Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 7
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?

Za ugradnju dizala u starim zgradama Grad priprema i subvencije

lift
Foto: Borna Filić/PIXSELL
1/2
12.01.2016.
u 15:29

Naše iskustvo: Za pola smo uštedjeli od najma prostora u zgradi, dio uzeli iz pričuve, a 17 stanara dalo je po 8000 kuna, ističe Željko Staničić. Dizalo je smješteno s vanjske strane, ali ne nagrđuje izgled zgrade u prilazu Vladimira Brajkovića 15

Stanari u petokatnici na adresi Vladimira Brajkovića 15 u Sigetu prije 11 godina ugradili su dizalo, a modernizaciju zgrade s 24 stana, do kojih se moglo isključivo stubama, platili su 370 tisuća kuna. Riječ je o jednoj od mnogobrojnih zgrada viših od četiri kata koje su građene bez dizala, zbog čega Grad i pokreće projekt subvencije njihove ugradnje.

Sve dobije na vrijednosti

Oko dizala u zgradi u Sigetu bili su složni svi sustanari, što je jedan od uvjeta ugradnje u stambene zgrade. Predstavnik stanara Željko Staničić kazao je da su pripreme trajale pune dvije godine te da su se na ugradnju dizala odlučili prije obnove krovišta.

– U zgradi imamo nekoliko zajedničkih poslovnih prostora pa smo godinama štedjeli novac od najma i time skupili za pola investicije. Dio smo uzeli iz pričuve, a 17 stanara koji su pristali dali su još po dodatnih osam tisuća kuna – rekao je Staničić. Dodao je da su stanari oduvijek razmišljali o ugradnji dizala, no da je konačna odluka pala 2002., kada su počeli i prikupljati dokumentaciju. Budući da je vlasnik jednog poslovnog prostora u zgradi tvrtka Otis, koja se bavi proizvodnjom i ugradnjom dizala, stanari su s njom počeli pregovore pa je dogovoreno da se dizalo ugradi s vanjske strane sa zaustavljanjima na međukatovima. Za radova dolazili su brojni građani i predstavnici stanara iz zgrada u kojima nema dizala, no većina ih je, prisjetio se Staničić, odustajala kada bi čula cijenu.

Foto: Goran Stanzl/Pixsell i Getty Images

– Moja su djeca odrasla bez dizala i nije se bilo lako svakodnevno penjati na četvrti kat i još nositi kolica. Tako da su sada sretni i roditelji i umirovljenici, koji su najviše i bili za ugradnju – kazao je Staničić. Osobno smatra da bi se država mogla odreći ili smanjiti PDV na ugradnju i kupnju dizala.

– Cijena dizala je oko 25 tisuća eura, a radovi još najmanje toliko. Kada bi se država odrekla PDV-a, građani bi prošli jeftinije za 12 tisuća, što bi sigurno mnogima bio ključan mamac za ugradnju jer stan s dizalom vrijedi najmanje 100 eura po kvadratu više od onog bez dizala – rekao je Stančić.

Da ugradnja dizala u stare zgrade više nije slučajnost, već stvarna potreba, potvrdio je i Mladen Troskot iz tvrtke Otis. Objasnio je da je nekada bilo pravilo da se oni moraju ugraditi u zgrade više od devet metara, računajući od ulice do poda zadnjeg stambenog kata.

– Dizalo se može ugraditi u svaku zgradu, no najčešće zapne na cijeni. Ipak, treba uzeti u obzir da se ugradnjom povećava komfor i kvaliteta života te da stan i cijela zgrada dobivaju na vrijednosti – kazao je Troskot. Najjeftinije je ugraditi dizalo u zgradu koja ima ostavljen prostor uz stubište, a skuplja je varijanta rezanje zida i nadogradnja s vanjske strane kao u prilazu V. Brajkovića.

Čeka se plan s detaljima

Iz Gradskog stambenog (GSKG), preko kojeg bi trebao ići projekt subvencije što ga je najavljivao gradonačelnik Milan Bandić, kazali su da ga pripremaju u gradskim uredima, no da detalji još nisu poznati. Podsjetimo, Bandić je najavljivao subvenciju spominjući stare zgrade u užem centru u kojima stanuju mnogi stariji i nepokretni građani, no navodno bi pravo na subvenciju mogli imati svi zainteresirani bez obzira na lokaciju zgrade.

Komentara 5

VI
Vito
13:36 13.01.2016.

ADRIALIFT d.o.o. Braće Cetina 2a51000 Rijeka http://www.adrialift.hr _____________________ Da, sad ćete mi predbacivati što reklamiram tu tvrtku ___________________ Ne reklamiram ju, nego sam upisao u tražilicu --- Kosi stubišni stolac i dobio ovaj rezultat. ______________ Naime, prošlo je godinu ii pol od kadsu mi u kući bili iz GSKG -a i njihivog suradnika za liftove da bi ugradili takav lift u zgradu ______________ Uzeli su mjere i rekli da će nam se javiti za mjesec dana. ______________ Koliko vidim njihov mjesec traje najmanje 2016-2002 = 14 godina. _____________ Mogu biti zadovoljan odgovorom putem "večernjaka" ____________ Kosi stolac u Engleskoj, Njemačkoj, USA košta od 1000 dolara za rabljeni, do 6000 eura za novi. ______________ Nakon što voo pošaljem, postavit ću pitanje Riječanima koliko košta njihov stolac za stubište ________________- Ako odgovore u razumnom roku, ne za 14 godina, ili dana, svejedno, napisat ću i cijenu

VI
Vito
13:49 13.01.2016.

Nazvao i cijena ista, jer je uvozna roba _____________ Sad je pitanje: može li se to tretirati kao medicinsko pomagalo i može li se za to smanjiti PDV i carina. _____________ Jer, zgrade u središtu Zagreba nemaju baš velikih mogućnosti za ugradnju liftova niti s vanjske strane ____________ Tako da su široka stubišta "idealna" za ovakve liftove ____________ Pogotovo jer su te stare zgrade pretežno dovkatnice i trokatnice pa bi i cijena bila višestruko manja.

VI
Vito
14:09 13.01.2016.

GSKG odobrava "sve", no problemo je u "zaštitarima", (prof. silvije novak koji je šef "zaštitara") _____________ Oni, "zaštitari" određuju načine i materijale kojima se može nešto uređivati u gradu starmo više stotina godina, od vremena kad je Leonardo nacrtao jedan od prvih liftova ____________- Takvi "zaštitari" samo što ne traže da radove izvode radnici koji su gradili Zagreb, ali svakako s mateijalima onog vremena kad su kuće građene

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije