Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Tech/Sci Tehnologija

Škola budućnosti: Uz chatbot do umjetne inteligencije

“Vizija projekta je transformirati mlade iz konzumenata tehnologije u tehnološke stvaratelje. Želimo da posve razumiju tehnologiju kojom su okruženi te da kroz nju kreiraju i inoviraju”.
11. prosinca 2020. u 22:15 1 komentara 494 prikaza
Učenici u razvojnim timovima
Foto: Stemi
Pogledajte galeriju 1/4

Škola budućnosti naziv je zajedničkog projekta STEMI-ja i Infobipa kojemu je glavni cilj otvoriti učenicima osnovnih škola prozor u tehnološku budućnost. Stručnjaci iz jedne od domaćih najjačih tehnokompanija Infobip i tvrtke u usponu STEMI, koji se bavi izradom industrijskih STEM programa, dok je njihov hexapod-robot svijetu već jako dobro poznat proizvod, žele potaknuti osnovnoškolce i srednjoškolce da razvijaju vještine i znanja u znanosti, tehnologiji, matematici, ali i umjetnosti (STEAM).

Škola budućnosti PROMO Učenici diljem Hrvatske postat će inženjeri umjetne inteligencije u sklopu projekta Škola budućnosti

Žele im, kako kažu, kroz praktičan rad približiti svijet umjetne inteligencije te osnažiti vezu između IT sektora i obrazovanja kako bi Hrvatsku smjestili među predvodnike u učenju umjetne inteligencije kod mladih te ih istovremeno potaknuli na inovativnost i poduzetništvo.

– Vizija nam je transformirati mlade iz konzumenata tehnologije u tehnološke stvaratelje. Želimo da posve razumiju tehnologiju kojom su okruženi te da kroz nju kreiraju i inoviraju. Naša je tvrtka usmjerena da učenicima već u osnovnoj i srednjoj školi pruži vrhunsko industrijsko STEAM iskustvo rada na tehnološkim projektima. Zato smo udružili snage s vodnjanskom IT tvrtkom Infobip kako bismo mladima omogućili izravan doticaj kroz praktični rad s najboljima iz industrije – ističe Marin Trošelj, direktor tvrtke STEMI. A Infobip i STEMI, kako nam pojašnjava Marin Trošelj, jednostavno su se i brzo prepoznali.

– Infobip nas je jednom prilikom pozvao da održimo predavanje njihovim zaposlenicima o tome kako je nastao STEMI. Na prvu smo kliknuli i počeli razgovarati kako bismo sve mogli surađivati. Mi smo bili očarani kampusom u Vodnjanu i energijom kojom Infobipova ekipa jednostavno zrači. Nakon predavanja ostali smo u kontaktu. Tijekom ljeta iskristalizirali smo da će sljedeći STEMI proizvod biti program umjetne inteligencije i počeli smo istraživati razne tehnologije i razmišljati koju domenu strojnog učenja pokriti da učenicima bude zanimljiva i izazovna – kaže nam Marin.

Dan inženjera RH DAN INŽENJERA HRVATSKE Nema opstanka hrvatskog društva bez STEM-a

Učenici u razvojnim timovima

Tako su osmislili koji izazov će staviti pred školarce. Učenici će, naime, u sklopu projekta u svojim školama formirati razvojne timove, a pri prvom koraku istražit će UN-ove ciljeve održivosti. Zatim će odabrati jedan od ciljeva i detektirati problem koji mogu riješiti izradom chatbota. Inženjeri tvrtki STEMI i Infobip za učenike će razviti edukacijske materijale i programersko okruženje kroz koje će prenijeti vlastito industrijsko iskustvo i znanje po pitanju razvijanja tehnoloških radova. Razvojni timovi će na kraju projekta predstaviti i podijeliti svoja chatbot rješenja sa širom javnosti, a radovi će se moći i isprobati.

– U razgovorima s Infobipom rodila se ideja da pred učenike stavimo izazov u izradi chatbotova baziranih na umjetnoj inteligenciji. Infobip je prirodni partner jer imaju ekspertizu u domeni chatbotova koja je nama u tom trenutku nedostajala. Također, kao što mladi nogometaši sanjaju postati Luka Modrić i Cristiano Ronaldo, mislimo da je jako dobra udica i motivator našim učenicima da pokušaju napraviti bolje rješenje nego što je to napravio Infobip – jedna od naših najuspješnijih tvrtki koja ima više od 2400 zaposlenika u 65 ureda na 6 kontinenata. Mladima treba u fokus staviti priče o uspjehu i pokazati da se može, a Infobip je definitivno jedna takva priča i mislimo da naši učitelji i učenici zaslužuju biti u doticaju s onim najboljim što naša IT industrija ima za ponuditi – objašnjava Marin. Ono što je STEMI-ju i Infobipu zajedničko jest da, iako trenutačno većinu svojih prihoda ostvaruju izvozom svojih proizvoda i usluga, ne žele zaboraviti odakle dolaze i žele vratiti stečene vrijednosti u društvo, kaže nam Marin.

– Kako je obrazovanje temelj našeg društva, smatramo da je od iznimne važnosti da se svi povezujemo, surađujemo i dajemo svoj doprinos da društvo ide naprijed – naglašava Marin Trošelj.

Prstenov forum: obrazovanje i poduzetništvo PRSTEN Plenković: Ključni su obrazovna reforma, STEM i stipendije za deficitarna zvanja

– Kvalitetan prijenos znanja na najmlađe generacije, a tu je Infobip našao sjajnog partnera u STEMI-ju, od velike je važnosti ako želimo dugoročni društveni napredak. Umjetna inteligencija je jedan od glavnih tehnoloških smjerova u Infobipu i jako nam je važno da najmlađe generacije već od malih nogu uče o tehnologiji budućnosti. Upravo se među njima kriju novi lideri i inovatori koji će možda s pomoću svojih rješenja zasnovanih na AI-ju našu svakodnevicu učiniti još lakšom i kvalitetnijom – poručuje Izabel Jelenić, tehnički direktor Infobipa. Uz mentorstvo Infobipovih inženjera i stručnjaka odabrane škole u sklopu projekta prikupit će najnaprednija znanja i vještine na polju umjetne inteligencije, nakon čega će ih moći prenijeti na najmlađe. Stručnjake iz STEMI-ja i Infobipa, pojašnjava Marin Trošelj, “digitalizirat” će i “isporučiti” putem STEMI online platforme za učenje u obliku digitalnih edukacijskih materijala.

– Učenici će kao uvodni dio upoznavanja s chatbotovima raditi unutar Infobipove platforme koja omogućava da se bot izradi vizualnim “drag and drop” sučeljem. Nakon toga će zasukati rukave i implementirati vlastitog bota u Pythonu kako bi razumjeli mehanizme kako bot funkcionira ispod haube. Programirat će u našem cloudu u razvojnom okruženju unutar STEMI platforme koju razvijamo za potrebe ovog programa. Točan broj stručnjaka još nismo definirali jer projektu pristupamo iznimno agilno, no aktivno ćemo pratiti rad škola i pružiti im podršku kada god im bude trebalo. Ideja je da učenici formiraju razvojne timove i da kao prvi korak prouče UN-ove ciljeve održivosti, odaberu jedan od ciljeva i istraže koji problem mogu riješiti AI chatbotom unutar tog cilja. „Digitalizacija transformira društvo i poslovanje, a u posljednje vrijeme je nezaobilazna okosnica svake industrije.

Ivan Mrvoš Mladi splitski inovator i poduzetnik stao uz bok Rimcu i Infobipu: 'Imamo 50 zaposlenih i rastemo'

Zbog toga je potrebno djecu učiti naprednim vještinama kako bi od rane dobi bili aktivni pripadnici digitalne generacije, spremni na nove poslove koji ih čekaju u budućnosti“, izjavio je Jiri Dvorjančansky, predsjednik uprave A1 Hrvatska, glavnog partnera projekta.

Prijave su otvorene

Također, smatramo da škole trebaju biti i mjesta na kojima se zamišlja i stvara budućnost. Zato ćemo učenicima dati zadatak da zamisle kako će svijet izgledati za 10-20 godina kada će umjetna inteligencija biti svuda oko nas, dodaje Marin Trošelj. Večernji list medijski je partner projekta, stoga ćemo vas o njemu redovito izvještavati.

Prijave za projekt otvorene su do kraja siječnja iduće godine. Zainteresirane škole mogu se prijaviti za sudjelovanje u projektu Škola budućnosti na internetskoj stranici www.skolabuducnosti.stemi.education do 31. siječnja 2021. Škola budućnosti krenut će s radom krajem veljače iduće godine, a projekt su, osim glavnog partnera A1 Hrvatska, podržali još Croatia osiguranje, Zagrebačka banka, Bosch i Score Alarm. Zahvaljujući podršci navedenih kompanija, projekt Škola budućnosti implementirat će se u više od 40 škola diljem Hrvatske. Završetak projekta očekuje se u svibnju 2021.

Zaprati kanal Večernjeg | Autor :

Tri, dva, jedan – kuhaj!
Komentari ne staju! Gledatelji ovo zamjeraju pobjednici showa: 'Tužno. Trebala je to učiniti, nije fer'
Financijska pismenost
NOVA PARADIGMA
Financijska pismenost sve prepoznatija kao ključna životna vještina današnjice