ANALIZA

Gosti već dvije godine prigovaraju na jadranske cijene: Hrvatski restorani skuplji nego u Španjolskoj, Grčkoj i Portugalu

Dubrovnik: Velik broj turista za uskrsne blagdane u gradu
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
1/2
23.04.2025.
u 13:41
Poslušaj ovaj članak
00:00 / 00:00

Cijene apartmana i kuća i za odmor iz Novasolove ponude kod nas su 12 posto niže nego u Španjolskoj ili Portugalu i otprilike u rangu s grčkim 'cimerfrajem'. No, takav cjenovni odnos posljedica je fleksibilnosti naših iznajmljivača koji su na vrijeme shvatili da trebaju prilagoditi cijene, kaže Josip Stulić direktor prodaje Awazea za područje južne Europe

Prigovori gostiju na jadranske cijene nižu se dvije godine, a već mjesecima i poslovni partneri upozoravaju da će sezonu 2025. odlučivati dobar omjer cijene i kvalitete. Drugim riječima,  Europljani više neće plaćati uslugu više nego vrijedi, a još manje trpjeti bezrazložna poskupljenja. Taj trend potvrđuju i iz jedne od vodećih domaćih turističkih agencija Novasol, koja je dio međunarodne grupacije Awaze sa šest miljuna putnika godišnje, a prvenstveno je fokusirana na privatni smještaj.

Prioriteti se mijenjaju, ranije je glavnu ulogu u odabiru destinacije imala njezina atraktivnost, sada je omjer cijene i kvalitete ključan faktor kod donošenja odluka, poručuju iz Novasola. Ključna emitivna tržišta zasad ostaju vjerna Hrvatskoj, pa se i dalje može računati s najvećom posjetom iz Njemačke, Austrije, Poljske, Češke i Slovačke, te Slovenije i Italije. Zabrinjava što je Hrvatska Nijemcima zbog prošlosezonskih relativno visokih cijena, prema pokazateljima Novasola, po prvi puta izvan tri najtraženije destinacije i trenutno je u društvu pet najtraženijih. Istovremeno, Austrijancima je Hrvatska drugi izbor, Poljacima među prvih pet odredišta, Česima i Slovacima je na prvom mjestu, a Talijanima, podaci su Novasola, Hrvatska je najzanimljivija izvan glavne sezone. Za Slovence nema dileme, hrvatska obala tradicionalno im je prvi izbor u svim razdobljima.

No, bolje prolaze, pokazuje analiza Novosola, iznajmljivači koji su prilagodili cijene tržišnim uvjetima. Za mnoge to znači da su ih i spustili u odnosu na lani. Iz Awazea su krajem prošlogodišnje sezone cirkularnim pismom na to i apelirali kod svojih partnera. I rezultat se vidi. Oni koji su korigirali cijene imaju veću stopu popunjenosti, ne samo tijekom proteklih  blagdana, već i za srpanj i kolovoz. S druge strane, kažu u Novasolu, oni koji nisu reagirali na promjene u potražnji, bilježe slabiji interes i nižu popunjenost. Iz Novasola prognoziraju da će se to još više vidjeti u kasnijoj fazi bukiranja, kada će gosti imati veći izbor povoljnijih i jednako kvalitetnih opcija, pa dodatno podvlače kako će u svjetlu aktualnih trendova ovog ljeta dobitna kombinacija, uz kvalitetu smještaju i neku dodatnu uslugu i vrijednost za gosta, biti upravo fleksibilnost u cijenama.

Inače, sam smještaj nije toliko problematičan. Iskakanja ima, ali, cijene apartmana, kuća i vila za odmor iz Novasolove ponude trenutno su u Hrvatskoj u prosjeku čak 12 posto niže nego u Španjolskoj ili Portugalu i otprilike u rangu sa cijenama u grčkom 'cimerfraju'.   - Međutim, treba naglasiti kako je takav cjenovni odnos  posljedica fleksibilnosti naših iznajmljivača koji su na vrijeme shvatili kako će prilagodbom cijena postati konkurenti, odnosno prihvatljivi u ovim tržišnim trendovima - kaže Josip Stulić direktor prodaje Awazea za područje južne Europe. Za razliku, izvanpansion odskače skupoćom. Prema Novasolovoj analizi, prosječne cijene hrane u Hrvatskoj više su oko osam posto nego u Španjolskoj, sedam posto u  odnosu na Grčku i gotovo deset posto u odnosu na cijene hrane u  Portugalu.

- Aktualni ekonomski i politički trendovi u svijetu sve više utječu na odluke gostiju o odabiru destinacije i sve veći broj turista bira destinacije koje nude dobar omjer cijene i kvalitete. No, Hrvatska se cijenama smještaja i dalje pozicionira kao vrlo konkurentna u odnosu na na nama ključne konkurente, tržišta poput Grčke, Španjolske i Portugala - optimističan je uoči glavnog dijela ovogodišnje sezone Josip Stulić, direktor prodaje Awazea za područje južne Europe, gdje bilježe bilježe porast interesa za rezervacije tijekom ljeta. - Ali, ponovit ću, gosti uvelike traže cjenovno povoljne, ali kvalitetne i atraktivne smještajne opcije, što dodatno potvrđuje da će sezonu obilježiti potražnja za cjenovno prihvatljivim i kvalitetom istaknutim smještajnim jedinicama - zaključuje Stulić

Komentara 3

Avatar Asterix
Asterix
17:11 23.04.2025.

Istina je da su cijene u restoranima značajno porasle ali zato je kvaliteta hrane u slobodnom padu.

Avatar Looney Tunes
Looney Tunes
17:42 23.04.2025.

Naša hrana je bolja i kvalitetnija, osobito restorani bolje klase

Avatar Ivan Grozni
Ivan Grozni
17:14 23.04.2025.

Za cijene u restoranima kriva je porezna uprava koja maltretira sve vlasnike restorana koji nemaju omjer ulaz-izlaz minimalno 1:3 .

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije