NOVOSTI U TRAMVAJIMA I AUTOBUSIMA

Je li ovo korak bliže kraju papirnatih karata? ZET nabavlja moderni sustav za automatsku naplatu javnog prijevoza

Zagreb: Predstavljanje mobilne aplikacije "Moj ZET"
Foto: Josip Regovic/PIXSELL
1/2
12.01.2025.
u 16:00
Poslušaj ovaj članak
00:00 / 00:00

Valja naglasiti da digitalizacija i nije nešto strahovito brza baš kao niti tramvaji niti autobusi i ona šteka u nekoj gužvi pa se tako na aplikaciju za kupovinu karata putem mobitela čekalo godinama, a sada se više od godinu i pol dana čeka njezina nadogradnja

Loš i nepouzdan javni gradski prijevoz, nažalost sve češće se spominje u kontekstu ZET-a. S druge strane, gradska tvrtka najavljuje velika ulaganja na svim frotnama, uključujući i vozni park, ali i digitalizaciju. Tako je prije nekoliko dana objavljen natječaj vrijedan 1,25 milijuna eura plus PDV, a čiji cilj je nabaviti nove moderne uređaje za naplatu unutar vozila. Drugim, riječima ZET za nove autobuse, ali i Končareve tramvaje koji stižu vrlo ubrzo na ulice nabavlja poništavače karata, odnosno "one žute kutije" koje će biti zadužene za automatsku naplatu u vozilima.

Karte bi se tako mogle jednostavnije i brže kupovati nego na dotrajalim starim poništavačima kojih veliki broj niti ne radi kako spada pa često dodirni ekran ustvari ne reagira na dodir. Po novome, ostaje i mogućnost implementacije NFC kartičnog plaćanja karata, kao što je praksa u brojnim europskim gradovima da pokaz ili papirnata karta više nisu potrebni već se samo prislanjanjem bankovne kartice može kupiti valjana vozna karta. No, službeno, u ZET-u se takvo što još niti ne spominje.

Valja naglasiti da digitalizacija i nije nešto strahovito brza baš kao niti tramvaji niti autobusi i ona šteka u nekoj gužvi pa se tako na aplikaciju za kupovinu karata putem mobitela čekalo godinama, a sada se više od godinu i pol dana čeka njezina nadogradnja koja će služiti kako bi se mogli pratiti vozni redovi, ali i položaj vozila u stvarnom vremenu kako bi se dobili precizniji podaci i kako bi se putovanje moglo točnije planirati.

Više puta su iz ZET-a najavljivali lansiranje "updatea" odnosno ažuriranja, a to se do danas nije dogodilo, iako je navodno sve prilično spremno. No, pravdaju se u gradskom prijevozniku da je osim softwarea bilo potrebno promijeniti i hardware odnosno dotrajale uređaje, a što je predmet i ove milijunske nabave.

Ključne riječi
ZET

Komentara 14

DE
Dex
17:33 12.01.2025.

Kako ta aplikacija radi na Nokia 3310?

BA
barondi
18:02 12.01.2025.

Bolje bi bilo da je gradska vlast tih1,25 mil. € namijenila nabavci rezervnih dijelova!

BR
Branko57
19:52 12.01.2025.

A kako da kupe oni koji ne znaju niti na pametne telefone? Ne znaju svi na pametne telefone. Lako nama koji znamo na pametne telefone ali ima dosta ljudi koji ne znaju. Bilo bi dobro da za njih ostane i ta mogućnost da kupuju papirnate karte za bus, tramvaj, uspinjaču i vlak. Lp😎🥂

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije