Redizajnirani Volkswagen Golf osme generacije ove se godine pojavio i u posebnom slavljeničkom izdanju. Golf Edition 50 razvijen je kako bi se obilježio rođendan popularnog kompakta po kojem je čitava klasa dobila ime, kao “hommage“ milijunima prodanih Golfova, a iz Volkswagena su ga najavili kao najnoviju fazu u evoluciji modela Golf. Naravno, novi Golf isprobali smo upravo u tom posebnom izdanju, kako bismo provjerili što nudi slavljenik. Kao pola stoljeća čvrsta ikona, ni redizajnom Golf nije puno izmijenjen. I dalje je prepoznatljiv, i više od toga, iako su mu linije (opet) malo modernizirane. To je, prije svega, vidljivo po izmijenjenom prednjem dijelu, po novodizajniranim LED glavnim svjetlima. Njihova vrhunska varijanta IQ.Light LED Matrix nudi nova duga svjetla s velikim dometom, a redizajnirana su i IQ.Light 3D LED stražnja svjetla. Nadalje, prvi je put u nekom europskom Volkswagenu osvijetljen VW logotip u rešetci hladnjaka. Zanimljivo izgleda, posebno noću.
Slavljenički se Golf od običnoga razlikuje po brojnim detaljima, ne samo po oznaci 'Edition 50', a opremljen je i brojnim naprednim sustavima. Njegovu osnovu čini Golf Style, individualiziran značajkama koje uključuju 18“ naplatke od lakog metala, zatamnjena stražnja stakla, osvijetljenu rešetku hladnjaka, osvijetljeni VW logotip i 3D pločicu s natpisom “50” na B stupovima. Detalji kao što su logotipi “Edition 50”, aluminijske papučice i crna krovna obloga naglašavaju, pak, ekskluzivnost u unutrašnjosti. Dio proširene opreme su i novi infotainment sustav Discover s navigacijom, sustav pokretanja i zaključavanja bez ključa, potpora za govorne naredbe IDA, odabir profila vožnje i alarm. Sve ovo prilično podiže opći dojam, već pri prvom sjedanju u sjajna ergonomski oblikovana ergoActive sjedala, pred najnoviju varijantu digitalnih instrumenata, no u novom izdanju Golf i mimo ove posebne edicije dolazi izdašno opremljen.
Interijerom, uz općeniti dojam kvalitete, dominira centralni zaslon nove generacije infotainment sustava. Dijagonale je 32,2 cm (12,9”), ima brži processor pa mu je brži i odziv. Također, izbornik je sada bolji, intuitivniji. Lakše se u njemu snaći, pa brže pronalazimo tražene funkcije. Dodirni klizači za regulaciju temperature i jačine zvuka sada su osvijetljeni. Višenamjensko kolo upravljača također je novo, opremljeno tipkama za pojedine funkcije, a sada se glasom može upravljati klimatizacijom, telefonom, navigacijom, ali i online pristupiti informacijama iz mnogih područja, bilo da vas zanima raspored kino projekcija, vremenska prognoza, neke opće informacije… U potporu za govorne naredbe IDA integriran je ChatGPT, umjetna inteligencija koja proširuje spektar tema o kojima se sa sustavom automobila može razgovarati.
Isprobanu 1,5 eTSI inačicu pokreće hibridizirani benzinac od 150 konjskih snaga, uparen sa 7-brzinskim DSG automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Klasično, DSG je odličan, stupnjeve prijenosa 'vrti' neprimjetno, uglađeno. Skladno surađuje s benzinskim turbomotorom s blagim hibridnim sustavom od 48 V. Taj sustav putem rekuperacije pohranjuje električnu energiju koja se koristi za pogon. Dodatna snaga osjetno poboljšava performanse tijekom kretanja, pa svojih 150 konja isprobani blagi hibrid odlično iskorištava, snage ima dovoljno u svim režimima rada. U vožnji je standardno odličan – agilan, upravljiv, tvrdoća ovjesa potpuno nam odgovara. Motor ima i automatsko isključivanje cilindara, kad nije potreban puni sastav, što se također pozitivno odražava na potrošnju. Osnovni model Golf 1,5 TSI (116 KS) i stoji od 23.488 eura. Isprobani Golf 1,5 eTSI DSG (150 KS) Edition 50 s više stavki s popisa dodatne opreme (posebna boja, IQ.Light LED Matrix svjetla, paket Winter, paket Svjetlo i vidljivost, panoramski krovni otvor…) košta 40.216 eura.
golf je jedan od najprodavanijih modela u europi u povijesti, ne treba njega posebno hvaliti. pa čitava klasa se zove 'golf' klasa! ne zove se sandero, ibiza, klasa, već golf. ja ne vozim golf, da smo na čisto. on postavlja standarde, ponekad malo kopira tuđe (kao nekad okrugla zadnja svjetla, prvo ih je imao fiat bravo/brava, nijemci se ismijavali, ali slijedeća generacija golfa, petica, je imala iza okruglo...). ogromna većina ovih kojima je golf kao ružan, precijenjen, nekvalitetan, nemaju novce za taj auto, vrlo mali broj kritičara vozi nešto bolje. ako ti je većina auta u državi golf, naravno da će biti i najčešći na servisu. najviše virusa pokupe windows sustavi, zato jer ih ima najviše.