Priča o seriji od pet obalno-ophodnih brodova za HRM, odnosno našu Obalnu stražu, koji su već trebali nadzirati naš dio Jadrana ne primiče se sretnom kraju. Ili bilo kakvom kraju. Stanje je i dalje, godinu i pol nakon što je u splitskom škveru uglavnom prekinuta gradnja preostala četiri plovila, loša. S obzirom na novu rundu suočavanja naručitelja MORH-a i graditelja, Brodosplita, još smo daleko od rješenja.
Zadnje "pripetavanje" odvijalo se i pred saborskim Odborom za obranu, koji je sazvao njegov predsjednik, SDP-ov Franko Vidović, ali ni to nije pomoglo jer ministar obrane, Mario Banožić i vlasnik Brodosplita Tomislav Debeljak nisu približili stavove ni za milimetar. Nepovjerenje u partnera naročito je razvidno kod MORH-a, koji i ne skriva da više ne vjeruje Debeljaku niti kada kaže da je vani dan. Debeljak, pak nastavlja u medijima optuživati MORH da laže. Trenutačno se u jedinom operativnom dijelu škvera, a to je BSO (Brodogradilište specijalnih objekata), u kojem su se s dugom tradicijom gradila vojna plovila, od manjih patrolnih do razarača i podmornica, nalaze preostala četiri OOB-a. U različitim fazama dovršenosti, a onaj koji je najbliže dovršetku izgrađen je oko 85%. MORH je Debeljaku za seriju tih brodova do sada uplatio oko 300 milijuna kuna, od ukupnih oko 430 milijuna kuna, da bi MORH skoro devet godina nakon potpisivanja prvog ugovora dobio tek jedan.

Kod gradnje broda je postojalo pravilo - 1/3 se plaća unaprijed, iduća rata od 1/3 nakon pola gradnje i zadnja 1/3 nakon primopredaje. Sama gradnja se financira kreditiranjem, ukoliko se kasni sa isporukom plaćaju se penale. Matematika je i više nego jasna, postoje 4 broda u raznim fazama izgradnje/opremanja. Ukoliko je država platila tipa 2/3 novca od svakog broda i sada bi nešto prebijala pa dobila 2/3 od 4 broda tj. dva cijela, to ne može tako, krediti su uzeti za sva 4 i sva 4 se moraju platiti u cijelosti. S obzirom kakav je lumen ministar takvi nesporazumi ne čude.