Volkswagen je drugu generaciju svog svestranog pick-up vozila Amarok predstavio još sredinom 2022., no model i danas izgleda svježe, moderno, pogotovo u šminkerskoj PanAmericana inačici. Mada, ovo 'šminkerskoj' valja razmatrati kroz spoznaju da je Amarok pravi radni stroj, dakle, i u ovom naizgled uglađenijem izdanju itekako je sposoban i ponijeti i povući, ali i svladati teži teren. Ovaj pick-up, odnosno kamionet na raspolaganju je s jednostrukom i dvostrukom kabinom, s pogonom na stražnje kotače ili s 4Motion pogonom na sva četiri kotača. Globalno, nude se i benzinski motori, no na našem tržištu odabrati se mogu samo TDI turbodizelaši s izravnim ubrizgavanjem. Takav smo reprezentativni primjerak sada i isprobali: Amarok 3,0 TDI 4Motion PanAmericana. Impresionirao nas je i robusnim nastupom i uvjerljivim voznim osobinama, ali nije nam bio problem ni s njim se dovesti na finije događanje, iako je kod razine PanAmericana zapravo naglasak na terenskoj vožnji. Na njemu su, uostalom, i gume primjerenije off-roadu.
Svestrani Amarok, model za cestu i off-road, proizvodi se u Južnoj Africi, u Fordovoj tvornici Silverton. Zbog čega? Zato što platformu dijeli s novim Ford Rangerom, u skladu sa sporazumom izmedu VW-a i Forda. No, vratimo se testnom primjerku. Snažan stav dodatno naglašavaju upečatljivi lukovi kotača presvučeni plastikom te IQ. Light LED matrix glavna svjetla i LED maglenke. Dojam 'opasnog dečka' podržavaju i zatamnjena stakla, krovni nosači, nosač za kuku, ali i dodatna zaštita motora i automatskog mjenjača. No, taj dojam kod Amaroka nije samo vizualni. Kazali smo već, on je pravi radni stroj, sposoban i za ozbiljnije off-road pothvate. Ima karoseriju na okviru s dvostrukim ovjesom sprijeda i lisnatim oprugama straga. Amarok PanAmericana dugačak je 539 centimetara, u širinu broji 191 cm te je s krovnim nosačima visok 188,4 cm. Razmak među osovinama iznosi mu 327 cm. To mu straga daje impresivan prtljažni prostor, dovoljno velik da u njega bočno utovarimo Euro paletu. Tovarni je prostor dug 162,4 cm, novi Amarok može i vući kočenu prikolicu težine do 3200 kg. Solidna težina može i na krov, kojem je statička nosivost 350 kg, pa gore bez problema ide krovni šator za četiri osobe. Istovremeno, ova generacija Amaroka na terenu je sposobnija jer ima bolje pristupne kuteve (prilazni kut mu je 30°, pregibni 21°, odlazni 23°). Dublje može zagaziti i u vodu - do 80 cm.
U kabini, pak, manje toga ukazuje da je riječ o pravom terenskom vozilu. Sjedi se visoko, jako visoko, preglednost je savršena. Ergonomski oblikovana sjedala kožom su presvučena (kao i multifunkcionalno kolo upravljača i ručica mjenjača), udobna, grijana i el. podesiva (doplata). Straga u Amaroku DoubleCab također prostora ima u izobilju, i to za tri odrasle osobe, kojima je na raspolaganju i praktična 120V/230V utičnica. Kao u većini modernih automobila, interijerom dominiraju digitalni zasloni. Ovdje se radi o kombinaciji digitalne instrumentne ploče i centralnog dodirnog zaslona koji serijski kreće od deset inča, a u višim razinama opreme standardan je 12-inčni. Kod naše PanAmericane, i instrumenti i centralni zaslon su 12-inčni, a dopunjeni su i praktičnim rotirajućim komandama za brži pristup češće korištenim funkcijama, poput klimatizacije. Valja kazati i da Amarokova oprema obuhvaća više od 20 modernih sustava za pomoć vozaču: ACC+ Adaptive Cruise Control, sustav kamera Area view, prepoznavanje prometnih znakova, Front Assist sustavs nadzorom pješaka i biciklista, Lane & Side Assist, Park Assist, Rear Traffic Alert...
Što se motorizacije tiče, naš je Amarok imao odličan 3,0-litreni TDI V6 stroj s turbopunjačem, koji svojih 241 KS šalje na sva četiri kotača. Zahvaljujući i okretnom momentu od 600 Nm, do stotke ovaj golijat pojuri za 8,8 sekundi. U kombiniranom ritmu vožnje u prosjeku traži 10,1 l goriva na 100 km. Dio serijske opreme na Amaroku (snažnije inačice) je i novi 10-stupanjski automatski mjenjač. Isprobani primjerak ima i prošireni pogon na sve kotače (4A, 2H, 4H, 4L), odnosno automatsku raspodjelu snage između prednje i stražnje osovine, i to kroz šest modova vožnje (Normal, Eco, Slippery, Sand, Mud/Ruts i Cargo/Trailer).
Volkswagen Amarok 2,0 TDI 4Motion od 170 KS, uz 6-brzinski ručni mjenjač, stoji od 50.393 eura. Inačica PanAmericana 3,0 TDI 4Motion (241 KS) uz 10-brzinski automatski mjenjač košta od 66.965 eura.
Kineska konkurencije iste kvalitete, sa puno dugotrajnijim i nekvarljivim Mitsubishi motorima i svom mogucom opremom i pored bezobrazno visokih carina svejedno kosta 35.000-40.000 €. VW propada sa razlogom i ne samo VW, vec citava EU auto industrija i nimalo mi ih zao nije! Cim Auto Hrvatska krene na proljece sa uvozom, kupujem Forthing 4, monovolumen sedmosjed.