Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Lex LNG: Vlada izradila poseban zakon o terminalu u Omišlju

Vlada izradila poseban Zakon o terminalu za ukapljeni prirodni plin u Omišlju, kojim se u prvoj fazi predviđa plutajući, a u drugoj i kopneni terminal.
13. travnja 2018. u 16:21 13 komentara 1882 prikaza
Pogledajte galeriju 1/2

Ministarstvo zaštite okoliša i energetike jučer je otvorilo javno savjetovanje o nacrtu prijedloga Zakona o terminalu za ukapljeni prirodni plin (UPP), odnosno o posebnom zakonu o LNG terminalu na otoku Krku. Tim zakonom želi se ubrzati procedura gradnje terminala pa se tako određuje da će tvrtka LNG Hrvatska dobiti koncesiju na pomorskom dobru radi gradnje i gospodarskog korištenja luke posebne namjene u Omišlju, i to ukupne površine 172.820 četvornih metara, od čega je 11.298 metara kopneni prostor, dok su 161.522 četvorna metra morski akvatorij. Koncesija se daje na 99 godina.

Postrojenje JANAf-a na otoku Krku Negativno stajalište Predstavnici EK u Omišlju, načelnica se suprotstavila LNG terminalu

Drugim riječima, “lex LNG” služi da bi se osigurala koncesija za industrijsku luku u kojoj će biti plutajući terminal.

‘Ići ćemo na Ustavni sud’

Stalni dio koncesijske naknade obračunavat će se u iznosu od dvije kune po četvornom metru pomorskog dobra, dok će promjenljivi dio iznositi 0,02 kune po megavatsatu plina isporučenog u plinski transportni sustav. Tu koncesijsku naknadu dijelit će Općina Omišalj, Primorsko-goranska županija i RH. Izračunato je da će LNG plaćati 730 tisuća kuna godišnje naknade.

1 / 10
Omišalj: Građani protiv izgradnje plutajućeg LNG terminala

– Zakonom se prvenstveno uređuje izdavanje koncesije na pomorskom dobru, odnosno korištenje luke posebne namjene – industrijske luke Omišalj-Njivice. Riječ je o pomorskom dobru sukladno prostornom planu – kažu u Ministarstvu zaštite okoliša i energetike.

Načelnica Općine Omišalj Mirela Ahmetović smatra pak da se tim zakonom krši Zakon o pomorskom dobru i morskim lukama koji propisuje da je za davanje u koncesiju luke posebne namjene potrebno provesti javni natječaj.

– Ovim se zakonom koncesija izravno daje tvrtki LNG Hrvatska koja time očito želi smanjiti troškove za buduće investitore – kaže Ahmetović koja najavljuje pokretanje upravnog postupka zbog spornih odredbi zakona koje se odnose na koncesiju. Ako bude trebalo, navodi, ići će se i na Ustavni sud, ali i Europski sud pravde. Kopneni prostor koji se ovim zakonom daje u koncesiju, objašnjava Ahmetović, koristila je bivša Dina Petrokemija.

Omišalj: Građani protiv izgradnje plutajućeg LNG terminala Omišalj 'Ako dođe LNG, nema više Pippija, Molltelija, Hanza, a ni Günthera. Gotovi smo...'

Budući da se očekuje da će u tvrtki LNG Hrvatska, koja je sad u suvlasništvu HEP-a i Plinacra, većinski udio držati strane tvrtke, zakonom koji je upućen u javnu raspravu izričito se navodi da brod koji je u biti plutajući LNG terminal mora biti pod hrvatskom zastavom. U Ministarstvu navode i da je propisano oslobođenje od plaćanja poreza na dohodak osoba ukrcanih na pomorske objekte kako bi se potaknulo zapošljavanje hrvatskih pomoraca na brodu s obzirom na to da su naši pomorci u međunarodnim vodama oslobođeni tih poreza te da bi imali ista primanja kao i stranci.

Pripreme za kopneni LNG

Osim koncesije za industrijsku luku, za LNG terminal trebat će osigurati i zemljište oko luke. Naime, člankom 9. “lex LNG” istaknuto je da je u strateškom interesu i gradnja, rekonstrukcija i održavanje nekretnina potrebnih za funkcioniranje LNG-a. To je zemljište trenutačno u vlasništvu tvrtke Ćuf koja je u stečaju, ali razlučno jamstvo nad zemljištem ima Gasfin. Stoga će država do zemljišta doći sukladno odredbama Zakona o izvlaštenju. Ovo je nužno za pripremu druge faze projekta u kojoj bi se gradio veći i skuplji kopneni terminal. 

Mohammad Reza Sadegh Veleposlanik Irana: 'Hrvati već uvoze naftu iz Irana, a za LNG terminal možemo biti pouzdan izvor plina' LNG terminal,Omišalj RATKO BOŠKOVIĆ LNG na Goli otok, u funkciji razvoja turizma na Kvarneru Rijeka: Prosvjed protiv plutajućeg LNG terminala na Krku Stigli autobusima Tisuće na prosvjedu protiv LNG terminala: 'Nemojte se s nama igrati, zatvorit ćemo Krčki most'

Investicija ukupno vrijedna 383,6 milijuna eura

Ukupni troškovi gradnje plutajućeg LNG terminala na Krku procijenjeni su na 383,6 milijuna eura, a od toga će EU uložiti 101,4 milijuna eura. Plan je da terminal počne raditi početkom 2020. U tvrtki LNG Hrvatska obvezujuće ponude za zakup kapaciteta očekuju do kraja ovog mjeseca, a krajem drugog kvartala i konačnu investicijsku odluku. Prema zadnjim podacima iz te tvrtke, u neobvezujućoj fazi “open season” postupka interes za zakup kapaciteta plutajućeg LNG terminala iskazalo je dvadesetak kompanija, a 12 ih je dostavilo ponude za zakup kapaciteta u ukupnom iznosu većem od inicijalno ponuđenog kapaciteta od 2,6 milijardi prostornih metara plina, koliko trenutačno dozvoljava kapacitet transportne plinske mreže.

Blizanci u karanteni
BLIZANCI U KARANTENI
Nulti pacijent iz Zagreba: Postao sam prvi ‘anonimni celebrity’ – mobitel zvoni, stižu poruke...
Kupovina
KVIZ
Otkrij svoj shopping personality
  • crocop97:

    Ova Ahmetovicka sto se kao "protivi" koji q..c ona ima biti protiv? Sto ,zivjet cemo od sunca i mora i njena blebetanja?? Koji im je..q...c? To sve policija ima da rastjera i preispita . Ahmetovicka - kad je "3.Maj." planirao ... prikaži još! gradnju novih dokova u podrucju Voz kod aerodroma dolje 88. NITKO se nije bunio! A zagadjivao bi 100 put vise more oko Krka! Kad je INDOKi sljakala ljudi su radili i imali za kruh. LNG termial je STRATESKI projekt za energetiku RH i nije opasan po ekologiju i tu nikakva Ahmetovicka ni itko ima da zaj..bava!

  • IvanLu:

    Hvala Bogu. Samo tako se može stati na kraj udrugama koje pod vodstvom Srbije i BiH koče napredak gospodarski projekta u Hrvatskoj. Njihove tajne službe koriste mlakost hrvatskog pravosuđa. Dokaz je jasan; pogledajte samo imena pravnika i voditelja tih udruga.

  • kajinx:

    Treba sve ove antihrvate istjerati iz zemlje i početi normalan život. Pogledajte sve grane športa, nogometni stadion u Zagrebu, Pelješki most, zaštitu kriminala, ekonomske prevare, ovrhe, Instambulska konvencija, školstvo, nema kraja u nabrajanju svega što se koristi da se uništi Hrvatska.