Novo lice Škode

VIDEO Vozili smo najpovoljniji novitet u tom segmentu, kompaktni SUV Elroq. Evo dojmova

Foto: Škoda
1/26
09.12.2024.
u 09:05

Iz Škode kažu da Elroq na nekim europskim tržištima cjenovno konkurira Kamiqu. Elroq je u Europi već naručilo više od 20.000 kupaca, od pokazivanja modela prije dva mjeseca. Dolazi u izvedbama sa 170, 204, 286 i 300 KS

Škodin novi kompaktni SUV Elroq, model s kojim na scenu stupa i Škodino novo lice, novi dizajnerski jezik, na hrvatsko tržište stiže u veljači. Početna mu je cijena 33.900 eura, za Elroq 50, a ovaj smo novitet već imali priliku voziti na slikovitim cestama Mallorce, samo dva mjeseca nakon što ga je Škoda premijerno pokazala u Pragu. Prije svega, Elroq je električni automobil. Dimenzijama i oblikom ulazi točno tamo gdje treba, u najtraženiji segment u Europi, pa iz Škode očekuju da će tu pogurati i elektrifikaciju, koju u češkoj gami zasad vrlo dobro predstavlja veći Enyaq. Pogotovo s obzirom na cijenu, jer Elroq je najpristupačniji model u segmentu, uzme li se u obzir i veličina baterije i opsežnost standardne opreme. Iz Škode kažu da je Elroq električni Kamiq i da na nekim europskim tržištima cjenovno konkurira Kamiqu. Elroq je u Europi već naručilo više od 20.000 kupaca, od pokazivanja modela prije dva mjeseca. Početkom 2026. stiže i Epiq, koji će tada biti novi najmanji i najpovoljniji ‘strujić’.

Snaga Elroqovih pogonskih sklopova kreće od 170 KS te seže do 300 konja. Dolazi sa stražnjim ili 4x4 pogonom, ima najveći prtljažnik u segmentu i nova pametna rješenja. Elroq je Škodin prvi model u segmentu kompaktnih električnih SUV-ova. Velik dio tehnologije dijeli s Enyaqom. Izgrađen je na MEB platformi Volkswagen Grupe. Nudi se u izvedbama 50, 60, 85 i 85x (na tržište će 60 i 85x nešto kasnije tijekom 2025.). Osnovni model opremljen je baterijom od 55 kWh i elektromotorom od 170 konjskih snaga (uz 310 Nm). Elroq 60, pak, opremljen je većom baterijom od 63 kWh i motorom s 204 konja. Obje verzije razvijaju maksimalnih 160 km/h. Za Elroq 85 i 85x pripremljena je baterija od 82 kWh. Elroq 85 raspolaže motorom snage 286 KS. Elroq 85x ima dva motora, pogon na sve kotače i 300 konja. Kod njega je dodatni elektromotor montiran na prednju osovinu. Dakle, Elroq dolazi s jednim ili dva elektromotora. Mi smo isprobali Elroq 85 DCC, inačicu s većom baterijom, većom snagom te s dinamičnom, prilagodljivom šasijom. Elroq 85 stoji od 44.900 eura. DCC elektronsko podešavanje ovjesa vozačima omogućava da prilagode vozne karakteristike automobila, ovisno o svojim sklonostima i stanju ceste. Mišljenja smo da je to isplativa opcija jer razlike su u vožnji i više nego očite. U komfornom modu Elroq je jako udoban, gotovo neprimjetno svladava neravnine, dok u sportskom modu postaje utegnutiji i bolje leži u zavojima. DCC je dio paketa Drive. Uz progresivni upravljač i sportsko trokrako grijano kolo upravljača, valja ga doplatiti 994 eura.

Kako navode iz Škode, dvije najsnažnije izvedbe trebale bi s jednim punjenjem ponuditi doseg veći od 560 kilometara - Elroqu 85 deklarirani je doseg 581 km - a također podržavaju brzo punjenje snagom do 175 kW. Sve inačice mogu napuniti od 10 do 80 posto kapaciteta baterije za manje od 28 minuta. Elroq 85 vozili smo onako kako bismo vozili i nekog benzinca ili dizelaša, s tim što je ruta bila relativno zahtjevna - nešto autoceste pa serpentinama uzbrdo. Uglavnom, na testnoj ruti najmanje je bilo laganog krstarenja i gradske vožnje, koja generalno najbolje odgovara električnim autima. U tim uvjetima, Elroqu 85 realan je doseg s jednim punjenjem bio 450 km, pa procjenjujemo da bi Elroq 50 prevalio realnih 320 km. Aerodinamički optimiziran Elroq može se pohvaliti koeficijentom otpora zraka od 0,26. Ovisno o izvedbi, nudi i ubrzanje iz mirovanja do stotke za 6,6 sekundi te maksimalnih 180 km/h. Slabijim verzijama maksimum je na 160 km/h.

1/26

Novi električni Škodin SUV ima potpuni paket sustava pomoći u vožnji Travel Assist, mogućnost autonomnog parkiranja, kao i parkiranja na daljinu, stražnju kameru, zatim nova, uska LED svjetla i do devet zračnih jastuka. Novitet je 448,8 centimetara dug, čime je deset centimetara dulji od Karoqa. Širok je 188,4 cm te je 165,4 cm visok. Kako bi potkrijepila tvrdnju da je Elroq kompaktan izvana i prostran iznutra, Škoda navodi i da mu je prtljažnik zapremnine 470 litara, odnosno 1580 litara s preklopljenim naslonima stražnjih sjedala. To znači i da Elroq ima najveći prtljažnik u segmentu, a u još nekoliko pretinaca u kabini može stati dodatnih 48 litara. Na stranu brojke, u kabini Elroq ostavlja dojam većeg automobila nego što to zaista jest. Spomenuli smo već, s Elroqom je Škoda pokazala i svoj novi dizajn - čist, elegantan, funkcionalan. Elroq je prvi predstavnik Škodine nove dizajnerske filozofije, a s njim je prvi put na poklopcu motora slovima ispisano Škoda. Tako će ubuduće biti na svim Škodama, na modelima ove marke neće više biti dosad prepoznatljivog znaka. No, drugi detalj po kojem je prepoznatljiva Škoda je zadržala. I Elroq obiluje pametnim Simply Clever rješenjima. Tu su i dalje kišobran u vozačevim vratima, strugač leda i mjerač istrošenosti guma u poklopcu spremnika goriva… Zapravo, ovaj potonji premješten je na rub vrata prtljažnika, s lijeve strane. Pod policom u prtljažniku sada je i mreža za spremanje kabela za punjenje. Na bočnim stijenkama prtljažnika kukice su za učvršćivanje prtljage, kao i dva dodatna pretinca, a ispod podnice dodatni je prostor za pohranu.

U putničkoj kabini dominiraju dva  zaslona: digitalna instrumentna ploča i 13-inčni centralni dodirni zaslon s novim korisničkim sučeljem, s nekoliko prečaca do bitnih funkcija u vrhu zaslona. No, veseli nas što Škoda nije odbacila fizičke tipke, koje podešavanje klimatizacije i multimedije čine jednostavnijim i u vožnji sigurnijim. Tipke su ispod centralnih ventilacijskih otvora, a klasične su tipke i na multifunkcionalnom kolu upravljača. Zahvaljujući SmartLinku, Elroq je potpuno poveziv. U skladu s općom premisom održivosti, Elroqov interijer izrađen je većinom iz recikliranih materijala. Sve zajedno djeluje konkretno, kvalitetno i moderno.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije