji. Uzmemo li za primjer proizvodnju laboratorijski uzgajanog mesa, osim aspekta humanosti, ovaj pristup promovira zaštitu okoliša. Neke procjene govore da se tim načinom uzgoja za čak 96% smanjuju neki aspekti zagađenja okoliša, poput ispuštanja metana u atmosferu. Na taj se način tvrtke pozicioniraju kao suvremene, inovativne i društveno odgovorne, što im svakako pomaže u zauzimanju niše na tržištu i ti napori moraju biti dio ključnih poruka usmjerenih prema ciljnoj publici. Pri tome je važna podrška komunikacijskih stručnjaka, koji znaju kako dosegnuti željene skupine potrošača – pojasnila je Hasukić.

Napominje i kako se danas nijedna inovacija ne može plasirati na tržište bez popratne otvorene i angažirane komunikacije na društvenim mrežama, koja će stvoriti dvosmjerni odnos povjerenja između proizvođača i potrošača.

VIDEO Dario Hrebak o obveznom cijepljenju: Nisam za opcije prisile, drago mi je da je premijer odustao od te ideje

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije