Naslovnica Vijesti Blagdani na Večernjem

Počinje sezonsko sniženje cijena, evo što možemo očekivati

Ako trgovac ne proda sve proizvode, može nastaviti s prodajom po sniženoj cijeni sve do isteka zaliha, ali mu nije dopušteno oglašavati takvu prodaju kao sezonsko sniženje nakon proteka propisanih 60 dana.
26. prosinca 2018. u 13:27 3 komentara 1201 prikaza
Sniženja
Foto: Nikola Čutuk/PIXSELL

Hrvatska gospodarska komora (HGK) u srijedu je objavila početak zimskog sezonskog sniženja cijena, koje počinje u četvrtak 27. prosinca, s prosječnim sniženjima između 20 i 50 posto. 

Crni petak MATERIJALNO BLAGOSTANJE Evo gdje smo: Hrvatska po kupovnoj moći zaostaje 38% za prosjekom EU

Zimsko sniženje trajat će 60 dana, a redovna cijena i nova snižena cijena moraju biti iskazane jasno, vidljivo i čitljivo, navodi se u priopćenju. 

Pogledajte i galeriju Božićna priča obitelji Salaj

Sniženja
1 / 28
Božićna priča obitelji Salaj '18.

Tijekom tog razdoblja najviše se kupuje odjeća i obuća, ali i različiti sezonski proizvodi, poput zimske opreme i dekoracija. 

Ako trgovac ne proda sve proizvode, može nastaviti s prodajom po sniženoj cijeni sve do isteka zaliha, ali mu nije dopušteno oglašavati takvu prodaju kao sezonsko sniženje nakon proteka propisanih 60 dana.

"Praksa je pokazala da posljednjih godina domaći trgovci prate trendove drugih europskih trgovaca po pitanju sezonskih rasprodaja pa se bilježe sve veće stope sniženja. Dakle, tu možemo govoriti o međunarodnoj konkurentnosti jer zbog usklađenih rokova sniženja naši kupci više ne idu u tolikoj mjeri kupovati u druge zemlje u okruženju", kaže direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.

Trgovina DOBAR MARKETING Trgovci već krenuli u bitku za potrošače, evo koji lanac nudi najbolja sniženja

Potrošnja u prosincu porasla za milijardu kuna

 Smatra da trgovci sve više osluškuju i uvažavaju promjene na tržištu te nastoje uspješno odgovoriti na želje i potrebe potrošača. "To je ključno za dobre poslovne rezultate", naglašava Ravlić, penosi se u priopćenju. 

Ono gdje Hrvatska zaostaje u odnosu na međunarodne trendove je online trgovina koja sve više uzima maha.

"Hrvatski trgovci još uvijek u dovoljnoj mjeri ne prepoznaju važnost online trgovine, što dodatno pogoršava našu poziciju u globalnoj utakmici. Za ilustraciju, online potrošnja u svijetu raste 30 posto godišnje, a u Hrvatskoj je to mršavih 12 posto“, istaknula je Ravlić.

Napomenula je da ukupna potrošnja u prosincu ipak raste te da će, prema procjenama HGK, ove godine iznositi oko 13,5 milijardi kuna, što je porast za čak milijardu kuna u odnosu na isto razdoblje lani.

trgovački centar više nego prije krize Za blagdane će se potrošiti milijardu kn više nego lani

Pogledajte i kako je izgledalo sniženje prošle godine

 

RECEPT ZA SAVRŠENI GRILL
Jeste li znali čemu služi daska za dimljenje: Meso s roštilja dobit će sasvim novu notu okusa

A1 izdvaja za Vas

  • Avatar Mica Trofrtaljka
    Mica Trofrtaljka:

    Imate na njuškalu cjelogodišnji popust na Titine biste i ordenje al neće ih nitko ni za džaba 🤣

  • samoborka:

    Popusti u ...Hrvatskoj?? Ahaa..

  • Avatar Asterix
    Asterix:

    Zima je počela prije 5 dana a zimska odjeća ide na sniženje. Dobro za kupce ali nema logike. Valjda bi sezonsku robu trebalo rasprodavati pri kraju sezone, isto kao hranu pred istek roka trajanja. Na kraju dobiješ začarani krug, da ... prikaži još! bi ispunili očekivanja kupaca na sniženju, trgovci robu prodaju s višim maržama za vrijeme redovne prodaje.