Naslovnica Tech/Sci Tehnologija

Ako zadržite staru Fifu ili kupite PES, ne propuštate mnogo

Dosadašnje legende ove su godine pretvorene u ikone, sada dostupne u čak tri generacije istih igrača, i to s različitim statistikama
18. listopada 2017. u 19:38 0 komentara 359 prikaza
FIFA 18
Pogledajte galeriju 1/3

Slavljeničko lice Cristiana Ronalda krasi omot nove Fife, igre koja je u svojih 25 izdanja postala uvjerljivo najprepoznatljivija sportska simulacija na svijetu. Zahvaljujući lakoj igrivosti, stvarnim lokacijama i prepoznatljivim licenciranim likovima igrača, Fifa se još sredinom devedesetih nametnula kao sjajna podloga za sate zabave, postajući središnjim dijelom kućnih tuluma, ali i ozbiljnih turnira koji su se organizirali po cijelom svijetu.

Uncharted Uncharted Ženski likovi preuzeli jednu od najutjecajnijih PlayStation franšiza

Gotovo isti proizvod

U međuvremenu je Fifa narasla u višestrukog rekordera i pravog giganta kućne zabave: vrhunac je dosegla krajem 2011. godine, kada je Fifa 12 postala (i do danas ostala) najbrže prodavana igra na svijetu, sa 3,2 kupljenih primjeraka i 186 milijuna dolara zarađenih samo u prvom tjednu prodaje. Nakon toga, čini se, stvari kreću nizbrdo: iako se i dalje radi o vrlo prodavanoj i voljenoj igri, element neopterećene zabave koji je bio ključan u popularizaciji Fife polako se topi: današnje inačice gotovo su neigrive novim igračima, a ni stari nisu zadovoljni, duhovito ističući da je Fifa poput bivše djevojke: s odmakom djeluje poželjno, ali kad je dovedete doma, brzo se sjetite zašto ste se razišli.

FIFA 18 | Autor : PROMO Foto: PROMO

Nova-stara Fifa 18 u tom smislu nije iznimka: napravljena na istom engineu i uz minimalne modifikacije u odnosu na prošlogodišnju verziju, djeluje kao još jedan način da EA Sports zaradi na gotovo nepromijenjenom proizvodu: njen glavni konkurent PES i u novoj verziji ostaje zabavnija, bolje strukturirana igra kojoj se korisnici s razlogom sve češće okreću, bez obzira na licencirane Fifine igrače, timove i terene.

Life is Strange: Before The Storm Life is Strange Buntovne američke tinejdžerice brišu granicu igre i filma

Maradona u tri verzije

Osim ekskluzivnih ugovora, jedina komparativna prednost Fife ostaje superpopularni FUT (Fifa Ultimate Team). Dosadašnje legende ove su godine pretvorene u ikone, sada dostupne u čak tri generacije istih igrača tako da, primjerice, možete koristiti mladog, srednje starog i superiskusnog Christiana Vierija, i to s nešto drugačijim statistikama, pa čak i pozicijama u igri, ovisno o igračevoj zrelosti. Manji dio (uglavnom slabijih i nepopularnijih) nogometnih legendi nije preživio tranziciju u ikone, ali zato se među njima od ove godine može naći i lik Diega Maradone. Za one kojima je Fifa i dalje nezaobilazan jesenski dodatak kolekciji, valja podsjetiti da korisnici PS3 i Xboxa 360 neće uživati u igri gonjenoj frostbite engineom, nego u njenoj prilagođenoj verziji.

Starpoint Gemini Warlords Starpoint Gemini Treći nastavak domaće svemirske sage u prodaji na Steamu VIP esportsTV Prvi televizijski kanal na svijetu potpuno posvećen e-sportu solitaire LEGENDARNA IGRA Microsoft Solitaire prvi put ponudio i na iOS-u i Androidu
Nada Šarić
LJEKOVITI SLATKI PELIN
Navala na pripravke iz Hercegovine: Ljudi su zvali i zahvaljivali da im je to spasilo život