Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 0
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
bit će i zapošljavanja

Carlsberg u povećanje proizvodnje u Koprivnici ulaže 19 milijuna kuna

Carlsberg
Foto: Marijan Susenj/PIXSELL
1/3
28.10.2021.
u 09:15

Najnovije ulaganje u liniju za punjenje limenki znači kako će se od idućeg proljeća i limenke domaćeg Pana umjesto u Srbiji puniti u Hrvatskoj, kaže Marcin Burdach, predsjednik uprave Carlsberga Croatia

Tvrtka Carlsberg Croatia najavila je ulaganje od gotovo 19 milijuna kuna u proširenje proizvodnih kapaciteta u pogonu u Koprivnici. Na novoj liniji za punjenje limenki, u koju je usmjeren najveći dio investicije, i domaći će se Pan od proljeća iduće godine puniti “kod kuće”, a volumen proizvodnje treće najveće pivovare u Hrvatskoj povećati za 46%, kaže predsjednik uprave Carlsberga Croatia Marcin Burdach, uvjeren kako će se s tim potezom još više približiti potrošačima koji vole lokalno proizvedeno pivo te razblaženo voćno vino, tzv. cider ili jabukovaču. S Burdachom razgovaramo i o novim trendovima, zapošljavanju, investicijskoj klimi u Hrvatskoj, COVID-19, daljim planovima kompanije...

Uključuje li ulaganje od 2,5 milijuna eura i nova zapošljavanja?

Svakako. Trebat će nam deseci novih djelatnika, prvenstveno na području Koprivnice. To su različiti profili, od ljudi koji upravljaju strojevima do skladištara i zaposlenika koji rade u drugim dijelovima tvrtke poput planiranja ili financija.

Koliko će od toga imati koristi lokalna zajednica? Poznato je i da je Koprivnica i važno proizvodno središte za Somersby.

Već smo važan dio lokalne zajednice, budući da na lokaciji naše pivovare u Koprivnici radi oko 170 ljudi, dakle više od polovice svih zaposlenika tvrtke. Zaposlenici imaju obitelji, ljude koji se oslanjaju na njih, a krug utjecaja, naravno, tu ne staje. Naši dobavljači, partneri, lokalna zajednica nešto su o čemu uvijek razmišljamo i ponosni smo što će taj utjecaj biti još jači. Koprivnica je mjesto s kojeg je prošle godine Somersby izvezen na više od 20 tržišta. Putuje u Njemačku, Hong Kong, Singapur, Izrael... Ne možemo govoriti o točnim količinama, ali ako vam kažem da je riječ od oko 900 kamiona punih boca unutar pandemijske godine, onda možete dobiti osjećaj.

Marcin Burdach, predsjednik uprave Carlsberga Croatia
Foto: Carlsberg

Gasite li dio proizvodnje u Srbiji, jer su se limenke, uključujući i brend Pan, dosad tamo punile?

Ne. Naše kolege u Carlsbergu Srbija veliko su proizvodno središte za različite brendove i tržišta. Činjenica da više neće puniti limenke za Hrvatsku samo će značiti da imaju više kapaciteta za preuzimanje drugih brendova.

Je li ova posljednja investicija znak da se investicijska klima u Hrvatskoj popravlja?

Za nas je ova investicija imala smisla zbog kretanja na tržištu, budući da potrošači kupuju sve više limenki, a mi moramo odgovoriti na potrebe potrošača. Kada razmišljamo o uvjetima poslovanja u Hrvatskoj, moramo odvojiti dvije stvari – uvjete na lokalnoj i na nacionalnoj razini. Naša pivovara je u Koprivnici i jako smo zadovoljni podrškom lokalne samouprave našem poslovanju. Osjećamo da imamo otvoren odnos i oni su otvoreni za dijalog. Na nacionalnoj razini, u područjima koja su važna za poslovanje, moglo bi se puno učiniti da Hrvatska postane još privlačnija za poslovanje. Učinkovitost pravosudnog sustava i promjene vezane za oporezivanje plaća prvo mi padaju na pamet.

Koliko je pandemija koronavirusa utjecala na prošlogodišnje poslovanje Carlsberga, kao i prvih devet mjeseci 2021. u Hrvatskoj?

O rezultatima za ovu godinu ne možemo razgovarati jer smo dio grupacije koja kotira na burzi i još nisu objavljeni rezultati trećeg kvartala. No, možemo reći da je prošla, 2020. bila dobra u okolnostima u kojima smo radili. Uspjeli smo održati proizvodnju i imali smo sreću da su naši zaposlenici ili ostali zdravi ili su oboljeli od Covida bez hospitalizacije. Ali bilo je to teško vrijeme, ne samo za nas, za sve. Pogotovo u početku. Bilo je toliko toga što se nije znalo o virusu... Sjećam se da smo u jednom trenutku imali karantenu za papire jer nismo htjeli riskirati naše kolege koji se bave papirologijom za izvoz. U nedostatku zaštitne opreme – u jednom trenutku u proljeće 2020. čak smo koristili Somersby vinsku bazu za izradu dezinficijensa, kako bismo mogli zaštititi naše zaposlenike. Ono što me čini sretnim i ponosnim je to što smo iz svega toga izašli još jači.

Jeste li zadovoljni potrošnjom? Čini se da je barem ovo ljeto, što se tiče vrućina i turista, bilo naklonjeno pivarima.

Naravno, kada razmišljate o dugim sunčanim danima, prvo pomislite na pivo ili ledeno hladan cider. I niste u krivu što tako mislite. No, navike potrošača se stalno mijenjaju, a vidimo želju i potrebu za novim okusima. Zbog toga je naš Somersby cider tako uspješan i zbog toga imamo izvoz iz Koprivnice na tolika tržišta. Potrošači žele lagano piće, osvježavajuće voćne okuse, a Somersby odgovara na tu potrebu.

Koliko su važne inovacije u pivarskoj industriji?

Inovacije su važne u smislu da potrošači eksperimentiraju s novim okusima i traže različite opcije. No, imamo i snažan trend potrošača koji traže opcije slične pivu u smislu lakog ispijanja i osvježenja, a opet, tu veliku ulogu igra rast cidera.

Cijene osnovnih sirovina, posebice žitarica, lete u nebo. Kako stojite s pivarskim ječmom i hmeljem?

Suša i klimatske promjene su odigrale veliku ulogu, ali sve cijene rastu, ne samo u Hrvatskoj, to se događa posvuda. Carlsberg Grupa je definirala specifikacije za sve sirovine, tako da dobavljači iz različitih zemalja mogu sudjelovati na našim natječajima, ako mogu ponuditi točno ono što tražimo u smislu kvalitete. Tako održavamo visoke standarde naših gotovih proizvoda. Dakle, imamo različite dobavljače, za hmelj iz Češke, Njemačke, pa čak i SAD-a. Ječam i ječmeni slad nabavljaju se od hrvatskih dobavljača, ali i iz Slovačke i Austrije.

Koprivnica: Proizvodni pogoni tvrtke Carlsberg Croatia
Foto: Marijan Susenj/PIXSELL, ilustracija

Rastu i cijene energenata, papira i plastične ambalaže...

Ne zaboravite na cijene logistike općenito, to je također faktor. Iz godine u godinu govorimo o značajnom porastu, a još više nas zabrinjavaju najave da će se tako nastaviti i iduće godine. Kao kompanija morat ćemo to uzeti u obzir pri planiranju sljedeće godine.

Je li sve to već utjecalo na rast cijena vaših proizvoda?

Za sada su nam cijene na istoj razini. Ali lako je zaključiti da, ako sve što ide u proizvodnju povećava cijenu, da će u nekom trenutku i sam proizvod morati biti skuplji kako bi biznis bio održiv.

Kako gledate na sve veću potražnju za craft pivom?

Rekao bih da je craft ‘revolucija’ donijela više dobrog nego lošeg u pivarski biznis. Ljudi vide pivo kao uzbudljivije piće nego, recimo prije 10 godina. Više ih zanimaju različita piva; spremniji su platiti više za visokokvalitetno pivo koje nudimo. Imamo brendove koji savršeno odgovaraju na te potrebe, na primjer naš brend Grimbergen, s tradicijom dužom od 900 godina.

Kakvi su vam daljnji planovi u Hrvatskoj i na hrvatskom tržištu?

Sljedeće godine s linijom za punjenje limenki krećemo u daljnji rast. No, ova investicija neće donijeti rezultate samo na hrvatskom tržištu, već nas dovodi u poziciju da još povećamo izvoz i postanemo još važniji kao izvozno središte Somersbyja. Koprivnica će imati značajniju ulogu na Carlsbergovoj mapi kao središte ponude za pivo i Somersby.

Komentara 1

DU
Deleted user
10:38 28.10.2021.

Znači Poljak na čelu Carlsberga u Koprivnici. Investicija od 19 mil. kuna ili 3 mil. EUR-a je suma kojom možeš kupiti malo bolju punilicu limenki, a broj ljudi koji će direktno raditi može biti 3, najviše 5-10 ljudi. Povećanu proizvodnja će omogućiti bolju iskorištenst prodajnog osoblja kao i logistike u cilju povećanja profita, a ne dodatno zapošljavanje.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije