Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 1
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
DUŽNIČKA KRIZA Banke nude modele odgode plaćanja žrtvama recesije, ali i rodiljama

Krediti građana mogu mirovati, ali ne i minusi

11.06.2009.
u 17:34

Naplativost kredita u hrvatskim bankama još je relativno stabilna, ali sve je više građana koji jedva ili nikako ne uspijevaju podmiriti mjesečne rate. Posebno su u gabuli oni koji uz stambeni kredit imaju još pokoji gotovinski, kartične kredite, minuse, pa možda i dionički kredit.

Dvanaest mjeseci počeka
Prema iskustvima banaka, nenamjenski i kartični krediti građana imaju nešto veću stopu nenaplativosti od, primjerice, stambenih, ali su i takve stope naplate zasad bolje od iskustava drugih tržišta.

U slučaju kad nastanu teškoće u otplati, Zagrebačka banka procjenjuje okolnosti nastalog problema i ponajprije ga pokušava riješiti u dogovoru s klijentom. I Privredna banka Zagreb odlučila se za individualni pristup. U ponudi ima mogućnost stavljanja stambenih kredita u stanje mirovanja za vrijeme trajanja trudnoće i rodiljskog dopusta.

Novost je mogućnost počeka otplate za stambene kredite, i to za klijente koji su izgubili posao te zbog smanjenja redovitih primanja u odnosu na primanja koja je klijent imao u trenutku odobravanja kredita. Takav poček odobrava se do 12 mjeseci, odnosno, za vrijeme počeka otplate obračunavaju se kamate 20 posto niže. I Erste banka osobama koje izgube radni odnos te rodiljama nudi mogućnost počeka otplate kredita.

Prisilna naplata
To je period u kojem glavnica kredita miruje, odnosno ne dospijeva na naplatu. Kamate se u periodu počeka obračunavaju mjesečno, a naplaćuju se ovisno o zahtjevu klijenta. Poček se ugovara do ponovnog zasnivanja radnog odnosa, a maksimalno do 12 mjeseci. Nijedna banka pak ne daje pogodnosti na minuse po tekućem računu niti na kredite po kreditnim karticama.

Postoji nekoliko koraka koji vode ili do dogovora ili do prisilne naplate. Za dospjeli nepodmireni dug banke najprije obavještavaju klijenta putem automatiziranog sustava obavijesti i opomena, nakon toga s klijentima telefonski kontaktiraju, a ako te mjere ne rezultiraju dogovorom s klijentom, pristupa se alternativnim opcijama. Ignorira li klijent banku, potraživanja se naplaćuju prisilno.

Želite prijaviti greške?