Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Uskrs na Večernjem

Za doručak i 1000 kalorija više nego inače

Sastav namirnica na blagdanskom stolu debelo je na strani zasićenih masti industrijskog porijekla i šećera, ističe N. Bratković
27. ožujka 2016. u 09:00 1 komentara 1519 prikaza
jajca
Foto: Duško Jaramaz/Pixsell

Obilni uskrsni doručak od tradicionalnih jaja, šunke, pince pa potom i bogati ručak i obilje kolača vesele mnoge ovih blagdanskih dana, međutim postoji i druga strana te hedonističke medalje. Popriličan je to udar na organizam, najčešće na žuč i jetru, i to ne zbog samih namirnica koliko zbog njihove kombinacije i ponajviše količine na koju se u ove blagdanske dane ne gleda. Blagdanski stol znači da se u organizam unosi i do tisuću kalorija po obroku više nego što je uobičajeno.

– Nije problem toliko u skrivenim kalorijama, nego u nutritivnom sastavu namirnica s blagdanskog stola, jer taj je sastav debelo na strani zasićenih masti industrijskog porijekla i šećera – kaže Nenad Bratković, mr. nutricionizma.

Navodi tako da šunka i dva-tri jaja neće prouzročiti probavne probleme, ali ono što hoće jesu raznorazni umaci, često na bazi majoneze, francuska salata, bešamel... te šećerne bombe u kuglofima i ostalim kolačima, na koje se bacamo nerijetko već odmah nakon doručka – uz zašećerenu kavu s mlijekom!

Također, loša praksa je i što se pri tradicionalnom uskrsnom doručku rotkvicama, hrenu i mladom luku nerijetko dodjeljuje uglavnom dekorativna uloga.

– Njih ljudi premalo jedu, kao što je to i inače slučaj s povrćem, a baš ti dodaci imaju količinu vlakana koja mogu neutralizirati kolesterol. Zato bi bilo dobro da se jede što više mladog luka, rotkvica i hrena kod uskrsnog doručka – poručuje nutricionist te dodaje da je stvarno preporučljivo ublažiti si taj blagdanski udar na organizam nekom tjelesnom aktivnošću. – Ne znači to trčati odmah u teretanu, ali barem šetnja je dobrodošla – poručuje.

Stručnjaci Zavoda za javno zdravstvo A. Štampar napominju da je miješanje namirnica bogatih bjelančevinama i onih bogatih ugljikohidratima loše za probavu, a prejedanje ima brojne posljedice na zdravlje – kratkotrajne i dugotrajne.

>> Što je sve potrebno za raskošnu pincu ili sirnicu

>> Predsjednica Grabar-Kitarović i Željko Reiner čestitali Uskrs

Jaja: Od nepoželjne do kvalitetne namirnice

Dugo su jaja bila nepoželjna namirnica zbog visokog udjela kolesterola koji sadrže, no pokazalo se da kolesterol iz prehrane ne utječe na onaj u organizmu, kojeg proizvodi jetra. Jaja su bogata vitaminima, mineralima, dobrim mastima i bjelančevinama pa spadaju među namirnice visoke nutritivne vrijednosti, osobito ako su iz slobodnog uzgoja. Veliko jaje ima 77 kalorija (6 g proteina, 5 g masti i ugljikohidratima u tragovima). Gotovo sve hranjive tvari su u žumanjku, u bjelanjku samo proteini​​.

PREKRŠAJNO PRIJAVLJEN
Detalji drame u obitelji Štimac: Sinu Luki nestalo je novca za biznis u Abu Dhabiju
PBZ
#ostanidoma i dalje
Koje nove navike ćemo zadržati u narednim mjesecima kako bi sačuvali zdravlje
  • jelenarozga:

    Sretan Uskrs želim svima u Lijepoj našoj i cijelom svijetu i da nam svima osvanu ljepši dani!