Naslovnica Auti Automobili

Evo što morate učiniti da bi vam klima u autu radila bez problema

Toplinski udar koji smo iskusili prošloga tjedna pravo je upozorenje da je servis klima-uređaja najbolje obaviti prije odlaska na godišnji odmor kako bi vas služio bez problema
06. srpnja 2019. u 08:12 12 komentara 18180 prikaza
Klima u autu
Foto: Getty Images

Vrućine su zavladale gotovo u svim dijelovima naše zemlje, za što spas (u većini automobila) nude klimatizacijski uređaji. No, da biste u njihovoj pomoći mogli bezbrižno uživati, prije intenzivnije uporabe valja ih predati u ruke specijaliziranog majstora koji će klima-uređaj servisirati, dopuniti i po potrebi popraviti. Na servis bi se s klima-uređajem trebalo uputiti čak i ako on naizgled dobro radi, jer njegovo održavanje nije samo pitanje vrućine već i zdravlja. Naime, u klimatizacijskom sustavu tijekom godine se nakupljaju prašina, pelud i bakterije, virusi, gljivice... koje mogu prouzročiti razne zdravstvene probleme. Također, mnogi su alergični upravo na prašinu i pelud.

Utrka legendi bivše Jugoslavije Fićo, buba, yugo... Utrka legendi bivše Jugoslavije - možete li pogoditi tko je pobijedio?

Redovan servis 300-400 kn

Servisiranje klimatizacijskog uređaja u osobnom automobilu jednostavan je i prilično brz, gotovo rutinski postupak kod kojega se većina posla obavlja strojno.

Na ventilacijski sustav obično se spaja poseban uređaj koji će iz njega izvući postojeći rashladni plin i temeljito očistiti sustav od nečistoća koje su se u njemu nakupile tijekom eksploatacije. Pritom se podrazumijeva izvlačenje vlage odnosno vakuumiranje sustava, kao i provjera nepropusnosti postojećih instalacija. U automobil se nakon čišćenja treba uvesti odgovarajuća količina pročišćenog, ali i sasvim novog plina jer se procjenjuje da ga se kroz godinu tijekom eksploatacije izgubi oko pet posto, Kompletan servis klima-uređaja stoji između 300 i 400 kuna.

Osim što ga treba održavati ispravnim i čistim, klimatizacijski uređaj u automobilu treba pravilno koristiti. Prvo i osnovno pravilo je ne dozvoliti preveliku razliku između vanjske temperature i one u automobilu, jer biste prilikom izlaska iz (pre)rashlađenog automobila mogli doživjeti temperaturni šok.

Promet Hoće li pomoći? Od 2020. godine svi novi auti u EU morat će imati ovaj sustav

Dvostruka korist

Ako je moguće, parkirani automobil zaštitite od direktnog izlaganja suncu: ili parkiranjem u hladu ili aluminijskom folijom ispod vjetrobrana. Kad upalite motor automobila, a s njim i klima-uređaj, ventiliranje podesite na maksimum, a prozore automobila otvorite. Tako ćete najbrže postići izmjenu zraka u kabini - zagrijani će izaći, hladan će prevladati. Potom, naravno, zatvorite prostore i podesite intenzitet ventiliranja na optimalnu vrijednost. Smjernice zraka u kabini podesite tako da vam hladan zrak ne puše baš u lice. Puno je bolje usmjeriti ga na staklo i noge.

Korist od takvog postupanja - od servisiranja klima-uređaja i njegova pravilnog korištenja - bit će dvostruka: automobil će manje trošiti, a vožnja će u njemu biti ugodnija i zdravija. Konkretno, automobilu s ispravnim klimatizacijskim uređajem potrošnja će biti oko dva posto veća, u odnosu na stanje bez klima-uređaja, ali ako u klima-uređaju nedostaje plina, vozilo može trošiti i deset posto više.

VIDEO Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama:

VISERA
EU FONDOVI
Inovacije: Radimo na razvoju robota koji će mnoge poštedjeti zamornog pretipkavanja podataka
  • Avatar smuljko
    smuljko:

    Ne nasjedajte na gluposti u ovom clanku....ovo mije savjet vec drski bezobrazluk i na granici je prijevare jer vam savjetuje da trosite 400 kn maltene svaka dva mjeseca za klimu....klimu ukljucite samo kada je nuzno znaci rijetko...mjenjajte filter prema potrebi....klima ... prikaži još! funkcionira i vise od 10 godina uz mjenjanje filtera bez da se ista dira....ne nssjedajte ....nemojte davati novac koji vam je potreban za nuznije stvari

  • Avatar Niškorist
    Niškorist:

    Samo još fali adresa ?

  • GH057R103R:

    "Na ventilacijski sustav obično se spaja poseban uređaj koji će iz njega izvući postojeći rashladni plin i temeljito očistiti sustav od nečistoća koje su se u njemu nakupile tijekom eksploatacije" - na ventilacijski sustav se ne spaja apsolutno nista, eventualno ... prikaži još! moze se ostaviti ozone maker u vozilu, da napravi dekontaminaciju virusa, jer jedino ih ozon moze "ubiti" - ne znam tko je novinaru dao krive informacije, ali drugi put preporucam da kad radi članak o autima i njihovim sustavima poput A/C, nek se raspita u servisu tipa autoklima Hrastinski, pa da ne dijeli dezinformacije čitateljima. LP