Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Tech/Sci Tehnologija

Halo, je li to robotizirani taksi? Trebao bih vožnju do aerodroma

Mercedes i Bosch na ulice šalju 10.000 taksija-robota.
19. ožujka 2019. u 17:10 0 komentara 399 prikaza
Mercedes
Foto: Marijan Murat/DPA/PIXSELL

Mercedes pokreće robotizirane taksije. Ono što su najavljivali potkraj prošle godine, divovi Daimler i Bosch zaista će i provesti u drugoj polovici ove godine. Najnoviju tehnološku novotariju isprobavat će u Silicijskoj dolini, u gradu San Joseu. Započet će, naime, testiranje usluge automatiziranih taksija Mercedes-Benza S-klase.

taksi raste konkurencija Ekotaksi i Cammeo cijenom napali Uber

Gradski oci San Josea smatraju da su bespilotni automobili neizbježnost koju donosi budućnost. Misle to i u Daimleru koji je postavio ambiciozan cilj – do 2021. na ceste poslati deset tisuća robotiziranih taksija. Optimizam je toliki da glavni čovjek Daimlera za automatska vozila Michael Hafner smatra da će se robotizirani taksi isplatiti već za godinu dana.

Video - Cijene taksija u Zagrebu

Korisnik će pomoću aplikacije moći pozvati automatiziranu S-klasu u kojoj će ipak, za svaki slučaj, sjediti vozač te se automatski odvesti na željenu lokaciju. Riječ je o kombinaciji usluga koje Daimler nudi u više svjetskih gradova, dijeljenja vozila, taksija povezanih aplikacijom te multimodalnog transporta. Realno je riječ o maloj evoluciji u dijeljenju vozila.

Urnebesno Tigar u Uberu ili Mad Max auto: Ovo su najbizarnije fotografije iz taksija!

Automobili koji bi kasnije ove godine trebali biti na raspolaganju građanima San Josea razvijaju se i testiraju u široj okolici Stuttgarta u Njemačkoj te oko grada Sunnyvalea nedaleko od San Josea. Odgovornost su Daimlera, dakako, automobili, a Boscha sva elektronika, senzori, aktuatori, kontrolne jedinice.

Za te dvije velike njemačke kompanije bavljenje samovozećim automobilima nije ništa novo, Mercedes-Benz dobio je dozvolu za testiranje takvih vozila u Kaliforniji, u Sunnyvaleu, još 2014., dvije godine kasnije to mu je odobreno i za Njemačku, odnosno za Stuttgart. Bosch je 2013. postao prvi dobavljač koji je testirao sustave samostalne vožnje.

KRANJČAROV BRAT EKSKLUZIVNO
Otkrivamo gdje je Cico proveo zadnja tri mjeseca života, brat Damir opisao posljednje dane
UHVATI BIORITAM
Koji kronotip posjedujete? Upoznajte se s ovim unutarnjim satom koji trebate slušati
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.