Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Europskih 1,5 mlrd. kn za projekt robotaksija: Novac neće dobiti tvrtka Rimac Automobili

60 prototipova robotiziranih taksija u planu je za sljedeće razdoblje, zagrebačka flota brojila bi 700 vozila
09. srpnja 2021. u 08:37 193 komentara 55819 prikaza
Foto: Josip Regovic/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/6

Novac iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021.-2026. neće dobiti Rimac Automobili, kako se na nekim mjestima u javnom prostoru tvrdilo, nego jedna druga kompanija u čijoj vlasničkoj strukturi jesu Mate Rimac i Rimac Automobili, a također se u kontekstu poduzetnika iz Svete Nedelje o njoj već i ranije govorilo.

Mladen Milčić Rimčev uspjeh otvara vrata investitorima, no država ih mora privući

Riječ je o tvrtki Project 3 Mobility koja je zapravo tvrtka nositelj projekta robotaksija o kojima je Rimac i govorio nakon zaključenja posla vezanog za Bugatti s Porscheom. Iz Rimac Automobila uputili su nas na ranije izjave u kojima se navodilo kako je plan da do kraja 2024. godine Zagreb među prvima u svijetu dobije robotizirane taksije. Detalje o svemu moramo pričekati do sljedeće godine, no sasvim je točno da Rimac Automobili neće proizvoditi takva vozila, nego će se ona, kao i ekosustav unutar kojega će ona funkcionirati, praviti pod okriljem te nove tvrtke gdje je partner i Microsoft. Proizvodili bi se, dakle, u Hrvatskoj s planom da se vozila i sustav izvoze.

>> VIDEO Rimac o preuzimanju Bugattija i projektu robotaksija

Osnivač i dizajner Mudri

Pogled na javno dostupne podatke o tvrtki otkriva dosta toga. Primjerice, uz Rimca i Rimac Automobile, kao osnivači i članovi društva navode se i dizajner njihovih automobila Adriano Mudri te strateg Marko Pejković. Ali, tu su i Kia te Infinum. Također, vrlo je zanimljiv i podatak prema kojem je ‘u prosincu 2019. godine KIA Motors Corporation investirao iznos od 22,317.501 kuna u Društvo Project 3 Mobility d.o.o.’. Što se tiče Infinuma, naše odlične softverske tvrtke koja je nedavno osnovala zajedničku tvrtku s Porscheom, Porsche Croatia d.o.o., čemu je vrata otvorio Mate Rimac, rekli su nam kako “možemo potvrditi da smo dio Project 3 Mobility i to kao investitori i suradnici. Vjerujemo u taj projekt i sve ljude koji stoje iza njega; ne bismo uložili svoje vrijeme i novac da nije tako. Nažalost, ne možemo otkriti detalje o tome što konkretno radimo.”

O očito iznimno zanimljivom projektu koji je sada dobio i zeleno svjetlo u sklopu prihvaćenog Nacionalnog programa doznajemo upravo iz tog dokumenta. Tamo stoji kako je “cilj projekta razviti i implementirati u potpunosti novi ekosustav urbane mobilnosti (odnosno tzv. MaaS – mobilnost kao usluga), usko integriran s javnim gradskim prijevozom koji će se sastojati od 3 ključne komponente nužne da bi potpuno autonomna vozila mogla funkcionirati i sudjelovati u prometu.

Von der Leyen, Rimac i Plenković obratili se medijima nakon obilaska tvornice 'VEĆ GODINU DANA RAZVIJAMO NOVI MODEL' Rimac otkrio koji su test iz Porschea prošli da bi dobili deal za Bugatti

One su redom: (i) potpuno autonomno električno vozilo pete razine autonomije, (ii) razvoj i izgradnja specijalizirane infrastrukture za autonomna i električna vozila integrirane s javnim gradskim prijevozom, (iii) razvoj softverske platforme za upravljanje kompletnim sustavom”. Također stoji kako planirani ukupni troškovi projekta iznose 3 milijarde i 411 milijuna kuna. Kroz europski plan oporavka RRF planirana je dodjela sredstava u iznosu od 1.485,000.000 kn s obzirom na to da se sukladno pravilima o državnim potporama neće moći financirati ukupan iznos investicije.

Serijska proizvodnja 2024.

U dokumentu također stoji i kako je projekt trenutačno u fazi razvoja autonomnog vozila koju karakterizira dovršen inicijalni prototip te započet rad na razvoju verifikacijskih prototipova koji će imati sve karakteristike finalnog vozila. U idućem razdoblju glavne aktivnosti bit će fokusirane upravno na nastavak razvoja navedenih prototipova kojih je planirano 60 te razvoj autonomne električne platforme vozila i baterijskog sustava prilagođenog specifičnostima autonomnih vozila. Usto, inicijalna flota od 700 autonomnih električnih vozila koja je planirana za Zagreb, a čija je serijska proizvodnja planirana za 2024., neće biti financirana iz ovog projekta, već iz drugih izvora sredstava tvrtke.

 

OPTUŽENA TROJICA POLICAJCA
Presretačima zaustavljali vozače pa im skuplje naplaćivali kazne. Za manju kaznu tražili i besplatne mobitele
Dacia Sandero Stepway
ROBUSTAN I SVESTRAN
Avanturistički duh plus dobar roštilj jednako dan za pamćenje
  • Patek:

    I opet puno komentara frustriranih negativista, koji su u vlastitom životu najverojatnije potpuno neuspješni. Ako je vama sve tako loše i negativno, sami ste si krivi.

  • horuk:

    Mnogi ovdje su jos zapeli kod svojih voljenih zapreznih kola odnosno oni moderniji kod kocija. Tako i komentiraju tako se izrazavaju. Kako ce takve osobe shvatiti sistem robotaksija? Nekiizgleda ne znaju da vec danas Tesla ima mogucnost autonomne voznje (koliko ... prikaži još! znam i Rimac to ima) Vec je bilo nekoliko slucajeva da su snimljeni vozaci Tesle koji su na autoputu spavali za volanom jer Tesla vozi autonomno ako se stavi u autodrive modus. Znaci nista 2100 godina bla bla bla.

  • MasterD:

    Robo Taxi ima vec svugdje u Kini vec voziju u Njemackoj se testiraju u Tel Avivu ce uskoro vozit preko 700 Robo Taxi, neki komentari bas nisu Pametni uopce nemaju pojma sta je Buisnes ah PS i Tesla proizvodi Robo ... prikaži još! Taxis , zasto ne i Rimac ?