Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Ovih 5 novogodišnjh odluka svakako bi se trebali pridržavati

Euforija oko novogodišnjih odluka mnoge drži tek nekoliko tjedana ili mjeseci
08. siječnja 2016. u 14:07 1 komentara 2357 prikaza
novogodišnje odluke
Foto: Thinkstock

S dolaskom nove godine većina nas okreće se novogodišnjim odlukama kako bi nam život postao bolji, kvalitetniji i zdraviji. Euforija oko novogodišnjih odluka mnoge drži tek nekoliko tjedana ili mjeseci nakon čega ponovo nastavljaju sa starim lošim navikama.

Daily Mirror donosi 5 novogodišnjih odluka kojih se trebate pridržavati kako bi u godini koja je pred nama bili zdraviji, sretniji, imali više energije i volje za novim životnim avanturama.

1. Izgubite kilograme - ovo je vjerojatno jedna od najpopularnijih novogodišnjih odluka koja najbolje ukazuje koliko se teško obvezati na nešto. Prije nego što započnete s gubitkom kilograma zadajte si neki cilj koji namjeravate postići. Svakako pazite da taj cilj bude realan jer u protivnom puno ćete brže i lakše odustati od ove odluke. Imajte na umu da drastičan gubitak kilograma u kratkom vremenu nikako nije dobar. Zato želite li primjerice izgubiti 10 kilograma pokušajte svaki mjesec u idućih pet mjeseci izgubiti po dva kilograma. Zapamtite, malim koracima stići ćete do velikog cilja! Bitno je samo ne odustati.

mršavljenje | Autor : Thinkstok Foto: Thinkstok

2. Ostanite u kontaktu s ljudima- druženje s ljudima itekako povoljno može utjecati na vaše zdravlje. Brojna istraživanja pokazuju da osobe s jakim društvenim vezama žive duže od onih koji zanemaruju socijalne kontakte. Zato bez obzira koliko zaposleni bili svaki slobodan trenutak nastojte provesti u društvu obitelji i prijatelja.

Druženje prijatelja | Autor : Thinkstock Foto: Thinkstock

3. Prestanite pušiti- Postoje razne metode za odvikavanje od pušenja, a dobar start pri realizaciji ove odluke je i isprobavanje metoda koje vama najviše odgovaraju i koje na vas djeluju. Nepotrebno je spominjati kako će ova odluka znatno utjecati na kvalitetu vašeg zdravlja. Pokušajte iz svoje svakodnevice izbaciti nikotin, a naviku za pušenjem probajte utažiti uz pomoć elektroničkih cigareta.

cigarete i pušenje | Autor : Thinkstock Foto: Thinkstock

4. Počnite štedjeti- Štedite svoj novac tako da se pridržavate zdravog načina života. Umjesto automobilom, na posao pokušajte ići pješice ili biciklom kad god je to moguće. Isto tako troškove možete smanjiti ako umjesto teretane odlučite vježbati doma. Danas postoji mnogo fitness programa koji daju jednako dobre rezultate kao da ste vježbali na spravama ili uz pomoć fitness trenera.

Štednja kune | Autor : Marko Lukunić/PIXSELL, Davor Puklavec/PIXSELL Foto: Marko Lukunić/PIXSELL, Davor Puklavec/PIXSELL

5. Počnite volontirati- Naša se sreća povećava kada pomažemo drugima. To isto tako povoljno djeluje na naše zdravlje. Istraživanja pokazuju da osobe s pozitivnim emocijama imaj 20 % manje vjerojatnosti da će doživjeti srčani udar ili oboliti od srčanih bolesti.

12.10.2015., Velika Gorica - Na zajednickom igralistu OS Eugen Kvaternik i OS Juraj Habdelic volonteri INA-e su sadili drvca i uredjivali igraliste u sklopu akcije Vecernjeg lista.  Photo: Jurica Galoic/PIXSELL | Autor :

Ako vam se ovih pet odluka čini previše odaberite jednu ili dvije za koje ste sigurni da ćete se ih moći pridržavati. Svaka promjena, promjena je na bolje pa koliko beznačajna bila na prvu. Pridržavate li se svojih novogodišnjih odluka trud će vam se svakako višestuko isplatiti.

>>Ovo su neke novogodišnje odluke koje biste trebali donijeti za zdraviji život

>>Prekršili ste novogodišnje odluke? Nema veze, donesite nove

Zadar: Testiranje na Covid-19 u Općoj bolnici
PISMO OBIŠLO HRVATSKU
Prebolio COVID-19 pa otkrio što morate imati doma: 'Korona boli kao sam vrag'
NOVA REVOLUCIJA POLJOPRIVREDE
Star Trek na hrvatskoj njivi: Dronovi snimaju štetnike, AI zbraja kukuruz, traktor sam vozi...
  • Realovac.koji.mrzi.hdz.lopine:

    To su sve gluposti. Zahoravite električne cigarete, nikotinske flastere, nadomjestke bilo koje vrste. Kad zagasite zadnju cigaretu navečer, ujutro nemojte zapaliti i tako se prestaje pušiti. Prvi dan je okej, drugi i pogotovo treći treba izdržati, dalje je sve okej.