Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Gospodarstvo

Debeljak: Stečajeva nad dijelom tvrtki neće biti, sve obveze bit će podmirene do kraja mjeseca

Na pitanje o tome kako su sve glasniji navodi da slijede otpuštanja radnika, Debeljak odgovara kako su otvaranje novih pogona i zapošljavanje novih ljudi kod njih konstanta.
18. lipnja 2021. u 11:36 1 komentara 1522 prikaza
Tomislav Debeljak
Foto: Milan Sabic/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/2

DIV grupa, s ukupno 4000 zaposlenih, ima visoku razinu kapitala, sustav je stabilan, stečaja nad dijelom tvrtki iz sustava neće biti, posla ima, a sve obveze će se podmiriti do kraja mjeseca, istaknuo je Tomislav Debeljak, vlasnik DIV grupe za poslovniFM 

KVALITETNIJA USLUGA HPB širi poslovanje u Dalmaciji: Otvoren novi regionalni centar za gospodarstvo i poslovnica u Zadru

- Div grupa cijelo vrijeme pozitivno posluje, likvidna je, bez obzira na poteškoće u koroni. Nismo nikada donijeli odluku o smanjenju broja ljudi, nego smo štoviše i povećali broj ljudi u određenim segmentima. Ulagali smo, čak i radili robu za zalihe, što se sada pokazalo dobrim potezom. U konačnici smo servisirali i obaveze prema bankama, koje su dospjele u periodu pandemije, a uložili smo i 10 milijuna eura vlastitog novca u nove projekte -  kaže Debeljak i dodaje: - Problem uglavnom nastaje kada se nešto ne plati nama na vrijeme, neću imenovati nikoga, pa dođemo u situaciju da se ne mogu pokriti sve obveze na dan dospijeća. Da, tad se plaća ono što se mora, nužno, a društva koja su u koroni bila pogođena i imaju gubitak te potraživanja od korona potpora, moraju poslovati na tržišnim principima. Iako smo, uz sve to, svaku plaću isplatili do kraja mjeseca, a takva je situacija i sada

Ističe kako trenutno rješavaju situaciju te da je do kraćih problema s likvidnošću došlo spletom okolnosti i to zbog epidemije i nenaplate. 

- No, to će se riješiti do kraja mjeseca, uvjerava Debeljak i naglašava da DIV ostaje kompanija koja dobro posluje i koja je pouzdan platiša. 

Na upit medije za komentar o tvrtkama iz sustava za koje je iz Fine podignut zahtjev za stečaj, Debeljak odgovara kako će tim tvrtkama pomoći. Kaže da ne mogu pomoći tvrtkama u poteškoćama i zbog toga napraviti dug svojim vjerovnicima.

- Pomoći ćemo im, posudit ćemo im sredstva, a oni ujedno imaju i vlastita potraživanja na temelju korona potpora. Mi nećemo, kakva je situacija bila s brodogradilištima, slati svoje tvrtke u stečaj. U nekim tvrtkama imamo povrat PDV-a, u nekima smo dužni…, a kada se sve zbroji to je nula. Ali ponavljam, pomoći ćemo tim tvrtkama i pokriti dugove i sve će biti riješeno do kraja mjeseca. I bit će isplaćene plaće, koje nikada do sada nisu niti bile upitne odnosno neisplaćene, kazao je  Debeljak.

Čelni čovjek DIV grupe napominje da trenutačno dugovanje na razini DIV grupe-a prema dobavljačima, tj. obveze nisu više od 10 posto prometa, prema bankama oko 30 posto, dodaje vlasnik DIV grupe. Ističe kako se DIV grupa se ne može tako lako uništiti kako netko misli.

Michal Senczuk Michal Senczuk U Studenac smo uložili više od 500 milijuna kuna, a širimo se i na Zagreb

- Ima svog kapitala i rezervi od 1,8 milijardi kuna. A ukupni krediti su ispod milijardu kuna. Na aktivi od oko 3 milijarde, dug je na oko 33 posto. U tvrtkama je to često  oko 80 posto, a ako je ispod 50, smatra se izvrsnim - kazao je Debeljak i tvrdi kako nema nikakvih ucjena prema dobavljačima ili kooperantima. 

Kaže da su imali situacije gdje su dobavljači loše obavljali posao, pa je Brodosplit su morao sam preuzeti menadžiranje i završiti radove kako bi se brod na vrijeme isporučio.

Prozivan je i Debeljak zbog preseljenja polarnog kruzera u Trst i isplate minimalnih plaća radnicima. Kruzer je premješten u Trst, pa u Crnu Goru, ali zbog internih razloga naručitelja, tj. nema nikakve veze s Brodosplitom, koji je svoj posao vrhunski odradio, napominje Debeljak. 

Kaže kako su djelatnici dobili izazov i uputu kako će dobiti 1,5 milijun eura bonusa ako brod bude gotov u dogovorenom roku, no i da nisu uspjeli.. Navodi da su svojevremeno isplatili tisuću eura nagrade radnicima, no da se takve stvari zaboravljaju.

Debeljak smatra i sam priznaje da se priča oko Brodosplita povlači, upravo zato što je u prošlosti bilo puno loših slučajeva s domaćih brodogradilištima. Ocjenjuje da ima „ljudi koji ne mogu hormonalno preboljeti naš uspjeh“.

Split: Predsjednik Milanović posjetio brodogradilište Brodosplit | Autor : Ivo Cagalj/PIXSELL Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL Photo: Ivo Cagalj/PIXSELL

Na pitanje o tome kako su sve glasniji navodi da slijede otpuštanja radnika, Debeljak odgovara kako su otvaranje novih pogona i zapošljavanje novih ljudi kod njih konstanta.

- Oni koji dobiju otkaz, dobili su ga opravdano, jer loše rade, a postoje i slučajevi kad postoje viškovi, tada slijedi otpuštanje, ali ih pokušavamo prekvalifikacijom ubaciti na druge poslove - odgovara Debeljak koji najavljuje proširenje pogona u Kninu.

U tom pogonu bi bilo zaposleno 100 do 150 osoba, a trenutačno ih je oko 600, kao i otvaranje novog u BiH, u Konjicu i zapošljavanje oko 50 ljudi. 

- DIV grupa u nekim hitnim situacijama mora uzimati radnu snagu iz inozemstva, no niti u jednom trenutku nije više od 5 posto stranaca zaposleno unutar sustava. Sada završavamo jedan tanker, polarni kruzer radimo, četiri ophodna broda, uskoro će se jedan ugovoriti – putnički, još su dva velika projekta pred nama te nekoliko manjih što se tiče Brodosplita, tu je i pruga Dugo Selo-Križevci, most Ston i most Jadro, a ima još projekata i puno posla, iznosi prvi čovjek DIV grupe za poslovniFM. 

Brodogradnja, još jednom napominje, nigdje na svijetu ne posluje bez sudjelovanja države, a domaće banke su, napominje, dosta zatvorene, i zbog nesigurnosti iz prošlosti, osim HBOR-a. Napominje kako su uredno vratili sva državna jamstva i kredite.

Zaprati kanal Večernjeg | Autor :

 

 

'PROTI VIRUSI'
FOTO Pogledajte kakav je sapun ovaj iznajmljivač ostavio za svoje goste u apartmanu
INA Loyalty program
Preporuke za vozače
Jeste li čuli za ovih pet zlatnih pravila uštede goriva?
  • Pucvala_Premium.:

    Nek osnuje udrugu zelena brodogradnja i mase duginim zastavama i odmah ce dobit Bruselske poticaje , ili recimo zeleni telefon brodogradnje , to pali uvijek