Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 4
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Domaće je bolje

Goste mame i organskim mesom charolaisa uzgojenim na Bilogori

Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL
09.04.2018.
u 18:00

U dijelu hotela svjesni su da će gost platiti malo više za domaće i provjereno

Paška janjetina bolja je i od novozelandske, a otkriće su nam i hobotnica ispod peke, boškarin, divlje šparoge, creski fuži, paški sirevi..., komentirala je u Bruxellesu europska diplomacija na predstavljanju Okusa Hrvatske 20-ak domaćih proizvođača u izvedbi chefova lošinjskih Jadranka Hotela.

Mnogi se hoteli još izvlače na domaću nedostatnost, neorganiziranost i više troškove nabave pa se okreću uvozu.

Uvoz nema dodanu vrijednost

Lokalna ponuda i svježina na tanjurima gostiju, zaštićeni i ekološki proizvodi jedini su pravi put na kojem se uz dobre i kreativne “chefove” gosti mogu zadržati dugoročno, kaže Kristijan Merkaš iz Jadranka Hotela. Pogotovo ako se zna da je potencijal turističke potrošnje u Hrvatskoj prema nekim procjenama 900 milijuna eura godišnje ili 6,7 milijardi kuna, polovica kroz hotele i restorane.

– Jeftin uvozni proizvod ne stvara dodanu vrijednost. Radije ćemo kupovati domaće proizvode, čak i uz višu cijenu, i nuditi ih našim gostima jer oni to traže. Nitko od njih ne želi jesti brazilsku piletinu niti štedjeti na godišnjem odmoru. Žele uživati, kušati lokalnu hranu i vina, pitaju za nju i zbog nje se i vraćaju – objašnjava pozivajući i druge lokalne proizvođače da im se jave. U Bluesun hotelima kažu kako se suradnja s lokalnim OPG-ovima uglavnom odnosi na nabavu voća i povrća, čak i na lokalne mljekare, gdje je moguće.

– Pri nabavi peradi, mesa ili ribe važno nam je da su od provjerenih, manjih proizvođača i ekološki. Tako gost dobiva zaokruženu sliku u kojoj se prožimaju sve ljepote destinacije, komfor, hotelski sadržaji te mirisi i okusi tog kraja – tvrdi Damir Baković, direktor nabave Bluesun Hotels&Resorts. OPG-ovi i srednji proizvođači u ukupnoj strukturi njihovih partnera čine 60 posto konzumiranih proizvoda. A i jedini su hotelski lanac u Hrvatskoj, dodaje, koji proizvodi meso za vlastite potrebe.

Potiču zdravu konkurenciju

Na obroncima Bilogore na farmi Sunčane livade imaju više od 500 grla francuske pasmine charolais, druge najcjenjenije i najskuplje govedine na svijetu. Priča je zaokružena i vlastitim nagrađivanim vinima Stina, maslinovim uljem, organskim voćem i povrćem, džemovima, začinima.

– Nabava i isporuka roba ugovara se s lokalnim dobavljačima, njih više od 95%. Takvim odabirom potičemo zdravu konkurenciju, jačamo ponudu i potražnju, postižu se korektniji omjeri cijene i kvalitete – ističu u Valamar Rivijeri. U novootvorenoj Piazzi u kamping-ljetovalištu Lanterna 4* u Poreču nude proizvode 20 lokalnih proizvođača i OPG-ova, a mala “zelena tržnica” okuplja četiri OPG-a, proizvođača voća i povrća, koji svakodnevno gostima nude svježe voće i povrće iz vlastite proizvodnje, kazali su u Valamaru.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije