Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

LNG Hrvatska za FSRU odabrao ponudu norveškog Golar Powera vrijednu 159,6 milijuna eura

Iz tvrtke LNG Hrvatska najavljuju da će se po isteku roka za prigovor na donesenu odluku o odabiru ekonomski najpovoljnije ponude, a koji završava 15. studenoga, pristupiti sklapanju ugovora o isporuci FSRU broda i ugovora o upravljanju i održavanju FSRU broda.
09. studenoga 2018. u 17:09 3 komentara 927 prikaza
Ilustracija
Foto: Reuters/PIXSELL

Tvrtka LNG Hrvatska objavila je u petak da je za nabavu plutajućeg terminala odnosno broda za uplinjavanje (FSRU) odabrala ponudu norveške tvrtke Golar Power Limited, koji je ponudio novu konverziju postojećeg LNG tankera u FSRU brod u vrijednosti od 159,6 milijuna eura.

Barbara Dorić PRIHVATNI TERMINAL LNG Hrvatska novim natječajem traži manji FSRU, ušteda 90 milijuna eura

"Riječ je o LNG tankeru koji je proizveden 2005. godine i koji plovi pod imenom 'Golar Viking'. U trenutku isporuke brod će na lokaciju LNG terminala biti dopremljen iz brodogradilišta kao nova konverzija FSRU broda u skladu s najvišim tehničkim standardima i standardima zaštite okoliša i prirode", navodi se u objavi na internet stranicama tvrtke LNG Hrvatska.

Tvrtka je u postupku nabave "Plutajuće jedinice za prihvat, skladištenje i uplinjavanje (FSRU) te pružanje usluga upravljanja i održavanja FSRU-a" do isteka roka, 5. listopada u 14 sati, zaprimila tri ponude - norveškog Golar Power Limited, japanskog Mitsui O.S.K. Lines i grčkog Maran Gas Maritime Inc.

"Nakon pregleda i ocjene ponuda, povjerenstvo za otvaranje, pregled, ocjenu ponuda i odabir najpovoljnijeg ponuditelja ocijenilo je da je ponuda društva Golar Power Limited u potpunosti u skladu s uvjetima iz dokumentacije za nadmetanje te je prema kriteriju odabira ekonomski najpovoljnije ponude najbolje rangirana ponuda s najvećim ostvarenim brojem bodova", ističu iz tvrtke LNG Hrvatska, koja je u skladu s tim donijela odluku o odabiru ekonomski najpovoljnije ponude.

Barbara Dorić GRADNJA TERMINALA Barbara Dorić nova direktorica tvrtke LNG Hrvatska

Kako se navodi u objavi LNG Hrvatska, ovisno o rezultatima postupka obvezujućeg zakupa kapaciteta terminala (Open Season postupak), koji se zatvara 20. prosinca ove godine, te donošenju pozitivne investicijske odluke, "predviđeno vrijeme isporuke FSRU broda je u razdoblju od 30. rujna 2020. do 30. listopada 2020., a kako bi LNG terminal postao operativan 1. siječnja 2021. godine".

Iz tvrtke LNG Hrvatska najavljuju da će se po isteku roka za prigovor na donesenu odluku o odabiru ekonomski najpovoljnije ponude, a koji završava 15. studenoga, pristupiti sklapanju ugovora o isporuci FSRU broda i ugovora o upravljanju i održavanju FSRU broda.

"Navedeni ugovori nisu obvezujući te isti stupaju na snagu ovisno o rezultatima postupka obvezujućeg zakupa kapaciteta (Open Season postupak) koji se zatvara 20. prosinca 2018. godine i donošenju pozitivne investicijske odluke po završetku Open Season postupka", zaključuje se u objavi tvrtke LNG Hrvatska. 

KONCESIJA NA 99 GODINA Lex LNG: Vlada izradila poseban zakon o terminalu u Omišlju

Po podacima iz današnje objave tvrtke LNG Hrvatska, odabrani FSRU brod spremničkog je kapaciteta 140.000 prostornih metara, s nominalnom kapacitetom regasifikacije UPP-a od 300.000 prostornih metara prirodnog plina/satno, što na godišnjoj razini daje kapacitet od 2,6 milijardi prostornih metara plina, a što je u  skladu s tehničkim kapacitetom plinskog transportnog sustava Hrvatske, ističu iz LNG Hrvatska.

Kako objašnjavaju, ponuđeno tehničko rješenje regasifikacije UPP-a (pretvorbe prirodnog plina iz tekućeg u plinovito stanje) radit će u otvorenom sustavu na način da prilikom zahvaćanja i ispuštanja morske vode neće koristiti elektroklorinaciju (izdvajanje klora iz mora) za potrebe sprječavanja obraštanja sustava kroz koji prolazi morska voda, već će raditi na principu mehaničkog čišćenja cjelokupnog sustava u sklopu redovnog godišnjeg održavanja FSRU broda.

28.11.2013., Osijek - Direktor LNG Hrvatska i predstavnici Gazproma posjetili su Osijek i odrzali sastanak povodom gradnje plinskog terminala i prelaska gradskih autobusa na plin kao pogonsko gorivo. Mladen Antunovic, direktor LNG Hrvatska.  Photo: Marko Okončan natječaj Za gradnju LNG terminala na otoku Krku stiglo sedam ponuda

Iako se sukladno tehničkim standardima prilikom rada takvih sustava koristi elektroklorinacija bez negativnih utjecaja na okoliš, LNG Hrvatska je s ciljem uvažavanja stava lokalne zajednice o neprihvaćanju upotrebe klora iz morske vode prilikom procesa regasifikacije UPP-a, dodatno bodovala rješenja koja omogućuju mehaničko čišćenje sustava od obraštanja koji nastaje u sustavu prilikom prolaska morske vode, ističe se u objavi.

Hrvatski rukometni savez
RUKOMETNO LUDILO
Ajmo Kauboji! Kompletan vodič za praćenje utakmica rukometne reprezentacije
Business brunch: Must have vodič za hrvatske biznismene
Slasni zalogaji
Business brunch: Must have vodič za hrvatske biznismene
  • sjs:

    Preduvjet je bio pronaći kupca za taj preskupi plin. Di se to izgubilo? Dorićka i njen HNS opet u pljački.

  • Deleted user:

    jos samo da im netko kaze da je to stara stvar i nitko vise nije bas zainteresiran za lng, da su bili pametni moglo se to izgraditi davno i sad bi vec bilo isplaceno ali poceti sad nece nikad biti ... prikaži još! placeno, zapravo hoce ali hrvatski porezni platise ce platiti, znas neke stvari ako nenapravis kad treba netreba ih nikad praviti