Europljani su se malo ohladili od putovanja u odnosu na raspoloženje koje je vladalo u ovo vrijeme prošle godine. Oni, pak, koji će putovati planiraju dulje odmore i spremni su potrošiti više, a u top deset proljetno-ljetnih odredišta im je i Hrvatska, pokazuje novo istraživanje Europske komisije za putovanja (ETC) provedeno u ožujku između 5874 ispitanika iz deset zemalja. Naša je zemlja na listi željenih destinacija za ljeto 2025. u top deset, na sedmoj poziciji, iza Španjolske, Italije, Francuske, Grčke, Austrije i Njemačke, a ispred Belgije, Portugala i Velike Britanije.
Dulji boravci i veća potrošnja
Pri tome, mediteranske će destinacije ove godine dijeliti manji turistički kolač nego lani. Odlazak na turističko putovanje u idućih pet mjeseci planira, naime, tri posto manje Europljana nego lani (ukupno 72%), a za južnoeuropske destinacije bilježi se pad interesa od čak osam posto. Zanimljivo je da interes za istočnu Europu raste, i to tri posto u odnosu na lani. Istovremeno, 27 posto, i šest posto više nego lani, Europljana planira do rujna otići na tri ili više putovanja, a četrdesetak posto ih planira priuštiti si dulji odmor, od barem sedam pa do 12 noćenja, što je rast od 11 posto. U porastu su i putni budžeti pa sedam posto više Europljana, praktički svaki treći, po putovanju ovog ljeta planira potrošiti između 1500 i 2500 eura.
"Nalazi potvrđuju otpornost potražnje za putovanjima u Europi unatoč globalnim neizvjesnostima, a želja za duljim boravcima i istraživanjem manje poznatih destinacija prilika je za destinacije i tvrtke da bolje upravljaju protokom posjetitelja i prošire prednosti turizma izvan tradicionalnih vrućih točaka", poručio je Miguel Sanz, predsjednik ETC-a.
Inače, južna i mediteranska Europa većini su i dalje prvi izbor. Očekuje se da će u sljedećim mjesecima privući 41 posto europskih putnika. S tim da je, za potvrdu rasta popularnosti alternativnih destinacija, za jedan posto porasla potražnja za Albanijom i BiH. Veliki gradovi i popularna ljetovališta na obali i dalje drže primat među više od 50 posto putnika, a 35 posto bira istražiti manje poznate lokacije. Zanimljivo je da putnici koji biraju manje razvikana odredišta planiraju dulje boravke, a i spremni su trošiti više. Budžet po putovanju im premašuje 2500 eura.
Klima sve utjecajnija
Pri tome na odluku kamo će i kada putovati na odmor sve više utječe svijest o klimatskim promjenama, o čemu govori i sedam posto više ispitanih Europljana nego lani (ukupno 81 posto). To, dakako, mijenja i putne navike europskih građana pa ih zbog toga 17 posto, recimo, ne propušta vremensku prognozu, 15 posto traži destinacije s blagom klimom, a 14 posto je na svojim putnim listama želja potpuno prekrižilo destinacije s potencijalno ekstremnim vrućinama, što je jedno od objašnjena za pad interesa za Mediteranom. Inače, ponajveća želja za putovanjima vlada među Poljacima i Britancima, gdje 80 i 79 posto građana namjerava putovati u idućim mjesecima. Zanimljivo je da među predvodnicima nema Nijemaca, koji su inače na glasu kao najveći svjetski putnici, a u ožujku ih je putne planove imalo "svega" 70 posto.
Pretekle su nas ne samo Francuska, nego i Austrija i Njemačka kao ljetne destinacije?????? Interes za Mediteran pao 8%??? Motaj kablove prijatelju.. tko je tuko novce u nove apartmane mogao bi dočekati jesen sa tankim novčanikom...